Alles komt te gelijk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 08:54 #626478 door V300 register
Alles komt te gelijk is gemaakt door V300 register
Hebben jullie dit nu ook, of ligt het aan mij. Er zijn tijden dat die het maanden lang goed doet, zonder enige gebreken. En dan ineens moet er weer veel aangedaan worden en doet die het weer tijden goed....

Natuurlijk heeft de apk daar ook wat mee te maken. Want dat is voor zo,n auto van die leeftijd zeg 23 toch altijd een feest. Ik lees soms verhalen van mensen die hem altijd zonder problemen door de keuring krijgen had ik dat maar ook....

Toch blijft het altijd wel wat eerst de automaat, dan weer de remmen dan weer de carburateur en de sproeier ik verlang soms na een auto van mijn moeder van een paar jaar oud. Zo,n auto waar je nooit iets aan hoeft te doen en het altijd doet... (nooit iets 1 keer per jaar naar de garage brengen)

Soms zijn het van die kleine dingen, zoals je hier op het form ook leest schokken, niet goed stationer lopen maar waardoor je niet vlot auto kunt rijden maar die wel redelijk snel verholpen zijn. Van de andere kant het hoort er gewoon bij!

Ow ja, wat vinden jullie hiervan ik had een auto die gelast was aan de zijkanten. 1 jaar geleden. Kom ik bij de keuring, zet hij er een schroevendraaier tussen kon die heel de kant zo los maken.... Zegt die tegen mij ja als ik dat wil vast maken kost dat 150 euro... Ik wist wel dat die kant erg was, maar zo erg! hij zat niet eens vast dus!

Ja daag! Ik ken hier form mensen en je legt wat geld erbij dan heb je gelijk een nieuwe balk! Dus ben ik naar die garage gegaan die dat gelast heeft en die ging lekker liggen beweren dat die dat goed gelast had, en dat dat door regen en buitenstaan zo gekomen was.... Geklets zeg! Hij zou kijken wat die zou doen ja ja....

Een vakman zij tegen mij dat je er vanuit kunt gaan dat echt goed laswerk minimaal 5 jaar goed blijft. En als het na 1 jaar al rot is het niet goed gedaan is!

Erik heeft mijn 340 trouwens zeer mooi gelast, kreeg zelfs van de anwb een complumentje. Heb je dat bij een lasbedrijf laten doen? Ik zie dat niet zo vaak dat het zo gelast is... Ja vakman he! En wat de garage gelast had, was volgens hem door een beun gedaan. Dus wat zegt het nu als je je auto bij een garage laat lassen????

Ja ow, voordat ik naar Erik ging was mijn auto al stil gevallen vanwege een pakking die kapot was in de carburateur. DIe heeft de anwb eruit gehaald. Hij zei toen ook dat die carb wat vuil was en die heb ik nu door iemand eruit laten halen die hem weer helemaal opknapt! Nu moet ik de balk er nog inlaten lassen en dan hoop ik dat die zover af is! Eerst moet die nog rijdend worden, maar ik denk dat dat niet zo,n probleem is met een goede sproeier en carb. Het is alleen jammer voor mijn portomonee dat alles te gelijk komt...

En de pakking vervangt... Want ja anders gaat die toch een heel klein beetje lekken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2007 09:34 #684859 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Alles komt te gelijk
Zo blijf je bezig he;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 10:04 #684860 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Alles komt te gelijk
Och het is wel leuk! En als ik eerlijk ben, vind ik het helemaal niet erg dat die het nu even niet doet heb ik namelijk rust. Ik ben de laaste tijd te veel met die auto bezig geweest en heb ook nog een studie. Ik merkte ook toen die geschorst was ik me er ook niet druk over maakte haha. Maar ja een auto is om te rijden...

Wat ook opvalt wat betreft de apk: kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=327245

Dan zul je zien dat wat de ene goedkeurd de andere afkeurd. En omgedraaid. Bij mij werd de 1e keuring de linkerbalk over het hoofd gezien terwijl de 2, hem zo loswipte met een schroevendraaier! Hieruit blijkt ook echt dat elke garage anders keurt zie het programma van kassa! Duidelijke afkeurpunten ziet iedereen zijn meer die discussiepunten zeg maar.

Nu nog even een balk erin, en de remmen en dan is die af. Athans even dat zijn met een beetje pech 2 volle dagen...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2007 11:25 #684862 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Alles komt te gelijk
De inzet die Mark voor zijn auto vertoont is geweldig. Het komt zeker goed na mijn vakantie gaan we de linkerdorpelbalk er netjes inlassen. Bij het loshalen van de oude balk zullen we gegarandeerd nog wat plekken tegen komen die ook een extra plaatje verdienen.
Het komt ook allemaal wel goed uit; ik op vakantie, Mark aan de studie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 17:58 #684879 door V300 register
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen meer in de APK. Ik heb af en toe m'n auto door de APK kunnen krijgen waarbij ik achteraf weleens last heb gekregen van m'n geweten. Tsja, ze kunnen natuurlijk ook niet alles zien, en dat hebben ze bewezen ook. :humor:

Dat sleutelen, ach ja...........Daar hebben m'n pa en ma het ook altijd over. Die beweren dat een nieuwere auto niet zo vaak kapot gaat. Ik denk er heel anders over: met mijn rijstijl MOET gewoon alles kapot gaan. Dan kun je beter een oudere (en dus robustere) en goedkopere wagen rijden.
M'n broer heeft nog maar een enkele keer stukken gereden met z'n wagen. Ik daarentegen misschien wel. Toch ben ik altijd een flink stuk goedkoper uit.
En bovendien; van al dat gesleutel heb ik al heel wat geleerd ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-09-2007 22:09 #684898 door V300 register
Het is niet zo moeilijk je koopt een opel van zeg 11000 euro en die schrijft per jaar 1500 euro af. Daar komt nog eens onderhoud bij a 200 euro in het jaar dus je bent 1700 in het jaar kwijt... Plus dat je nog extra kwijt bent vanwege all risk... DUs dat is nog een 150 euro....

Tja dat bedrag red je niet met een 340.... dat een nieuwere niet zo snel stuk gaat is natuurlijk een feit, maar duurder kan die nooit zijn....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2007 17:24 #684930 door V300 register
Whaha, 200 euro onderhoud in het jaar? Wat denk je dat uitlezen kost bij een beetje garage?! :lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2007 17:41 #684934 door V300 register
Ja klopt is ook te weinig. Die opel van mijn moeder haalt gerust 500 euro laaste keer. En schrik niet, das enkel een beurt en remblokken!

Laast was er iets aan de hand dat die het niet meer deed. Heel even maar. Wij naar de garage kunnen niks vinden, computer zegt dat er niks is. 5 minuten bezig geweest maar wel een rekening van 38 euro voor het uitlezen! Belachelijk!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2007 00:14 #684973 door V300 register
wat die uitlees apparatuur kost, en hoe snel het weer verouderd is, d?t is pas belachelijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2007 08:14 #684977 door V300 register

Ovlov 3.6L;36211 schreef : Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen meer in de APK.

Dat sleutelen, ach ja...........Daar hebben m'n pa en ma het ook altijd over. Die beweren dat een nieuwere auto niet zo vaak kapot gaat. Ik denk er heel anders over: met mijn rijstijl MOET gewoon alles kapot gaan. Dan kun je beter een oudere (en dus robustere) en goedkopere wagen rijden.

Ik loop al 15 jaar bij een dezelfde garage. Heerikshuizen in Maarn. Hij verdient werkelijk bijna niets aan mij. Hij keurt erg goed, soms lastig goed. Maar ik ben dan wel zeker van mijn zaak. Heerikshuizen is een goede kerel. Goede garage. En ik als slechtste klant ben er niet minder om.

Je moet eens vragen aan die mensen met mooie of nieuwere auto's wat ze kwijt zijn aan die garages. drie of vier honderd euro is normaal. Daar kopen wij bijna een andere auto voor. Wij zijn klaar met vaak 2e hands onderdelen en een enkele keer wat sleutelen. Motorisch gezien heb ik eigenlijk bijna nooit wat. Roestbestrijding en poetsen, en soms wat technische problemen. Remmen eens in de twee jaar. Maar vaak rijdt ik maanden en maanden zonder problemen.

En jonge, wat is dit een leuke hobby!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC