Effe voorstellen
- V300 register
- Verbannen
-
aangezien ik nieuw ben op dit forum, wil ik me graag even voorstellen. Ik ben Rick, 44 jaar en woonachtig in Eersel. Een autohistorie waar ik jullie verder niet mee zal vermoeien, op twee uitschietertjes na: Renault 25 V6 (lekkere bak, elektriek rampzalig), en de laatste: Volvo 940. Heerlijke auto, maar helaas economisch niet meer aantrekkelijk om tiptop in orde te maken. En eigenlijk al lang stilletjes aan 't denken om een 340, en dan natuurlijk een Variomatic, aan te schaffen. Sinds afgelopen woensdag in 't bezit van een 340 DL Variomatic uit '87, met 52000 km op 't klokje. Voor weinig gekocht, uiterlijk in goeie staat, met een klein schampschot rechts. De vario schakelt niet goed op, morgenvroeg heb ik tijd om te gaan meten en kijken naar de emvk en tachorelais. Nu vraagt mijn vriendin zo af en toe wanneer we opstijgen....

O ja: mijn nick (metallicus) is ingegeven door mijn voorliefde voor de muzikale zware metalen en, inderdaad, Metallica.... Heb hier ook maar weer voor deze naam gekozen, zoals op een paar andere fora, is wel lekker overzichtelijk! En tenslotte is een 340 ook van metaal...
grtz,
Rick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
:pics:
Welkom! Meld je vooral aan bij de club, het heeft alleen maar (heel veel) voordeel.

- V300 register
- Verbannen
-
metallicus;52126 schreef : En eigenlijk al lang stilletjes aan 't denken om een 340, en dan natuurlijk een Variomatic, aan te schaffen.
Rick
Dit is niet zo "natuurlijk" hoor!
Velen gaan alleen voor de 5 bak en zo zijn er ook velen die voor de 360 gaan. En andere zweren weer bij de 1700.
Zelf rijd ik nu voor mijn doen "onnatuurlijk" in een vario. Deze is nooit mijn favoriet geweest maar de vario van voor '85 lijkt fijner dan de nieuwere wagens.
Al met al, veel genoegen met de vario en hoop dat het euvel snel is verholpen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
en dan vooral dankzij bepaalde technische wonderlijke figuren:worship:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Rick
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
antiekeradio;52221 schreef : 26 april hebben we weer een feestje in Bunnik.
Lijkt me idd. leuk als iedereen iets te eten en drinken mee neemt. Minimaal pak bastognekoeken met ranja........
- V300 register
- Verbannen
-
Mocht je een leuke anekdote hebben over de periode bij Volvo Car (jij of je broer), schroom je niet om die op te schrijven en naar ons te sturen. Leuk voor in het clubblad, de Volvoice, die je (sinds kort) automatisch ontvangt als je lid bent!metallicus;52239 schreef : Maar ik heb altijd wel iets met de 300 gehad, misschien ook wel door 't verleden: in 1984-1985 14 maanden gewerkt bij Volvo Car in Helmond. Mijn broer heeft veel langer bij DAF/Volvo gewerkt: van 1968 tot 1986. In die tijd kon je als werknemer erg voordelig een Volvo aanschaffen. Toen Volvo Car leren kennen als een erg prettige en sociale werkgever.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
metallicus;52239 schreef : Ik weet nog wel dat mijn broer bij de introductie van de 343 een plastic modelletje kreeg, een bruine. Waar-ie is gebleven?? Ik weet 't niet.
Dat was een zogenaamde Stahlberg.
Weet je zeker dat die 343 een bruine was? In die kleur heb ik nog nooit een 343 voorbij zien komen, wel eens een 340.
Helaas is het plastic erg zacht en heb je er zo een kras op zitten.