Fietsendrager

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 18:40 #745486 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Fietsendrager
Twinnyload is ideaal, hebben wij ook. Oersterk, degelijk en simpel. We gebruiken hem allemaal.

Bevestiging op de trekhaakkogel + twee buisjes eronder, schroef aandraaien en klaar. Oja, stekker aansluiten. Fiets erop, pedaal in de houder, houder dichtdraaien en hoppa, gaan met die banaan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 18:45 #745489 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fietsendrager
maar die bevestiging met pedaal/crank wil ik nu net niet, de kans dat de crank beschadigd is groot (die dingen zijn niet gemaakt voor mountainbike cranks)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 18:46 #745490 door 16673-dummy
De schroef is van plastic en geeft 0,0 beschadigingen. Doe er voor de zekerheid een kartonnetje tussen en hij heeft helem??l nergens last meer van.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 18:57 #745494 door V300 register
Als het al uberhaubt al past, heb net een flink topic doorgelezen op een mountainbike forum en genoeg klachten gelezen over (vooral de wat oudere modellen) twinny's waar geen mountainbike's op passen

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 19:08 #745498 door 16673-dummy
Dat komt omdat ze de uitschuiffunctie van de wielgeleiders niet kennen denk ik ;)

PS Ik zou zeggen, probeer 't gewoon eens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 19:55 #745517 door V300 register
Ik gebruik een twinnyload, die altijd achter de gastank in mn 360 ligt inderdaad. Voor modernere fietsen moet je eigenlijk de laatste versie van twinnyload hebben. Kosten op marktplaats 50-100 euro. Een kleine investering, maar ik gebruik hem h??l veel! (overigens, veel modernere mountainbikes passen nog wel gewoon, dat zie je snel genoeg aan je fiets, zit er ruimte tussen de crank en het frame, dan zit je gewoon goed! Mijn MTB van nog geen jaar oud met XT speelgoed en cranken past er gwoon tussen)

Zo'n klaprek voor 1 fiets op de trekhaak is trouwens pertinent een AFRADER! en ook verboden zonder lichtbak en kenteken. Wij hebben die vroeger ook gehad, en zeker na verloop van jaren zat dat ding niet strak meer op de trekhaak. Gevolg was een stel kromme wielen van de fiets, en bij een kennis zelfs dat ze een fiets verloren hebben! (nouja, hij lag midden op de snelweg, dus hij was snel terug gevonden...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 20:39 #745530 door V300 register
Ik ga morgen kijken naar een fietsdrager die ik marktplaats was tegengekomen,
niet duur, frame bevestiging, voor 2 fietsen (met brede "gootjes" en met lichtbak/kentekenhouder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 21:32 #745543 door V300 register
Twinny load is niet ideaal, ook al kun je de wielsteunen verstellen toch passen niet alle fietsen er probleemloos in. Bovendien beschadigen de klemmen die je op de trapas zet soms de crank (scherpe rand van het plaatje) en past de crank (als ie een beetje wijd uitloopt) niet altijd . Brede MTB-banden passen soms niet in het gootje. Kortom: niet altijd optimaal. Er zijn idd verschillende types (bredere kunstof en smallere metalen wielgootjes) maar allemaal hebben ze bovengenoemde problemen. Mijn MTB (gemiddelde MTB-voorvork met redeljk flinke banden eronder) past in geen van beide Twinny-loads goed zonder dat ik de banden leeg laat lopen.

Ook vind ik het minder fijn dat de fietsen (vanweg drie laag gepositioneerde bevestigingspunten) nog redelijk veel moment kunnen maken, ze kunnen dus nog behoorlijk zwabberen, niet echt een geweldig idee. Liever zou ik ??n hoog bevestigingspunt zien, aan de verticale framebuis ofzo, dat staat toch net iets steviger.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 22:28 #745553 door 16673-dummy
Het punt van een bevestiging aan een framebuis is dat dat hoe dan ook vroeg of laat gaat beschadigen. Wij hebben zo'n steun op de caravan en ondanks doekjes/papiertjes ertussen zitten er al flinke krassen op de klempunten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC