Vakantie-topic 2008
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben al twee keer eerder in Tsjechie geweest (met een Daf 66!!), maar het blijft de moeite waard! Praag is echt een fantastische stad :worship:
Hebben jullie nog wilde plannen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
We verblijven dan op de camping Darna .
De camping ligt zeer noordelijk in Itali?, bij Duitsland, Zwitserland en Liechtenstein aan het Lugano meer. Dit meer is volgens de kaart het noordelijke deel van het welbekende Como meer.
We willen er dan een autovakantie van maken, dus met de DAF op weg

Onderweg kunnen we lekker rustig aan doen en eventueel overnachten in Duitsland. Dit geeft ons de mogelijkheid iets anders dan de snelste route te rijden en ergens rond te gaan kijken. Bijvoorbeeld bij Porsche, in Stuttgart. Dit is maar een klein stukje om. Of Liechtenstein, daar kom je zowat doorheen

Ook Milaan (Ferrari!) ligt minder dan 100km zuidelijker dan de camping.
Aangezien we beide auto -en dus ook Top Gear- fan zijn, kunnen we meteen de wegen berijden die te zien zijn geweest in Top Gear 10, aflevering 1.
1: San Bernardino pass - Zwitserland
Dit ligt 90km rijden in Noordelijke richting, vanuit de camping. En als we toch aan het rijden zijn, kunnen we ook naar Davos, nog eens 90 km verder.
Dan is het een kleine moeite de zuid-oostelijke richting in te slaan; "Davos to Stelvio, the greatest driving road in the world!"
:9
Hiermee kunnen we een mooi rondje maken van 564km, waar we wel de hele dag mee bezig zullen zijn. Alleen het rijden is volgens Google al 9,5 uur.
Het is echter vakantie, wat wil zeggen; geen haast, lekker relaxed. Oftewel een hotelletje, of misschien een camping onderweg mee pikken behoort allemaal tot de mogelijkheden :Y)
In en om Davos schijnt een prachtige omgeving te zijn, dus het zou zonde zijn die niet te verkennen als je er toch bent.
Er is nog niets zeker, maar deze vakantie lijkt me wel wat. Lekker met de DAF op weg

- V300 register
- Verbannen
-
- Jarl Hulsebosch (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat ik van plan ben is wel te vinden in een ander topic. Bij fietsvakantie

Jarl
- V300 register
- Verbannen
-
- dag 1: ?resund/zuid-zweden -> 800 km
- dag 2: ?rebro -> 450 km
- dag 3: sveg -> 400 km
- dag 4: vilhelmina -> 400 km
- dag 5: jokkmokk -> 400 km
- dag 6: kautokeino -> 400 km
- dag 7: noordkaap -> 400km
en dan weer terug natuurlijk. Mocht ik er onderweg achterkomen dat het niet meer haalbaar is, dan wijk ik uit naar Noorwegen, Lofoten o.i.d. Mijn streven is om sowieso in Lapland aan te komen. Want daar wordt het pas echt mooi en ben er te lang niet meer geweest. Die kale vlaktes trekken me enorm. Evenals de bergstreek richting Noorwegen daarbovenin. Wie kent er niet de ganzen en de Kebnekaise van Nils Holgersson ? Dit alles vormt schitterende herinneringen uit m'n jeugd.
Nu nog mensen zien te vinden die mee willen...
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

en dan hopelijk niet zo'n verso die ik voor m'n werk moet rijden

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
KonradW;45007 schreef : ach t is iig een degelijke auto
en dan hopelijk niet zo'n verso die ik voor m'n werk moet rijden
Nee, een oude turbodiesel uit de vorige eeuw:crazy1:
- V300 register
- Verbannen
-