nieuwe regels veiligheidsgordels achterin per 1 mei 2008?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2008 23:12 #706650 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe regels veiligheidsgordels achterin per 1 mei 2008?
Ik heb het antwoord op jouw vraag. Het is POSITIEF voor de volvo 300 rijders.... Wij mogen net zo veel kinderen of wat dan ook achter op de achterbank zetten als er op passen... Mmm een stuk of 5 dan maar...

Dit stuk stond er over op de website van het verkeer en waterstaat
Hoeveel kinderen mag ik op de achterbank vervoeren?

In een auto met gordels achterin:
Net zoveel kinderen tot 1,35 meter als er gordels zijn. Zij moeten een goedgekeurd kinderzitje gebruiken, behalve in de elders genoemde uitzonderingsgevallen. Als er meer passagiers zijn dan gordels, dan mogen alleen kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen los op de achterbank zitten, als de aanwezige gordels door andere passagiers worden gebruikt. Dit geldt voor priv?-voertuigen. In taxi's en bussen gelden andere regels.
Vanaf 1 mei 2008 mag in auto's die op alle zitplaatsen gordels hebben, niemand meer zonder gordel vervoerd worden.
In een auto zonder gordels achterin:
Zoveel als er op de bank of stoelen passen. Kinderen jonger dan drie jaar mogen in een auto zonder gordels niet worden vervoerd (behalve in een taxi of bus).

Of ze hebben het opgesteld als een halve mongool deze tekst omdat deze ook nog uitgaat van voor en na 1 mei, en ze dus na 1 mei zeggen niemand zonder gordel vervoerd maar das dan wel heel erg onduidelijk en niet uit de tekst te halen dus dat lijkt me niet het geval. Voor de zekerheid de rdw maar afwachten. Er staat namelijk ook vanaf 1 mei 2008 mag in auto,s die op alle zitplaatsen gordels hebben niemand zonder gordel vervoerd worden. Kortom het moet dus wel mogen en het is zoals het er staan, het mag dus gewoon, en niet eens 3 zelfs 4 zou nog mogen op de bank als het past.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2008 23:13 #706651 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic nieuwe regels veiligheidsgordels achterin per 1 mei 2008?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2008 23:16 #706652 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic nieuwe regels veiligheidsgordels achterin per 1 mei 2008?
Als je geen gordel hebt en je wilt er een paar inbouwen moet je hier ff kijken:

wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/bro...esult/javascript=yes

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2008 23:23 #706653 door E. van Oostveen
Overzicht van de regelingen per 1 mei 2008:

www.postbus51.nl/index.cfm/t/Laatste_Ger...displaydefault#item2

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2008 23:25 #706655 door E. van Oostveen
Kijk ook ff hier:

www.gordelsom.nl/

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2008 23:28 #706657 door E. van Oostveen
Dit lees ik, maar zegt niets over auto's waar standaard geen gordels in zitten, h,mmmm???

Regels

De algemene regel is dat op alle zitplaatsen waar een gordel is, u de gordel moet gebruiken.
Met ingang van 1 mei mag in auto's die op alle zitplaatsen gordels hebben, bovendien niemand meer zonder gordel worden vervoerd. Heeft de achterbank bijvoorbeeld drie gordels, dan mogen er niet meer dan drie mensen op de achterbank vervoerd worden.
Wie door medische oorzaken geen gordel of (standaard) kinderzitje kan gebruiken, kan een ontheffing aanvragen bij de divisie Vorderingen van het CBR in Rijswijk.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2008 06:52 #706661 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic nieuwe regels veiligheidsgordels achterin per 1 mei 2008?
Ik las het gisteren in de krant. Ik vind het maar van de zotte. En omdat ik met scouting vervoeren we ook wel eens kinderen. En de regels waren zo dat eigen kinderen moesten in de gordel vastzitten en andermans kinderen hoeven geen gordel om.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 08:56 #706662 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic nieuwe regels veiligheidsgordels achterin per 1 mei 2008?
[mod]Erik, dit is een serieus topic, dus laten we het ook een beetje serieus houden ;)

Post verplaatst naar Thread zonder onderwerp .[/mod]

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2008 09:36 #706673 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic nieuwe regels veiligheidsgordels achterin per 1 mei 2008?
Ah! Nu snap ik het:

Met ingang van 1 mei mag in auto's die op alle zitplaatsen gordels hebben, bovendien niemand meer zonder gordel worden vervoerd. Heeft de achterbank bijvoorbeeld drie gordels, dan mogen er niet meer dan drie mensen op de achterbank vervoerd worden.

DUS: de oudere types hebben geen gordels op de achterbank, maar mogen WEL mensen vervoeren. Simpelweg omdat niet op alle zitplaatsen gordels zijn...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 10:07 #706678 door V300 register
Lijkt mij ook, idd. Maar eigenlijk vind ik dat belachelijk, ik heb nog een set achtergordels (2 dus) en als ik die in zou bouwen zou ik dus niet achterin 3 man mee mogen nemen. Gevolg: die bouw ik dus niet in, met als mogelijk gevolg dat er 3 mensen gewond raken bij een aanrijding I.P.V. 1! Hoe krom is dat?! :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC