Fietsendrager

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 18:10 #628356 door V300 register
Fietsendrager is gemaakt door V300 register
Hallo,

Zijn er originele fietsendragers voor de Volvo 300 serie? Ik ben namelijk op zoek naar een drager voor mijn mountainbike en het zou natuurlijk mooi zijn als ik het "in stijl" kan doen he? en als ze er zijn, heeft iemand er nog eentje liggen? ;)

anders toch maar op zoek naar een universeel model voor op de trekhaak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 23:14 #745433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Fietsendrager
Leuk idee, maar ik zou niet weten of er orginele fietsendragers zijn. En een mountainbike past toch ook prima in de grote kofferbak van de volvo 300? Immers wieltjes eruit en past prima...

Succes!

Groeten van No?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 08:46 #745445 door V300 register
ja, past inderdaad wel in de kofferbak ja, maar ik vind het maar een gedoe de hele tijd, een fietsendrager is toch wel wat handiger lijkt me

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 13:03 #745466 door V300 register
origineel volvo? geen idee, maar Erik (evenementen.com) heeft er eentje. vraag het hem zou ik zeggen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-12-2008 13:52 #745472 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Fietsendrager
Wij hebben ook eentje bij de 360 gekregen tussen de onderdelen, maar volgens mij was het gewoon een universele...
Ik heb wel in de zweedse accessoire folder een kinderzitje gezien, iemand vroeg hier laatst na.. Maar ik kan de tekst niet lezen, dus ik weet niet of dit een kinderzitje speciaal voor de 300 was, of dat het een universeel Volvokinderzitje uit die tijd is..

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 14:02 #745473 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Fietsendrager
Ik heb meerdere fietsdragers, maar die zijn allemaal niet orgineel Volvo. De meest eenvoudige die ik heb klemt zich met een simpele beweging over de trekhaak. De meest zware uitvoering is geschikt voor 3 fietsen.

Het is idd. zo dat een fiets in de kofferbak niet de meest handige oplossing is als je ook nog veel andere spullen mee wilt nemen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 15:59 #745474 door V300 register
zo'n simpele voor op de trekhaakkogel is idd ideaal als je maar 1 fiets hoeft te vervoeren.

wel opletten dat je een losse kentekenplaat op de fiets maakt, want ivm leesbaarheid van het kenteken is dat wel nodig.

volgens mij mag je daar alleen overdag mee rijden (ivm ontbreken verlichting vd nummerplaat)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 16:04 #745475 door V300 register
Dan ga ik toch maar voor een universele, maar wel eentje voor 2 fietsen. Is toch wel handig als ik eens samen met iemand anders door de bossen wil knallen.
Er zijn er ook genoeg met lichtbak en kentekenhouder, dus dat is niet zo'n probleem

Heb jij er ook nog eentje met lichtbak Erik? en ook nog geschikt is voor mountainbikes (brede gootjes en liever geen bevestiging aan de cranks maar aan een buis)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 17:51 #745480 door V300 register

BramJ;81549 schreef : Dan ga ik toch maar voor een universele, maar wel eentje voor 2 fietsen. Is toch wel handig als ik eens samen met iemand anders door de bossen wil knallen.
Er zijn er ook genoeg met lichtbak en kentekenhouder, dus dat is niet zo'n probleem

Heb jij er ook nog eentje met lichtbak Erik? en ook nog geschikt is voor mountainbikes (brede gootjes en liever geen bevestiging aan de cranks maar aan een buis)

Twinny Load schijnt goed te zijn, heb ik wel eens gehoord. Die dingen kan je o.a. bij de automaterialenzaak kopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 18:11 #745483 door V300 register
mja, al hebben twinny loads bijna allemaal een systeem waar je de fiets vast zeg met behulp van de crank, en dat wil ik niet. Nieuw zijn fietsendragers best prijzig, dus ik zoek er wel eentje op Marktplaats (of bij Erik als die iets heeft liggen wat aan mijn eisen voldoet) staan er echt veel op

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC