De winter komt er weer aan...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2007 13:05 #687235 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De winter komt er weer aan...
Het lijkt me een bijzonder leuke ervaring, door een besneeuwd gebied trekken met de volvo. Veel plezier!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2007 15:00 #687240 door V300 register
- deurrubbers invetten

- capaciteit van de accu laten meten (dmv weerstandsbank), zonodig vervangen.

- afhankelijk van de servicehistorie olie verversen. 10W40 is op zich goed, maar als je dit jaar ook nog naar de poolcirkel wilt zou ik overgaan op 5W40 of zelfs 0W30. (0W40 is ?rg duur, maar is ook prima)
met /30 olie NIET doorrijden in het voorjaar....

- radiatorhoes aanschaffen of dunne watervaste plaat op maat maken om 2/3e van de radiator af te schermen. voor de motortemperatuur maakt het niet zo veel uit, voor het vermogen van de kachel des te meer..

luchtfilter: is het alleen een inlegfilter in de originele luchtbak? zonee, zou ik zeker willen adviseren om de originele luchtbak en een werkende thermostaatklep terug te bouwen. daar zal je motor fijner van lopen bij strenge kou.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-10-2007 19:43 #687297 door V300 register
Een (extra) set v?rstralers voor op/in de grille wellicht? Gezien de tijd van het jaar zul je behoorlijke stukken in het donker rijden, en op oosteuropese wegen kom je vanalles tegen, van op de rijbaan slapende dronkaards, paarden, 150 km/h rijdende Roemenen met alleen 1 stadslichtje, tot kuilen waar je tot over je assen in kan klappen. Dat wil je allemaal vantevoren goed zien, lijkt me:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 10:10 #687314 door V300 register

Carioca;38765 schreef : ...op oosteuropese wegen kom je vanalles tegen, van op de rijbaan slapende dronkaards, paarden, 150 km/h rijdende Roemenen met alleen 1 stadslichtje, tot kuilen waar je tot over je assen in kan klappen.

Klinkt als het paradijs op aarde :wtf:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2007 18:28 #687520 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De winter komt er weer aan...

Lucluc;38784 schreef : Klinkt als het paradijs op aarde :wtf:

Heerlijk rustig achter zo'n hobbelend paard: dat is pas echt vakantie:w00t:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 20:57 #687679 door V300 register
Veel tips staan hier al:).

Handig is misschien een (goedkope) ? Druppellader te kopen en als het echt koud is daar na het rijden de accu mee naar binnen te nemen.

In de winter werkt de accu al op 80% van zn capaciteit en met veel stroomverbruikers (blower, achterruitverwarming, verlichting, evt stoelverwarming) kan ie snel leeg zijn. Zo houdt je m op capaciteit en lekker warm.

Verder de olie zou ik bij 10.000km nog wel even vervangen en laat je goed informeren bij een zaak die er verstand van heeft welke olie ook geschikt is bij hele koude temperaturen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 21:01 #687680 door V300 register

antiekeradio;38705 schreef : -

- radiatorhoes aanschaffen of dunne watervaste plaat op maat maken om 2/3e van de radiator af te schermen. voor de motortemperatuur maakt het niet zo veel uit, voor het vermogen van de kachel des te meer..

.

Nou toch wel, als je koelvloeistof gewoon koud blijft dan blijft ?n de motor koud & je kachel koud!

Ik heb mn thermostaat net vervangen omdat mn motor te koud bleef, maar op de hele koude dagen wordt ie toch niet helemaal warm genoeg dus ik ga ook een radiateurkapje aanschaffen :).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC