- Berichten: 4
Clubmagazijn: haalbaar project?
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 13:52 #701913
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
zoveel vutters en pensioensgerechtigen hebben we nog niet bij de V3C?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2008 14:19 #701918
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Misschien hebben ze nog een paar over bij de Dafclub?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2008 14:19 #701919
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
wat de meeste mensen niet zullen weten is dat we in het verleden al een clubmagazijn gehad hebben.
dit is echter wegens fataal gebrek aan koopgrage leden (er werd zo goed als niets verkocht) weer snel opgedoekt.
uiteindelijk is de destijds in dat magazijn aanwezige voorraadje onderdelen aan bulkprijs verkocht aan een aantal (destijds actieve) leden. Deze voorraad was een schenking geweest aan de club, dus aan inkoop is destijds geen geld uitgegeven. Toch moest er nog geld bij.... de omzet (= inkomende cash) was gewoon structureel lager dan de huur.
Destijds is dus de beslissing genomen om de schaarse menskracht die het bestuur ter beschikking heeft niet meer in te zetten voor magazijn initiatieven, en ontwikkelingen van die aard moeten dus met nieuwe vrijwilligerstijd ingevuld worden.
En, als zodanig initiatief dan ontplooid gaat worden, is een van de eerste vereisten voor levensvatbaarheid een absolute bodemprijs qua vaste lasten.
wel moet ik zeggen dat ik als bestuurslid nog steeds in principe v??r het idee van een magazijn ben. Dus als de diverse randvoorwaarden gegarandeerd zijn, is het inbrengen van startkapitaal een serieuze optie.
In bovenstaande stuk lees ik ook over verkrijging van onderdelen door demontage van auto's. Wat zijn daarbij de criteria om iets te demonteren + bewaren?
en, nog iets anders; er zijn bij een 'batch' onderdelen vaak veel delen bij die een eeuwigheid op de plank zijn blijven liggen omdat niemand ze ooit nodig heeft. De kans op verkoop is in dat geval vrij klein.
Ga je alles waar je de hand op kunt leggen opslaan??
of, zou je beter een andere approach kunnen nemen voor een onderdelenvoorziening, op basis van de aanwezige vraag vanuit de leden?
(slijtdelen, accessoires, plaatdelen)
dit is echter wegens fataal gebrek aan koopgrage leden (er werd zo goed als niets verkocht) weer snel opgedoekt.
uiteindelijk is de destijds in dat magazijn aanwezige voorraadje onderdelen aan bulkprijs verkocht aan een aantal (destijds actieve) leden. Deze voorraad was een schenking geweest aan de club, dus aan inkoop is destijds geen geld uitgegeven. Toch moest er nog geld bij.... de omzet (= inkomende cash) was gewoon structureel lager dan de huur.
Destijds is dus de beslissing genomen om de schaarse menskracht die het bestuur ter beschikking heeft niet meer in te zetten voor magazijn initiatieven, en ontwikkelingen van die aard moeten dus met nieuwe vrijwilligerstijd ingevuld worden.
En, als zodanig initiatief dan ontplooid gaat worden, is een van de eerste vereisten voor levensvatbaarheid een absolute bodemprijs qua vaste lasten.
wel moet ik zeggen dat ik als bestuurslid nog steeds in principe v??r het idee van een magazijn ben. Dus als de diverse randvoorwaarden gegarandeerd zijn, is het inbrengen van startkapitaal een serieuze optie.
In bovenstaande stuk lees ik ook over verkrijging van onderdelen door demontage van auto's. Wat zijn daarbij de criteria om iets te demonteren + bewaren?
en, nog iets anders; er zijn bij een 'batch' onderdelen vaak veel delen bij die een eeuwigheid op de plank zijn blijven liggen omdat niemand ze ooit nodig heeft. De kans op verkoop is in dat geval vrij klein.
Ga je alles waar je de hand op kunt leggen opslaan??
of, zou je beter een andere approach kunnen nemen voor een onderdelenvoorziening, op basis van de aanwezige vraag vanuit de leden?
(slijtdelen, accessoires, plaatdelen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 16:24 #701923
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Het beste is om onderdelen die niet snel gevraagd worden, gewoon 1 of 2 stuks van elke type en/of kleur auto op voorraad te hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-03-2008 16:38 #701925
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Als het hier in de buurt zou zijn wil ik best als vrijwilliger meedraaien. Bijvoorbeeld het opslaan en invoeren (op bijv. de computer als Excelbestand) van onderdelen.
Zoals ik al zei, en da's NIET uit eigenbelang, lijkt mij dat opslagruimte in de oostelijke regionen van ons landje het 'goedkoopst' is.
Het is puur omdat ik te weinig plek heb dat ik zelf nog geen voorraad van onderdelen begonnen ben.
Maar goed, eerst maar eens zien of er animo is onder de leden.
Zoals ik al zei, en da's NIET uit eigenbelang, lijkt mij dat opslagruimte in de oostelijke regionen van ons landje het 'goedkoopst' is.
Het is puur omdat ik te weinig plek heb dat ik zelf nog geen voorraad van onderdelen begonnen ben.
Maar goed, eerst maar eens zien of er animo is onder de leden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2008 17:38 #701932
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Helemaal voor, en als je vrijwilligers zoekt mag je mij op de lijst erbij op schrijven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-03-2008 18:56 #701935
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Overigens zijn stellingen best gemakkelijk zelf te maken. Ook daar wil ik best bij helpen. Klussen =:worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2008 19:22 #701936
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Oh nee, toch niet weer deze discussie.......
Mensen, luister goed naar en lees goed de woorden van Wouter....
Het is allemaal mooi en natuurlijk is een magazijn wenselijk. Helemaal mee eens. Ik wil dat niet bestrijden!!!! Ik wilde dat destijd graag ook. En ook de andere bestuursleden!
Als ex-voorzitter weet ik nog hoe het was. Je hebt mensen nodig. En denk nu niet "ik meld me aan als vrijwilliger en besteed een paar uur per week er aan.
Mensen die een volle week werken of studeren, daarnaast een sociaal en druk priv? leven hebben: FORGET IT en meld je niet aan als vrijwilliger!!!
Hier moet 'meer' in! HIER MOET HART EN ZIEL IN !!!! En dat betekent 40 tot 56 uur per week bezig zijn met een dergelijk magazijn. Ik bedoel niet (alleen) fysiek, maar meer in de vorm van er 40 to 56 uur per week 'OPEN' voor staan voor zaken, oproepen, telefoon, reizen, handelen, inkopen, etc. Dus op allerlei tijdstippen (te pas en te onpas) zaken doen en (graag) te willen regelen. Het mooiste is dan om een "VUTTER" te hebben bijvoorbeeld die graag nog iets wil doen in zijn vrije tijd! Dat daarnaast een aantal vrijwilligers nodig zijn die een dergelijk persoon bijstaan enkele dagen of uren per week, uiteraard, dat is idd ook noodzaak.
Maar zoek eerst die HOOFDPERSOON met 'hart en ziel', kortom zeg maar de magazijnmeester die a.h.w. dag en nacht klaar zou kunnen willen staan...... en dan komen pas vrijwilligers met een aantal uren tijd per week ter sprake! Dan komt een magazijn van de grond. Financieel is het uiteindleijk allemaal wel te regelen.
Mankracht en 'hart en ziel'daar draait het om. Net als in een echt bedrijf, als je er daadwerkelijk geloof in hebt en 200% inzet hebt, grote kans dat je het dan financieel (al dan niet met externe hulp) ook zult gaan redden! Wel financien en geen mankracht --> DOOD.
Want hier komt het op de praktijk ECHT op neer. Mensen/Leden die de DAF Club NL kennen, en die kennen Toon de Greef en zijn "makkers".... Dan weet je ook wat "hart en ziel' betekent en wat het verschil is met een aantal uur beschikbaar zijn voor vrijwiliggerswerk voor V3C.:f
Mensen, luister goed naar en lees goed de woorden van Wouter....
Het is allemaal mooi en natuurlijk is een magazijn wenselijk. Helemaal mee eens. Ik wil dat niet bestrijden!!!! Ik wilde dat destijd graag ook. En ook de andere bestuursleden!
Als ex-voorzitter weet ik nog hoe het was. Je hebt mensen nodig. En denk nu niet "ik meld me aan als vrijwilliger en besteed een paar uur per week er aan.
Mensen die een volle week werken of studeren, daarnaast een sociaal en druk priv? leven hebben: FORGET IT en meld je niet aan als vrijwilliger!!!
Hier moet 'meer' in! HIER MOET HART EN ZIEL IN !!!! En dat betekent 40 tot 56 uur per week bezig zijn met een dergelijk magazijn. Ik bedoel niet (alleen) fysiek, maar meer in de vorm van er 40 to 56 uur per week 'OPEN' voor staan voor zaken, oproepen, telefoon, reizen, handelen, inkopen, etc. Dus op allerlei tijdstippen (te pas en te onpas) zaken doen en (graag) te willen regelen. Het mooiste is dan om een "VUTTER" te hebben bijvoorbeeld die graag nog iets wil doen in zijn vrije tijd! Dat daarnaast een aantal vrijwilligers nodig zijn die een dergelijk persoon bijstaan enkele dagen of uren per week, uiteraard, dat is idd ook noodzaak.
Maar zoek eerst die HOOFDPERSOON met 'hart en ziel', kortom zeg maar de magazijnmeester die a.h.w. dag en nacht klaar zou kunnen willen staan...... en dan komen pas vrijwilligers met een aantal uren tijd per week ter sprake! Dan komt een magazijn van de grond. Financieel is het uiteindleijk allemaal wel te regelen.
Mankracht en 'hart en ziel'daar draait het om. Net als in een echt bedrijf, als je er daadwerkelijk geloof in hebt en 200% inzet hebt, grote kans dat je het dan financieel (al dan niet met externe hulp) ook zult gaan redden! Wel financien en geen mankracht --> DOOD.
Want hier komt het op de praktijk ECHT op neer. Mensen/Leden die de DAF Club NL kennen, en die kennen Toon de Greef en zijn "makkers".... Dan weet je ook wat "hart en ziel' betekent en wat het verschil is met een aantal uur beschikbaar zijn voor vrijwiliggerswerk voor V3C.:f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-03-2008 20:34 #701939
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Ik ben met helemaal met je eens, Jack. En dus ook met Wouter. Met die paar uurtjes per week kom je er ?cht niet. Ik kijk ook altijd met veel respect naar het Dafclubmagazijn, dat is een magazijn met de hoofdletter M. Dat is ook draaiende te houden vanwege het enorme ledenaantal van de Dafclub.
Ik zie het nog niet gebeuren dat er binnen afzienbare tijd een Volvo300-magazijn komt... :no_comment:
Ik zie het nog niet gebeuren dat er binnen afzienbare tijd een Volvo300-magazijn komt... :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
02-03-2008 21:48 #701946
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Clubmagazijn: haalbaar project?
Het is idd waar dat de V44 ook met een groot aantal vrijwilligers werkt(e). Want inmiddels kunnen ook mensen betaald worden. Het meest ideale zou natuurlijk zijn dat we met enige eigen inbreng deze capaciteit kunnen benutten. Nu loopt het VOD nog goed, maar blijft dat zo? Dan zal wellicht hun redding zijn dat er ook onderdelen van jongere types Volvo te verkopen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets