Volvo 340 diesel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2008 21:16 #627283 door V300 register
Volvo 340 diesel is gemaakt door V300 register
Hoi mede-leden:

Ik schreef alweer mijn laatste bericht een anderhalf jaar geleden toen ik nog een grijze 340 aut. had.
Deze heb ik verkocht aan een Helmondenaar. (een DL met kent. PG-07-NZ).
Ik kocht een Pontiac die ik weer omruilde voor een Jeep Cherokee uit '91.

Toch bleef ik kijken op de Marktplaats site vooral naar 340's.
En nu...tataaaa.. het grote nieuws..jawel.. ikheb er weer ??n: een Dieseltje nogwel. Jawel een zeldzame 340 diesel. Zandgrijs van kleur met 265.000 km op de klok.
Ik hoop dat ie het goed doet, want er is mee ge-expirimenteerd inzake bio-brandstof.
Hij schijnt goed te lopen op sla-olie.
Mazzel dus, want dat is goedkoop rijden dan.
Goede banden zitten er in elk geval onder dus dat is een meevaller.
Hij staat nog bij de verkoper thuis. Eind april haal ik em op en dan komen er ook foto's van op deze site.
Maar goed, stel dat het geen succses is dan ben ik 350 euro armer en dat is geen wereldbedrag.
Ik heb altijd nog de Jeep!

Groetjes
Andr? :) :groovy:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2008 21:21 #704806 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 diesel
Gefeliciteerd met uw keuze voor een Volvo 340 Diesel. Van welk jaartal is de Diesel?? Zandgrijs doet vermoeden dat hij van voor 1986 is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2008 21:59 #704814 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 diesel
Hij is van 1989.
Ik vind hem zandgrijs maar ja.. wellicht vind jij hem gewoon grijs.
Je kunt hem terug vinden in de adv. op Mpl. want de verkoper heeft em nog niet verwijderd.
Eind april haal ik em op.

Hopenlijk loopt ie nog een beetje na al dat ge-experimenteer met die verschillende olie?n.

Bedankt voor je reaktie.
Wat voor 340 heb jij/ heeft u?

groet,
Andr?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2008 22:04 #704815 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Volvo 340 diesel
He wat leuk! Behalve een leuke diesel ook nog eens een Fries clublid erbij:) Ben je al langer lid?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2008 22:13 #704816 door V300 register
Ja ik ben al meer dan 2 jaar lid.
Ik begon mijn lidmaatschap met een grijze Volvo 340.
Die kocht ik voor een prikje van iemand uit Zwolle.
Zo ontstond mijn voorliefde voor de Volvo 300 serie, een auto die ik wardeer om zijn degelijkheid, zijn prettige zitcomfort en zijn betrouwbaarheid.
Ik sleutelde voor de 340's aan Daffen en Volvo 66's.
Ik kocht ze op , sleutelde en liet ze keuren, en verkocht ze weer.
Daar heb ik nu helaas geen tijd meer voor.

Groet,
Andr?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2008 23:22 #704821 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 diesel
Ik heb nu eentje uit 1984, die ik zelf ga houden. De kleur komt overeen met die van Frans P. Dit is echter een sedan. Er moet veel aan gebeuren, maar dat heb ik er voor over. Soms heb je iets met een auto. Daarnaast heb ik nog een paar automaatjes GL(s) staan en een twee tal schakel. Die zijn te koop. Van 1 automaat twijfel ik of ik hem wil verkopen. Die ziet er echt erg mooi uit. Daarnaast heb ik een paar Volvo's uit de 100 serie. 1 geheel gerestaureerd, 2 om op te knappen. Ik heb ook nog een 244 als ultieme hobby-uitdaging; andere neus, andere motor en nog wat meer (cosmetische) aanpassingen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 02:38 #704830 door V300 register
Diesels van deze generatie kunnen zelfs op gebruikte frituurvet lopen. (Wel eerst zuiveren/filtreren) maar het kan wel. ECHTER het mag NIET! (Van de fiscus.)

Daarnaast ben ik zelf een tegenstander om auto's te laten rijden op voedingsmiddelen, omdat A: Er is nog steeds honger in de wereld en B: het drijft alleen maar de voedselprijzen op! (En eigenlijk C: Er moeten ook andere alternatieven zijn!)

Maar goed, voor de motor moet het geen probleem zijn. Zeker niet met zulke direkte knal-boem-bang motoren als in de V340-diesel.

Leuk om er weer een diesel er bij in de club te hebben!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 09:12 #704833 door V300 register
indirecte knal-boem-bang dan toch (ivm voorkamer principe)

ik zou persoonlijk de eerste tijd alleen offici?le diesel bij de pomp tanken, en er flink wat diesel systeemreiniger bij gooien (met "lak oplossende" eigenschappen)
probleem van biologische brandstoffen is dat het bij langere standtijd een gom/lak afzetting geeft. hierdoor kun je verstoppingen krijgen (opeens 1 cilinder die niet meer meedoet, dieselpomp die in de soep draait, etc)
minerale diesel heeft al wat toevoegingen om dit tegen te gaan/ bestaande aanslag te reinigen.

na een aantal tankbeurten pompdiesel + reiniger kun je overgaan op bijvoorbeeld een 50/50 mix pompdiesel en eco-olie.

Overigens heb ik ook sinds een tijdje niet meer zulke positieve ide?n bij deze alternatieve brandstoffen.
Vaak blijkt namelijk dat voor de productie van die olie net zoveel of nog meer niet-duurzame brandstof verstookt is, als je gedaan zou hebben door rechtstreeks gewone diesel te tanken.
het grootste probleem is dat de opbrengst aan liters biobrandstof per hectare landbouwgrond gewoon veel te laag is om het echt rendabel + ecologisch voordelig te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 12:54 #704843 door V300 register
Wouter bedankt voor je goede raadgeving in deze.
Ik ben ook niet van plan overigens om op zonnebloemolie of andere oli?n dan gewone dieselolie te gaan rijden.
Ik zal er systeemreiniger bij ingooien.
Is een liter syst.reiniger geoeg op 40 liter diesel?
En hoeveel keer moet ik dit dan herhalen denk je?
Ik geloof er ook niet in dat koolzaaddiesel nou de oplossing is in het milieuvraagstuk.
En volgens mij zijn er nog voldoende hoeveelheden fossiele brandstoffen op te pompen door Shell e.a.

Dus Erik jij zit wel aardig in de Volvo's.
8 stuks als ik er zo bij langs tel.( of ik kan niet tellen).
Heb je ook ervaringen met diesels van Volvo?
Zijn de Volvo diesels bij alle types van Renault of komen ze ook van andere fabrikanten?
En hoe betrouwbaar zijn Renault diesels eigenlijk.
Ik weet uit ervaring en van anderen dat er niks boven Mercedes of VW diesels gaat, nog afgezien van al die nieuwe technieken zoals HDI, CDI, SDI enz.

groet,
Andr?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2008 13:18 #704846 door V300 register
De dieselmotor D16 van de 340 komt, net als de benzinemotoren B14 en B172, van Renault. Ook in de 400-serie en S40/V40 werden Renault-diesels gebruikt; de 240, 740, 940, 850 etc hebben een diesel van VW/Audi.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC