dilemma
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2008 09:30 #705034
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dilemma
Het probleem is dat ik op een punt gekomen ben dat ik geen meer zin heb om mijn spaargeld naar een garage te brengen, maar dat de problemen nog wel op te lossen zijn. Voor veel minder geld als je het zelf doet.
Met nul auto-klus-ervaring lijkt het allemaal ingewikkeld, maar misschien als je er eenmaal aan begint dat je al doende leert?
Wouter: erg bedankt voor het aanbod van de fuseekogel, maar op dit moment weet ik niet eens wat het is :no_comment:
Met nul auto-klus-ervaring lijkt het allemaal ingewikkeld, maar misschien als je er eenmaal aan begint dat je al doende leert?
Wouter: erg bedankt voor het aanbod van de fuseekogel, maar op dit moment weet ik niet eens wat het is :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 09:40 #705036
door 16673-dummy
Zekers!
Beantwoord door 16673-dummy in topic dilemma
JJJ340;52231 schreef : Met nul auto-klus-ervaring lijkt het allemaal ingewikkeld, maar misschien als je er eenmaal aan begint dat je al doende leert?
Zekers!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 17:28 #705104
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic dilemma
Je startmotor vervangen is een klusje van een paar minuten. (kan iets langer duren, maar geen uren... :nono: )
BIjna alle mechanische klusjes aan een 300 kun je zelf doen. Als je voldoende gereedschap hebt en een Haynes kan het bijna niet misgaan. Je bestpaart je dan in ieder geval die 20-30 euro per uur (of meer) bij een garage.
Lassen is wat lastiger om zelf te doen, maar met het hierboven genoemde uitgespaarde geld kun je dat weer laten doen.
BIjna alle mechanische klusjes aan een 300 kun je zelf doen. Als je voldoende gereedschap hebt en een Haynes kan het bijna niet misgaan. Je bestpaart je dan in ieder geval die 20-30 euro per uur (of meer) bij een garage.
Lassen is wat lastiger om zelf te doen, maar met het hierboven genoemde uitgespaarde geld kun je dat weer laten doen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2008 23:10 #705147
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic dilemma
Groningen is een beetje ver van mijn werkplaatsje vandaan, anders zou ik zeggen kom langs en we zorgen dat je auto binnen een dag helemaal klaar is met event. nieuwe APK. Zoals Wouter al zei; normale plekken, normale dingen, normale "onderhoudsinvestering". En volgend jaar waarschijnlijk weinig problemen meer.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2008 08:45 #705169
door 16673-dummy
Erik, ben jij een erkend keurstation?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2008 10:28 #705174
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic dilemma
Nee, ik doe dit voor de hobby. Vind de 300 serie gewoon mooi en wil ze zoveel mogelijk op de weg houden. Tegenover me zit een betrouwbare garage waar APK gedaan kan worden, vandaar.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2008 16:29 #705193
door 16673-dummy
Ah zo. Ik vroeg me al af hoe je dat voor elkaar kon krijgen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2008 23:29 #705584
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dilemma
Met de Haynes in de hand onder de motorkap gekeken.
Met hoeveel optimisme ik zo'n klusje van te voren bekijk, en hoe makkelijk het ook is, nul kennis van auto's is te weinig.
Ik hoop dat ik er iemand mee kan blij maken die wat handiger is...
Met hoeveel optimisme ik zo'n klusje van te voren bekijk, en hoe makkelijk het ook is, nul kennis van auto's is te weinig.

Ik hoop dat ik er iemand mee kan blij maken die wat handiger is...
Moderators: Mark Smeets