zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 20:40 #626786 door E. van Oostveen
zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont is gemaakt door E. van Oostveen
Beste mensen. Omdat ik plannen heb om voor mezelf te gaan beginnen heb ik uitgezocht wat een auto van 15 jaar en ouder en 750 euro aanschafprijs mij in de fiscale bijtelling gaat kosten. Het resultaat is zeer aantrekkelijk:
Rekenvoorbeeld:

Bijtelling en kosten auto van de zaak 2006

Resultaten

Fiscale bijtelling per jaar? 165 Netto kosten per maand ?? 8 ? De netto kosten per maand bestaan uit de netto bijtelling plus eigen bijdrage en niet vergoede kosten.
Meer informatie
Gratis iPod bij een ING Card Classic

Bij welke bank je ook zit, iedereen kan een ING Card aanvragen . Je hebt dan niet alleen een van de allerbeste creditcards op zak. Ook al je favoriete muziek heb je voortaan overal en altijd bij je.
Meer informatie ...
Verdien uw bijtelling terug?
Als u een auto van de zaak rijdt, betaalt u vaak te veel belasting en bouwt u daarnaast een pensioengat op. Bij OHRA Pensioenmaatwerk kunt u gratis en vrijblijvend een pensioencheck uitvoeren.
Krap bij kas?
Alle informatie voor slim en goedkoop geld lenen vindt u op Lening ABC

Gebaseerd op:

Gegevens Catalogusprijs van de auto? 750 Bruto jaarinkomen? 22.000 Eigen bijdrage (per maand)? 0 Niet vergoede autokosten (per jaar)? 25

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 21:40 #690019 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont
Ja, maar heb je bij de catalogusprijs nou de nieuwwaarde ingevuld(dat is toch de bedoeling?) of de dagwaarde? Dat wil wel eens schelen;)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 22:02 #690024 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont
Als een auto ouder dan 15 jaar is mag je de waarde in het economisch verkeer invullen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2007 00:46 #690025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont
aha, dan zou de 345 Van geschikt voor jou zijn ;)

Eigenlijk toch iets TE zonde voor zakelijk gebruik.

Ik heb er zelf ook weleens over na zitten te denken of een volvo nu aantrekkelijk is voor zakelijk gebruik:
- comfort: goed
- verbruik: hmmmmm
- wegenbelasting: redelijk goed te doen
- afschrijving: nagenoeg niets vergeleken met een auto van enkele jaren oud of een nieuwe auto
- betrouwbaarheid: hmmmmm (belangrijk punt!)
- onderhoud: goedkoop

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2007 02:15 #690029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont

Erik;41679 schreef : Als een auto ouder dan 15 jaar is mag je de waarde in het economisch verkeer invullen.

en dan nu voor de 400 eurovraag? wat is een volvo300 in het economisch verkeerd waard (of verklap ik nou het antwoord?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2007 09:34 #690031 door V300 register
Erik, houd wel even rekening met 25 % bijtelling vanaf 1-2-2008. Dat scheelt allicht een paar euri. Nu rekent de fiscus nog met 22 % (ik zie dat je een rekenmodel voor 2006 hebt gebruikt)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2007 10:32 #690034 door V300 register
Die paar euro kunnen er ook nog wel bij. Maar ligt er ook aan wat voor werk je wilt gaan doen he. Ik ken vertegenwoordigers die minder vererdienen dan 22.000 zeg 1500 a 1600 per jaar bruto pm en die gasten mogen niet in dat soort auto,s rijden want dat is het visitekaartje van de baas.Die hebben een nieuwe pollo ofzo.Imago dus, maar goed je kunt het ook omgedraaid zien het is net wat je doet, soms is het beter een goedkopere auto te hebben. Dan denken mensen die moet ook werken voor zn geld en zit zn zakken niet te vullen.

Als je met een dikke mercedes aan komt rijden krijgen sommige mensen ook arugwaan.... Jij wilt me helpen met mijn financieen ja ja... En daarom rijd je zeker een wagen van 60.000 euro.... Ik weet al waar dat geld van mij naar toe gaat....

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2007 10:37 #690036 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont
Ze zien me al aankomen bij een (belangrijke) klant met een 340 ipv de auto van de zaak.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2007 13:29 #690047 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic zelfstandig, oud auto voor zakelijk gebruik loont
Ik heb een aantal kennissen die een Volvo340 voor zakelijk gebruik gebruiken. Daar zit iemand bij die stoelmassage geeft (handig die grote en hoge kofferbak), iemand die styliste is en iemand die zelfstandig boekhouder is. Zij geven aan dat het belangrijk is dat de auto er netjes uit ziet en natuurlijk goed functioneert. Een volvo heeft, ook de 340, toch wel status. Dus gepoetste lak, bumpers, schone auto en goed onderhoud.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2007 13:46 #690049 door V300 register
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat ze bij grote commerci?le organisaties niet zitten te wachten op dergelijke auto's, die willen gewoon de standaard uitstraling en leaseconstructies, maar juist bij dit soort kleine zelfstandigen vind ik het juist wel leuk als ze in een beetje eigenzinnige auto rijden! Getuigt van veel meer karakter dan een Scenic/207/Polo/Vectra/Focus/Japanner. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat zo'n auto het dan gewoon moet doen als je hem nodig hebt en dat ie er verzorgd uit moet zien (geen butsen en zichtbare roest, opgeruimd, goed starten, etc), maar dat hoeft geen probleem te zijn. Als ik mijn 340 op de parkeerplaats van mijn werk zet kan ik mijn grijns meestal niet onderdrukken als ik de rest van de auto's er dan naast zie staan. Kan aan mij liggen natuurlijk, maar ik vind alle andere auto's hier echt 3x niks :D Wat nou representatief... :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC