De opvolger van de 300-serie
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Mijn vader rijdt al 36 jaar Toyota, en na ??n ritje in een 850 is hij overtuigd, zodra wij (ik + m'n broer) de Avensis kunnen overnemen wil hij een V50... dat zegt wat, niewaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;71517 schreef : Vergeet niet dat Volvo een premiummerk is.
Mijn vader rijdt al 36 jaar Toyota, en na ??n ritje in een 850 is hij overtuigd, zodra wij (ik + m'n broer) de Avensis kunnen overnemen wil hij een V50... dat zegt wat, niewaar?
Zo premium was een 340 Winner anders niet...

Toyota's zijn ook best degelijke auto's. Mijn moeder heeft ooit een Toyota 1000 gehad (voorloper van de Starlet). Nadeel van Toyota's is dat wat oudere exemplaren goed kunnen roesten. Ook zijn Toyota's vaak vrij krap bemeten en hebben de stoelen vrij korte zittingen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mercedes
- BMW
- Audi
dat Volvo heel graag een premium imago wil hebben.. wil niet zeggen dat het dat ook is... kijk naar inruilwaardes/tweedehandsprijzen en je weet genoeg.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;71547 schreef : er zijn op de leasemarkt maar 3 merken die echt 'premium' zijn;
- Mercedes
- BMW
- Audi
Audi eigenlijk ook pas sinds een jaar of 20. In de jaren '70 werden Audi's nog gewoon verkocht in een hoekje van de VW-showroom (dat heette toen zo mooi Volkswagen Audi Groep). Nu mag dat niet meer en heeft Audi eigen dealerbedrijven.
De huidige Volvo-modellen zijn gezien hun prijs + uitstraling wel degelijk "premium". Alleen de S40 en V50 vallen er een beetje buiten, omdat ze qua afmetingen niet echt kunnen concurreren met de BMW 3-serie en de Mercedes-Benz C-Klasse.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;71547 schreef : kijk naar inruilwaardes/tweedehandsprijzen en je weet genoeg.
Dat is een kwestie van vraag en aanbod. Mercedes en BMW hebben dit net zo goed...
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Thon Daf 46;71076 schreef : Maar wel in de dezelfde fabriek en productielijn gemaakt dus die overeenkomsten zijn/waren er wel:humor:
De S40, V40 en Carisma door elkaar op een lopende band. De Space Star liep op een aparte lijn. hep ik selluf gesien enige jare geleje:p
dat wil nog niet zeggen dat ze identiek zijn.. mijn pa heeft bij nedcar gewerkt, dus ik heb daar veel van mee gekregen

zo werden er in die tijd airbags ge?ntroduceerd... de Volvo's waren sterk genoeg voor de krachten van een aribag, maar bij de Mitsubishi moest het plaatwerk van het dak dikker worden, omdat Mitsubishi te dun staal gebruikte (uit kosten overwegingen). En zo kwamen die jappen met het gekke idee om alleen bij de bestuurder dikker plaatmateriaal te gebruiken in het dak, want alleen die kreeg een airbag..
Verder had Volvo als eis dat er dikkere lasnaden werden gebruikt. Maar omdat de auto's idd door elkaar heen werden gemaakt, kregen de Mitsubishi's ook deze dikkere lasnaden... Pap zei altijd, Carisma's zijn de beste Mitsubishi's die je kunt kopen, want die krijgen Volvo kwaliteit mee :+
en ook al was de Volvo S40/V40 veel duurder dan de carisma, de S40/V40 verkocht wel heel goed, dit in tegenstelling tot de carisma..
Als nedcar had moeten leven van de carisma, dan was nedcar eind jaren 90 dicht gegaan, uiteindelijk waren er van de 200.000 auto's nog maar 30.000 Mitsubishi's.. dus dat zegt wel genoeg wat betreft verkoopaantallen. En van te voren waren de medewerkers idd ook huiverig, want wie koopt nu zo'n dure kleine Volvo? uiteindelijk heel veel mensen....:humor:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
zo is de installatie waar nu de colt mee gemaakt wordt niet eens van nedcar, maar deze is geleasd.
Ook is het leuk om te weten dat de space star van Mitsubishi een heel goedkoop project was. De robots die daarvoor gebruikt werden, waren al voor 100% afgeschreven en stamden nog uit de tijd van de 400-serie. Puur hergebruik dus .(dit wil niet zeggen dat het slechte robots waren, maar in de financieele planning waren ze al helemaal afgeschreven).