Auto"Monteurs": Respectloze Auto"Slopers"!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 17:45 #626918 door V300 register
NIET TE GELOVEN!!!
als ik naar de tandarts ga met tandpijn verwacht ik dat ik na de behandeling geen pijn meer heb, echter met auto's werkt dat anders schijnbaar.

ik ga vanochtend naar de "monteur" omdat mijn verlichting niet werkt zoals het moet.
als ik mijn verlichting op 2 zet (dimlicht) dan brand het stadslicht ook als ik hem op 1 zet brand het stadslicht en op 0 staat hij uit, ook met mijn Groot licht kan ik dus alleen maar seinen. verderrest werkt daarvan alles.

dus ik sta daar, leg alles uit en ga met een "gerust" hart weer even naar huis.
(voor zover ik gerust ben als iemand anders in mijn auto zit!!!)

grote stikkers van VOLVO 300 CLUB op de achterruit zouden toch uit moeten wijzen dat ik van deze wagen HOU!!!!

kom ik mijn auto net ophalen wat denk je: lichten gemaakt! jippie jee ik helemaal blij!!! dat was echter maar voor korte duur.

wat die "monteur" daar vertelde: ja, zei hij: ik moet er wel bij vertellen dat de bedrading in je wagen een grote puinhoop is, ik heb je verlichting gemaakt maar nu doet je knipperlicht het niet, deze brand wel maar knippert niet!!! (een knipperlicht hoort volgens mij te knipperen?!?!?!!?)
ik een beetje teleurgesteld zei netjes dat het jammer was en wat ik eraan kan laten doen, ALLES OPNIEUW AANSLUITEN VAN DE BEDRADING was zijn antwoord!! maar daar ging volgens hem veel tijd in zitten!(oftewel arbeidsuren a 20 euro per uur, koffie drinken inbegrepen)
ook had hij even onder de wagen gekeken (wij op de sleuteldag ook en er viel ons weinig op)
ik vroeg of alles verder goed was waarop hij RESPECLOOS EN GRRR ZONDER ENIG BEGRIP VOOR MIJN LIEFDE VOOR DE AUTO zei: als ik jou was zou ik hem snel verkopen, ik zou der niks meer aan doen en je geld steken in een andere wagen!!!!!!!!!

ik barste zowat in tranen uit!!!! mijn auto is nog zowat in nieuwstaat en nooit iets mee aan de hand, zonder enige aantekening door de keuring gekomen en heeft me nog nooit in de steek gelaten!!!

ik ben er nog van over de flos dat iemand die liefde voor autos heeft ZOIETS tegen een VOLVOLIEFHEBSTER zecht!!!

kom op zeg, ik was goed in staat om weg te lopen zonder te betalen!
helaas had de "monteur" mijn sleutels nog en heb ik zijn duurbetaalde werkuren af moeten rekenen.

zoals ik al zei: als iemand bij de tandarts komt verwacht die dat hij van de pijn af is, voor een mooi bedrag, nou zijn tandartsen ook niet goedkoop MAAR HELPEN JE WEL VAN JE PROBLEEM AF EN HOUDEN REKENING MET JE ANGSTEN!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 18:09 #695296 door V300 register
Ik snap je helemaal pauline!

Ik zou gewoon op een clubdag vragen of iemand er naar kan kijken.. dan komt het helemaal goed. En iniedergeval nooit meer naar diegene gaan... Ik weet hoe mooi je auto is!

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 18:11 #695299 door Alex (GAST)
huh, dat is lullig... en heeft ie het probleem van de knippers nog ff opgelost?
een beetje monteur zorgt ervoor dat de auto goed naar de eigenaar gaat...

wordt er niet ff gebeld als ie het niet voormekaar krijgt?

wat een lullo zeg...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 18:11 #695300 door V300 register
Helaas ziet niet iedereen de liefde in oude volvo'tjes. Mijn collega's verklaarde me eerst voor gek toen ik met mn 1e 343 aan kwam. Ook zelfs toen ik met mn amazone aan kwam. En zelfs bij mn 3e auto, een hele leuke 343, was het 1e wat ze zeiden: Jeetje, weer een nieuw kippehok. Ik heb me daar tegenwoordig volledig voor afgesloten en denk dan maar: Och, het is ook geen ferarri.

Over het algemeen worden auto's ouder dan 15 jaar gewoon niet gerespecteerd onder de autovaklui. Tenzij het een bult vermogen heeft, of een duur naamplaatje.

Mijn liefde voor volvo'tjes blijft. Ondanks wat andere er van denken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 18:13 #695301 door V300 register
En eigenlijk ben je dus verder van huis...
Doen je knipperlichten het nu niet? Of te wel, knipperen ze niet maar branden ze alleen?
Groot licht niet kunnen voeren is minder erg of te wel strafbaar.
Ik zou terug gaan en het laten herstellen.
Veel monteurs leren niet hoe je met oude modellen moet omgaan of wat te doen als er iets stuk is. Zeker niet zo'n vaag probleem m.b.t licht.
Even door de topics heen in forum of sleuteldag. Volgens mij heb ik het probleem al eens voorbij zien komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 19:03 #695307 door V300 register
Pauline..

Ga eens naar BSG in Schalkwijk (vlak bij Houten/Utrecht) en vraag daar naar Arie. Zeg dat je op mijn aanraden daar langs moest gaan (Stefan, witte Volvo 340.. dan weet ie genoeg) en of hij je uit de brand kan helpen. Vertel ook het verhaal van die andere monteur erbij..

Hij houdt van mensen die zich afsluiten voor 'het normale' en de saaie leasebakken enzo. Vooral jonge mensen die toch een wat oudere bak hebben heeft hij heel veel sympathie voor.

Ps. let niet op zijn taalgebruik, sigaar en dikke buik :D!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 19:03 #695308 door V300 register
Hoi Pauline,

Ik snap niet waarom je bedrading een grote puinhoop zou moeten zijn. Want je hebt een zeer nette 360 die van een liefhebber is geweest! Dus ik denk dat de monteur er niets van begrijpt. Naar wat voor dealer ben je geweest? Een Volvo dealer??

En de onderkant van je auto heb ik ook gezien op de sleuteldag en die ziet er een stuk beter uit als mijn onderkant. Ik heb ook al wel vaker opmerkingen gehad dat ik mijn auto maar weg moest doen. Maar daar moet je maar niets van aantrekken. Gewoon doorrijden met die leuke auto.

Wel een beetje zuur dat je knipperlicht het nu niet doet...
Ik hoop dat die monteur er geen grote puinhoop van heeft gemaakt van je bedrading... succes verder

Groetjes No?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 19:37 #695315 door E. van Oostveen
Hoi Pauline,
Ik zou bij die garage een klacht indienen met afschrift naar de Bovag. Je schiet er misschien niets mee op, maar het kan je gevoel wel een beetje helpen.
Ik ben morgen in de werkplaats en heb kabelbomen klaar liggen, zodat je/we zelf kunnen kijken. Ik ben Dinsdag, Woensdag en Donderdag ook in de werkplaats. PB van te voren ff wanneer je wilt komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-01-2008 19:37 #695316 door V300 register
Echt heeeeel irritant dit!

Voor wat het waard is:

Ik probeer altijd in te schatten wat voor 'n persoon ik voor me heb. Je merkt vaak direct al dat ze eigenlijk helemaal geen zin hebben om aan "zo'n" oude auto te gaan sleutelen. Bijvoorbeeld de Volvodealer (die m'n familie goed kent) in mijn vorige woonplaats reageerde altijd heel erg onge?nteresseerd zodra het over de 300 ging, ook bij de verkoop ervan. Ik zou mijn auto daar voor geen goud heen brengen hoe goed hij ook moge zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2008 19:50 #695323 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Auto"Monteurs": Respectloze Auto"Slopers"!!!!

noot20;44577 schreef : Hoi Pauline,

Ik snap niet waarom je bedrading een grote puinhoop zou moeten zijn. Want je hebt een zeer nette 360 die van een liefhebber is geweest! Dus ik denk dat de monteur er niets van begrijpt. Naar wat voor dealer ben je geweest? Een Volvo dealer??

En de onderkant van je auto heb ik ook gezien op de sleuteldag en die ziet er een stuk beter uit als mijn onderkant. Ik heb ook al wel vaker opmerkingen gehad dat ik mijn auto maar weg moest doen. Maar daar moet je maar niets van aantrekken. Gewoon doorrijden met die leuke auto.

Wel een beetje zuur dat je knipperlicht het nu niet doet...
Ik hoop dat die monteur er geen grote puinhoop van heeft gemaakt van je bedrading... succes verder

Groetjes No?

ik denk dat wat met de massa heeft zitten knoeien, waarschijnlijk heeft hij geprobeerd een paar draadjes door te verbinden vanaf je schakelaar (en/of) handle. en de reden waarom hij nou zegt dat het beter is om je komplete draadboom te vernieuwen is omdat hij er zelf na zijn geknei ook niets meer van snapt.

na zijn geklooi zal het wel even wat uitzoek en meetwerk zijn maar op zich denk ik dat het relatief makkelijk op te lossen zal zijn. als zo'n simpele ziel van een "monteur" al een 6 tal lampjes naar de klote krijgt ben ik benieuwd of ie ook bij nieuwere auto's in het motormanagement mag klooien:crazy2::humor:.

en btw de meeste mensen die in 1e instantie lachen naar mijn 340 1.4 CVT laat ik wel in 't stof bijten als ik ze zoek rij vanaf een stoplicht. er valt wel te spreken over jaloezie en er is ook nog een 360 cup geweest zelfs, denk niet dat er veel auto's zijn waarvan gezegd kan worden dat er een raceklasse voor gemaakt is/was.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC