Cijfertjes over de 300-club

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 14:29 #761841 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Cijfertjes over de 300-club
Dat heb ik inmiddels (deels) begrepen van Joost (en Wouter). Goed bezig! Wel toevallig want ik had er verder geen plannen mee eigenlijk. Ik spreek Joost hierover op de ALV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-03-2009 22:22 #762061 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Cijfertjes over de 300-club
Oeps, moet ik al mijn auto's aanmelden.....uh :woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 01:16 #762072 door V300 register
je kunt ook een impressie van je collectie met een algemeen verhaal en wat overzichtsfoto's in "even voorstellen" plaatsen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 09:00 #762076 door V300 register

Erik;93785 schreef : Oeps, moet ik al mijn auto's aanmelden.....uh :woops:

En al die mutaties bij wisselingen. Krijg je wel aardig wat te doen. (en de ledenadministratie) Ik wil dan wel voorstellen om die registratie via de site te doen, door de leden zelf. Zie ik Tabitha ook eens naast me op de bank ipv achter de laptop... als ik er zelf achter vandaan te slaan ben in elk geval. :woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 10:57 #762086 door V300 register
Ja, eh ik wou al zeggen... ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 12:21 #762087 door V300 register
de autoregistratie verloopt nu op volledig vrijwillige 'doe het zelf via de website' basis.

het blijkt dat dit niet alleen een incompleet beeld geeft (leden die niet de moeite nemen om de gegevens te registreren en/of incomplete gegevens invoeren)
maar ook dat er vervuiling van het bestand optreedt door niet-volvo300 series en auto's die niet verwijderd worden nadat ze verkocht/gedemonteerd zijn. Een kale weergave van alle ingevoerde autogegevens wordt dus een zootje.

Voor weergave in het foto album wordt al iets gefilterd (door het niet plaatsen van een foto in vakje 1 kun je toch 3 fotos plaatsen zonder dat de auto in het foto album komt)

Voor de toekomst ben ik nog bezig een functie in te bouwen waarmee je dmv een 'checkbox' kunt aangeven dat een auto als clubauto geregistreerd moet worden.
Dit valt dan onder de vereisten dat de wagen is:
- een Volvo 300 serie
- actueel in bezit van het lid wat hem registreert

Het hoeft dus niet te gaan om wagens die ook daadwerkelijk op de weg zijn, bijv. een geschorste of nog niet ingevoerde auto hoort hier ook onder.

Het is vervolgens de bedoeling dat er een gefilterde index/zoekfunctie komt op de autogegevens, zodat het bestand "clubauto's" overzichtelijk doorgezien kan worden door de leden.

Het verhogen van de "registratiegraad" is dan wel nodig om een completer beeld van het wagenpark te krijgen. Ik ben er nog niet helemaal aan uit hoe dit het beste aangepakt kan worden; Het bewerken van de gegevens is momenteel alleen mogelijk door de leden zelf, en verder alleen door de webmaster en ledenadministratie.
Mogelijk is het goed genoeg om bijvoorbeeld jaarlijks een mailing te doen waarin de geregistreerde gegevens worden weergegeven aan de leden ter controle, met de vraag of ze wijzigingen zelf willen invoeren op de site.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 20:31 #762178 door V300 register
Bij de V7V staan de wagens op de clubpas (en ja, bij meer dan 2 wordt er gevouwen om het in het laminaat te krijgen) Is dat een idee? Dan krijgen de leden vanzelf te zien welke wagens geregistreerd staan. (wordt wel vervelend met leden met meer dan 20 auto's)

Dan moeten de passen wel geprint worden wil je het makkelijk houden, maar er wordt toch gelamineerd, dus de stevigheid van de huidige basis kaartjes is niet nodig.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 20:48 #762183 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Cijfertjes over de 300-club
En dan koop je na een maand een auto erbij, och jee... nieuwe clubpas nodig...

;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2009 21:00 #762190 door V300 register
Er komt een algeheel verbod op de aanschaf van welke wagen dan ook tussen februari en november. Dit daar dit de vereniging teveel werk oplevert. Overtreding van dit verbod resulteert in directe royering en verdeling van de beschikbare voertuigen onder de armen. (de linker danwel de rechter) :grr2:

:humor:

Ben je gek, per jaar verse clubpas met de dan beschikbare info.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2009 21:10 #762194 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Cijfertjes over de 300-club
Dan krijgen enkelen zo'n clubpas:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC