APK frequentie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2007 11:13 #689359 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK frequentie
Ik wist het al ff...

Vind het allemaal maar wazig. Mijn auto is 30 jaar oud, na 2008 idd dus 2010. Ik vind het van de zotte eigenlijk, want ik heb veel vaker iets, dan de gemiddelde autorijder. Ik denk ook dat daardoor de APK-mankementen groter worden, dus de auto eerder totall los word verklaard.

Ik vind dat na 1 jaar gewoon had moeten blijven. Als ik op mn werk soms zie: Sommige mensen rijden door met hun banden tot ze klappen. Puur doordat ze er niet naar kijken...

Ook de 1960 regel vind ik waardeloos. Minder strenge APK eisen ok, maar geen? Mijn moeder heeft een Traction avant. Staat al 3 jaar stil inmiddels. Maar ik denk wel dat het straks aardig verleidelijk is om zo in die auto te stappen en toch te gaan rijden, ook al weet ik dat de remmen nu niet te vertrouwen zijn.

Dit allemaal is er om ons te verlichten...Ik ben gelukkig blij dat ik zelf voldoende APK kennis heb, en veilig kan rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2007 11:48 #689367 door V300 register
Ik ben het met Paul eens, dit is echt een zotte regel. Ik verwacht dat ze over een paar jaar achter hun fout komen, en dan is wel weer een nieuwe ambtenaar die alles terugdraait :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2007 16:39 #689412 door V300 register
Zo snel mogelijk 30 jaar oud.. :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2007 16:40 #689413 door V300 register
@ Paul:

Je kan je auto natuurlijk eens per jaar voor een inspectie brengen nog altijd.. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2007 16:51 #689418 door V300 register
mjah als je ziet wat een ellende er aangericht wordt aan auto's van voor 1960, die in principe technisch in orde zijn naar hun tijd gemeten, maar toch niet helemaal OK volgens de letter van de wet?..

is zowieso niet de bedoeling om met die auto's veel te rijden. in de praktijk komen ze alleen buiten voor toertochten en plezierritjes.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 19:49 #689435 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic APK frequentie

antiekeradio;41035 schreef : mjah als je ziet wat een ellende er aangericht wordt aan auto's van voor 1960, die in principe technisch in orde zijn naar hun tijd gemeten, maar toch niet helemaal OK volgens de letter van de wet?..

:yesyes:Ze zijn wel volgens de letter van de wet, alleen de wet van een tiental jaren terug :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2007 21:21 #689455 door V300 register

slb_340;41030 schreef : @ Paul:

Je kan je auto natuurlijk eens per jaar voor een inspectie brengen nog altijd.. :)

Is ook zo....

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 23:43 #689479 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK frequentie
Waarom zou je hem niet op een sleuteldag laten inspecteren, bijv. door een clublid. Misschien kan de club hiermee wat geld verdienen (bijv 10 euro per grondige inspectie????? oid.; dat geld kunnen we weer aan activiteiten, promotie of onderdeleninkoop, bijv. voorbalken, besteden)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2007 09:43 #689485 door V300 register
De regel is er omdat de meeste mensen die zulke oude auto's bezitten, liefhebbers zijn en hun autootje liefkozen tot ze erbij neervallen (soms letterlijk-- als de leeftijd parallel met de auto is opgelopen).

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2007 12:28 #689494 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK frequentie
Dat klopt in het algemeen en toch mag je van deze mensen niet verwachten dat alles wat niet meer toelaatbaar is opmerken. Ik twijfel zelf ook wel eens en soms denk ik alles gezien te hebben en dan wordt er bij de APK toch nog iets opgemerkt. Heel normaal, want die persoon is er voor opgeleid en heeft ervaring en weet daardoor ook goed advies te geven.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC