Als ik om de 2 jaar naar de apk moet word dat een ramp... Maar goed zo oud is die nog lang niet. Daarbij beslis jezelf hoe lang je gaat en wat gevaarlijk is. Bijvoorbeeld je kunt ook om het jaar blijven gaan. Een klein gaatje wat wellicht een afkeur is is lang niet zo gevaarlijk als remmen die het maar half doen bijvoorbeeld.
Toch heb ik met de apk ook rare dingen meegemaakt. Lijkt wel of alle keurmeesters net iets anders kijken. Duidelijke afkeurpunten zijn voor 99% echt wel duidelijk voor ze maar het zijn meer die twijfel gevallen van kan dit nu wel of kan dit nu niet....
Daarbij keuren die keurmeesters die vaak keuren vaker en beter volgens de regels (zeg diegene die er elke dag wel een paar keuren tot tientallen) dan diegene die gewoon 99% monteur werk doen en een keer in de 2 weken een auto keuren. Reden daarvoor is denk ik omdat als je vaker keurt en je ziet dingen over het hoofd, meer kans hebt op strafpunten bij steekproef. OOk omdat je meer evaring hebt natuurlijk. Zoveel strafpunten, en je bent voorlopig geen keurmeester meer= dus voorlopig geen werk meer. Die hebben er ook veel meer belang bij voor hun zelf het goed te doen.
Wat wel zo is, is dat die strafpunten werken met wat je mist. Mis je een klein dingetje zijn het minder strafpunten dan bijvoorbeeld een verotte kokerbalk die je "per ongeluk" over het hoofd hebt gezien. Dat kun je dan 2 keer doen, een auto goedkeuren die compleet afkeurd had moeten worden en dan ben je dus geen keurmeester meer. Dan pas je wel op.
Die keurmeesters van de rdw zijn meestal trouwens niet zo vreselijk. Maar het rare is, teminste dat heb ik ook gehoord dat dat ook weer verschillende soorten mensen zijn. De ene wil gewoon iets vinden, en als je echt gaat zoeken zeker bij zo,n auto als wij dan kom je na lang zoeken vast wel iets kleins tegen, de andere is gewoon heel reeel. Teminste dat zei de opel waar mn moeder altijd naar toe gaat. Haha