Aan welke eisen te voldoen om een oldtimerverzekering af te kunnen sluiten?!
- V300 register
- Verbannen
-
Dat heb ik natuurlijk gedaan. Voor mijn 84er 340 zou dat volgens de rekenhulp op de site de helft goedkoper zijn dan nu bij Centraal beheer.
Bij een 360 idem.
Vreemd vind ik echter dat er nergens een minimale leeftijd aangegeven staat, ik ben immers 22 en nog geen 25 zoals vaak de bedoeling is. Een ander punt is dat ik nergens de vraag zie 1e auto/vervoer aanwezig?
Weet iemand hoe dit zit? Zie ik iets niet, is dit werkelijk zo makkelijk of is het inderdaad te mooi om waar te zijn?
eol.europeesche.nl/ebc/initKlassieker.do...nt_nummer=9934#ebc=1
Hier heb ik een aantal gegevens ingevuld, auto zou een 88er 360 kunnen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;72918 schreef : Net even met de Europeesche gebeld. Ze vertelden me dat een 1e auto een must is. Vreemd dat dit op de site nergens staat.
Ze willen gewoon premie opstrijken als ze nieuwe klanten aanmelden. :grr2:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;72926 schreef : Ze willen gewoon premie opstrijken als ze nieuwe klanten aanmelden. :grr2:
..behalve de prijs, is de verzekering het zelfde als een reguliere WA ??? ..bedoel, als je schade maakt, krijg je dan de zelfde voorwaarden?
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;72925 schreef : Semi-oldtimer (geen 1e auto nodig) kan dan waarschijnlijk alleen bij Diks
GIO......
owja, minimaal 24jaar geldt voor alle oldtimer verzekeringen.
alternatieve strategie is de auto op naam van een van je ouders te zetten, op zijn naam te verzekeren, en jezelf opgeven als regelmatige bestuurder.
- V300 register
- Verbannen
-
Inmiddels wel aantal jaren no-claim opgebouwd bij Univ? en met de bonus/malus regeling van GIO (aantrekkelijk tarief als je met je klassieker veel rijdt) en m'n binnenslaper is daar ook voor 7500km in het jaar oldtimer verzekert.
Wat mij opviel bij mijn zoektocht naar oldtimerverzekeringen is dat ze overal ongeveer evenveel premie rekenen, het varieert hooguit een tientje of 2 per jaar. De kosten voor ongevallen inzittendenverzekering worden vaak achterwege gelaten bij de online premieberekening, dus als je die ook nog wilt afsluiten, hou daar dan rekening mee.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Mijn 343 staat op naam van mijn vader, heeft 0 schadevrije jaren en is WA-verzekerd. Toch betaal ik zo'n 8 euro per maand.
- V300 register
- Verbannen
-