Iemand positieve ervaringen met bestelbussen/grijs kenteken ed?
- V300 register
- Verbannen
-
Omdat ik me nooit zo verdiept heb in dit soort auto's zijn er misschien nog andere leuke opties die ik nu niet meeneem?
Eisen:
Gewicht, liefst 1800-2000 kilo in verband met het slepen/trekken van andere auto's met mijn B rijbewijs. Oprijwagen kan ook, prefereer ik misschien zelfs door de beperkingen van mijn B rijbewijs.
Brandstof: liefst diesel!
Leeftijd: auto hoeft niet perse belastingvrij te zijn ofzo, liever wel minimaal 15 jaar oud.
Budget: We willen natuurlijk allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zeg 3000 euro als max.
Weet iemand nog iets leuks staan, heeft nog iemand positieve ervaringen die het delen waard zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
D? enige echte trek- en terreinbeul

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;84892 schreef : Voor 500 euro heb je je BE. Dat heb je na een jaar wegenbelasting er al lang uit joh...
Nouja ik kan nu grijs kenteken rijden en van de voordelen profiteren, een oprijwagen van 2000 kilo kost dan net zoveel als een 360 per maand....
Diesel is eigenlijk wel een must.
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;84884 schreef : Ik ben als dagelijks vervoer op zoek naar een grijs kenteken auto. Zelf vind ik Mercedes/Daf/Nissan/VW wel interessant.
Omdat ik me nooit zo verdiept heb in dit soort auto's zijn er misschien nog andere leuke opties die ik nu niet meeneem?
Eisen:
Gewicht, liefst 1800-2000 kilo in verband met het slepen/trekken van andere auto's met mijn B rijbewijs. Oprijwagen kan ook, prefereer ik misschien zelfs door de beperkingen van mijn B rijbewijs.
Let op, totaal gewicht mag nog steeds maar 3500 zijn en een ambulance is meestal 500-600 kilo met een laadvermogen van 2 ton... Hiermee zit je dus al in E territorium.
Voor E rijbewijs geldt gewicht + max laadvermogen + ledig gewicht van de wagen, indien die gecombineerd met je wagen boven de 3500 komt heb je ook E nodig. Vrij vertaald, de ambulance komt al op 2500, met een wagen die dat zou mogen trekken zonder E zit je op een wagen van 2500 kilo en dus een combinatie van 5 ton... (groter dan 3.5 ton, dus E verplicht) Bij BE mag je, idealiter, dus rijden met een wagen van 1750 kilo en een aanhanger + max laadvermogen van 1750. Komt je aanhanger hier boven (lees elke ambulance waar ej een auto op kwijt kan) dan zit je aan E vast.
Haal gewoon je E, scheelt in de wegenbelasting en een busje met trekhaak kan je zowat overal huren om je ambulance te mogen trekken. Ik zou dit niet als eis meenemen, te hoge kosten. (ook al rij je zakelijk grijs)
Hou bij de bijtelling ook rekening met het feit dat je per 1-1-2010 netjes de bijtelling hebt over de nieuwwaarde. (die is dan niet meer op dagwaarde van wagens tussen de 15 en 25, maar net als de rest op neiwuwaarde) Ik zou dan eerder, mits de eisen er toch zijn, naar iets van 25+ zoeken. (ook wel te vinden, land cruisers, range rovers, land rovers e.d.)
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-