dilemma
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 17:19 #627294
door V300 register
dilemma is gemaakt door V300 register
Onze voorheen trouwe 340 begint ons in de steek te laten...
Zit er net een nieuwe accu in, moet nu de startmotor vervangen.
Helaas ben ik niet handig met auto's, en vraagt de garage ? 225,-
Mijn vriendin heeft al helemaal geen zin meer om er nog geld in te steken, en ik twijfel nu ook. Hij heeft nog wel APK tot december, maar ook nog wel wat andere (kleine) mankementen...
Morgen moet ik beslissen, en ik heb liever geen paperweight van 925 kilo voor de deur, dus ik ben bang dat het of de reparatie is, of de sloop... :cry2:
Zit er net een nieuwe accu in, moet nu de startmotor vervangen.
Helaas ben ik niet handig met auto's, en vraagt de garage ? 225,-
Mijn vriendin heeft al helemaal geen zin meer om er nog geld in te steken, en ik twijfel nu ook. Hij heeft nog wel APK tot december, maar ook nog wel wat andere (kleine) mankementen...
Morgen moet ik beslissen, en ik heb liever geen paperweight van 925 kilo voor de deur, dus ik ben bang dat het of de reparatie is, of de sloop... :cry2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 17:48 #704967
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dilemma
Haal een goede gebruikte van de sloop en kijk of er in de buurt een
liefhebber/lid is, die hem wil vervangen.
liefhebber/lid is, die hem wil vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 19:21 #704977
door V300 register
De 340 is een dankbare auto. Als je er een minimum aan aandacht aan schenkt, dan geeft ie je veel probleemloze kilometers terug. Doe je nu de 340 weg, dan moet je er een andere auto voor terugkopen. En wie garandeert je dat er dan geen mankementen zijn? Op de sloop kan je voor 25-35 euro een goede gebruikte krijgen en daar willen ze hem ook nog wel voor een vergoeding inbouwen. Besef ook dat je qua onderhoudskosten geen goedkopere auto kan vinden dan een 340.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 19:38 #704981
door V300 register
Ik denk dat de auto nog goed te repareren is. Immers het enige grote probleem is de startmotor. Als er laswerk aan zit dan wordt het misschien een ander verhaal.
Grt No?
Grt No?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2008 20:23 #704988
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic dilemma
Ai, dat eeuwige dilemma weer. Ik sluit me geheel aan bij Jean-Luc, je weet immers nooit wat je er voor terugkrijgt (vooral in de lagere prijsklasse).
Wat moet er nog meer aan gebeuren dan?
Wat moet er nog meer aan gebeuren dan?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 20:26 #704989
door V300 register
Een vriend van mij in Groningen heeft problemen gehad met zijn startmotor.
Hij is daarbij geholpen door clublid Harry die in Groningen woont. Ik kan je in contact brengen met. Ze zijn niet veel op het forum.
Dus verstand van zaken is daar aanwezig. Ik heb ook wel eens zo'n moment dat ik denk.... Maar ben daarna blij dat ik toch met hulp van anderen, vaak alleen verbaal, het probleempje heb verholpen.
Wat zijn de andere mankementen? Die startmotor is heel makkelijk te doen. Er is zelfs een internetbladzijde van.
Vertel eens van je andere mankementen om zo tot oordeel te komen.
Hij is daarbij geholpen door clublid Harry die in Groningen woont. Ik kan je in contact brengen met. Ze zijn niet veel op het forum.
Dus verstand van zaken is daar aanwezig. Ik heb ook wel eens zo'n moment dat ik denk.... Maar ben daarna blij dat ik toch met hulp van anderen, vaak alleen verbaal, het probleempje heb verholpen.
Wat zijn de andere mankementen? Die startmotor is heel makkelijk te doen. Er is zelfs een internetbladzijde van.
Vertel eens van je andere mankementen om zo tot oordeel te komen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 21:15 #705010
door V300 register
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik in elk geval niet overhaast naar de sloop moet. Volgens de Haynes is het vervangen van de startmotor in elk geval eenvoudig dus misschien moet ik niet te snel opgeven.
Maar zoals gezegd is het niet het enige probleem. Behalve wat oppervlakkige roest zijn er ophet APK rapport twee aantekeningen gemaakt voor de binnendorpel rechtsachter en de balk linksachter. Ook is bij de Fus?kogel linksvoor slijtage geconstateerd.
Daarnaast is de portierhendel aan de bestuurszijde afgebroken, en wil de bijrijdersstoel niet meer naar voren klappen.
Oftewel, het is niet een auto om nog heel veel in te investeren.
Hij heeft nog wel APK tot december, en hij rijdt verder als een zonnetje...
Maar zoals gezegd is het niet het enige probleem. Behalve wat oppervlakkige roest zijn er ophet APK rapport twee aantekeningen gemaakt voor de binnendorpel rechtsachter en de balk linksachter. Ook is bij de Fus?kogel linksvoor slijtage geconstateerd.
Daarnaast is de portierhendel aan de bestuurszijde afgebroken, en wil de bijrijdersstoel niet meer naar voren klappen.
Oftewel, het is niet een auto om nog heel veel in te investeren.
Hij heeft nog wel APK tot december, en hij rijdt verder als een zonnetje...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 22:06 #705013
door V300 register
Ik kan me goed voorstellen dat je verlangt naar een 340 met minder mankementen. En ja, soms is een 'betere' kopen voordeliger/verstandiger/makkelijker. Maar zolang je door de APK komt zonder al teveel kosten, gewoon lekker blijven doorrijden. Eerst maar eens dit probleem aanpakken en dan verder zien.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2008 23:11 #705017
door V300 register
Laswerk kan je voor een groot deel voorkomen door de auto netjes schoon te houden. Dat vergt wat tijd, maar dat betaalt zich hoe dan ook terug.
Verder denk ik dat wat laswerk hier en daar je de kop niet hoeft te kosten. Zelfs in het noorden zal nog wel iemand wonen die het goed en goedkoop kan doen. (is even een grapje voor mezelf, want ik ging in het verleden naar een Keniaan)
Verder denk ik dat wat laswerk hier en daar je de kop niet hoeft te kosten. Zelfs in het noorden zal nog wel iemand wonen die het goed en goedkoop kan doen. (is even een grapje voor mezelf, want ik ging in het verleden naar een Keniaan)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2008 01:49 #705025
door V300 register
de punten die je noemt zijn peanuts eigenlijk.
het laswerk zijn zo te horen de standaardplekken die ook de optisch perfecte wagens zomaar kunnen hebben.
Ik kan je evt een goede gebruikte linker fuseekogel opsturen.
Deze heb ik toevallig over na het vervangen van een kromme voorpoot.
het laswerk zijn zo te horen de standaardplekken die ook de optisch perfecte wagens zomaar kunnen hebben.
Ik kan je evt een goede gebruikte linker fuseekogel opsturen.
Deze heb ik toevallig over na het vervangen van een kromme voorpoot.
Moderators: Mark Smeets