Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2010 08:45 #849871 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

v0lv0freak;157363 schreef : Heb je het geld inmiddels overgemaakt Erik? Anders zullen er nooit riemen aankomen....

Het is onderweg. Ik hoop voor de leverancier dat ze op tijd bij mij zijn, anders heeft hij een probleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2010 21:53 #849915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

Ruben;94286 schreef : Plantaardige olie heeft pas bij tempreatuur X dezelfde viscociteit als diesel, die temperatuur hangt af van de soort plantaardige olie.
Als die diesel in de winter in een onverwarmde stalling heeft gestaan, met plantaardige olie in het filter kan het best zijn dat het filter is verstopt (ook de pomp). Vanaf temperatuur X gaat de olie ook schiften, om hem dan weer vloeibaar te krijgen moet je de olie weer verwarmen.

De schadelijkheid van plantaardige olie hangt ook af van de aan of afwezigheid van een deugdelijke PPO/WVO/POEL installatie. Rijden op plantaardige olie hoeft echt niet schadelijk te zijn, mits de nodige voorzorgsmaatregelen zijn getroffen.

Bosch pompen kunnen vaak beter tegen onverwarmde plantaardige olie dan lucas pompen.

Plantaardige olie werkt wel geweldig op bumpers, heel dun aanbrengen, en ze zien er ut als nieuw. Het is gekookte lijnzaadolie, te koop bij de uitgebreide doe-het-zelf winkel.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2010 23:23 #849940 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Erik's Hobby Werkplaats (EHW)

Dicks340;157429 schreef : Plantaardige olie werkt wel geweldig op bumpers, heel dun aanbrengen, en ze zien er ut als nieuw. Het is gekookte lijnzaadolie, te koop bij de uitgebreide doe-het-zelf winkel.

Je kunt er bijna vanuit gaan dat als je hier iemand ziet met mooie diepgrijze/zwarte bumpers dat er gekookte lijnzaadolie op zit...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2010 00:05 #849945 door E. van Oostveen
De riemen zijn onderweg. De wereld is weer rond. Vandaag met Jl. behoorlijk wat weg gegooid. Allemaal spullen die niet verkocht werden. Komende dagen gaat er nog meer weg. Er zal zo'n 60 kub aan materiaal weggaan. Zo kan ik ruimte maken voor de winter periode Het zou nog mooi zijn als de 360 uit 1988, 3drs ook verkocht wordt. Die staat nu voor aan en neemt eigenlijk de plaats in van een reparatie auto, bijvoorbeeld van mijn handgeschakelde 343 uit 1978. Als die naar voren kan, kan ik mijn zeer mooie, gave en bijzondere 340 (tussenmodel) uit 1983 een plaatsje geven, mits er niet een serieuze, betrouwbare koper met hart voor de auto komt. Ik rij nu rond in mijn mooie 343 automaat uit 1978, maar merk dat ik te veel auto's heb. Daarom is deze te koop. Het is een vrij gave auto en er zit APK op tot in 2011. Als deze verkocht is hoef ik daar geen zorgen meer over te hebben en kan ik mijn energie steken in mijn 360 gls.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2010 09:03 #849955 door V300 register
Heb behoorlijk spierpijn van al die zware dingen sjouwen. Dus die 2,3 literblokken gaan ook de container in? Best jammer, maar ik begrijp dat je ruimte nodig hebt.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2010 09:29 #849959 door Jeroen van Bodegom
Hoeveel 2.3's liggen daar dan wel niet? Die komen niet uit 300's...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2010 11:58 #849962 door V300 register
Als je die 2.3 liter blokken op marktplaats zet voor een scherpe prijs ben je er volgens mij zo van af.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2010 13:00 #849967 door E. van Oostveen
Ik heb al eens het 2,3 ltr blok op marktplaats gezet. Nauwelijks belangstelling. Het blok loopt perfect, maar ik wil er niet steeds over struikelen. Blijkbaar is er nog voldoende. Als ik hem verkoop wil ik dat wel voor een normale prijs doen, overigens.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2010 14:53 #849975 door Jeroen van Bodegom
Wat voor blok is het (blok en kopnummer)? Waar komt hij uit?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2010 15:12 #849977 door E. van Oostveen
2.3 injectie uit Volvo 940 uit 1995

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC