Total loss?
- V300 register
- Verbannen
-
Ze is all-risk verzekerd bij Reaal.
Mocht de auto niet total loss worden verklaard dan wordt hij gewoon gerepareerd. Wordt hij wel total loss verklaard dan staan we voor de keus:
- geld vangen en een andere kopen
- geld vangen, auto mee terug nemen, provisorisch laten repareren en hem verder afrijden.
Wat zouden jullie doen?
En is iemand bij Reaal verzekerd?
En weet iemand wat artikel 19 inhoudt (iets met de vraag of jehet 'wrak' meekrijgt of niet).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
was wel bij achmea. maar dat maakt denk ik niet veel uit.
ik heb het geld van de dagwaarde (200euro, auto stond ook nog deels in de primer en zag er niet uit) ontvangen en schade zelf opgelost. bespaar je ook een hele hoop.
ik zou in jou geval:
deur zoeken op de sloop. eventueel zelf even bijspuiten. verschil ga je zien. afhankelijk of je dat wilt of niet.
"wrak" is de auto die total loss is. en dit is afhankelijk of hij technisch of economisch total loss is.
technisch, het schadebedrag om de auto weer rijdend te maken is groter dan de dagwaarde (kans groot dat hij naar de sloop gaat, dus krijg je hem "niet" mee)
economisch, het schade bedrag is groter dan de dagwaarde. dit houd in dat de auto nog wel "gewoon" kan rijden. dus in jou geval "blik" schade. (kans kleiner dat hij naar de sloop gaat, dus kan je je auto mee nemen)
suc6 met je besluit
- V300 register
- Verbannen
-
Het scoren van onderdelen op de sloop voor een Peugeot 206 is relatief gezien makkelijker t.o.v. de 207. De eerste 206'en werden in 1998 geproduceerd en zijn dus 11 jaar oud. Ook is de 206 vaker verkocht dan de 207 tot nu toe. De kans om een 206 op de sloop aan te treffen is t.o.v. de 207 een stuk groter.
- VolvoMafia Walter Saris (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
VolvoMafia;90670 schreef : er zijn clausules waarbij je in geval van een total loss verklaring geen eigenaar meer bent van de auto. Misschien dat je die bedoelt met artikel 19... En dan is de optie "oplappen" geen optie
Hier zou ik inderdaad ook ernstig rekening mee houden. Geld uitkeren en de auto houden is een beetje dubbelop.
Maar ik hoop voor je dat het t?ch kan.
- V300 register
- Verbannen
-
M'n 480 heb ik zelf ontdaan van de nuttige onderdelen voor ie naar de sloop ging, dat scheelde iets. (maar ik was dan ook alleen WA verzekerd en de achterste in een rijtje

- V300 register
- Verbannen
-
dit probleem speelt dus anders/niet als je een oldtimerverzekering hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het gaat inderdaad om een 206 en niet om een 207. Mijn modellen-kennis gaat niet veel verder dan de 340;)
Ik hoop al met al dat de auto total loss wordt verklaard. Mijn vrouw rijdt plm 20.000 km per jaar en geeft helemaal niets om het uiterlijk van een auto.
Dus nog een jaar of 2 met een gedeukte peugeot rondrijden hoeft geen probleem te zijn!