Even voorstellen: Kevin en zijn 340 1.4

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2007 23:52 #680815 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Even voorstellen: Kevin en zijn 340 1.4
@ Dutchie

Liggen incourant... moet 70 euro kosten. Compleet nieuw in de doos. Ik ga het sowieso zelf even bekijken. Word het niks dan laat ik het je weten. Mag je ze voor 70 weer overnemen.

Ik zal morgen waat plaatjes van het interieur tonen! Is het trouwens ook een beetje simpel om een toerenteller in te bouwen? Heb nu 2 klokjes. Die in het dashboard bij de snelheidsmeter is dus totaal overbodig zeg maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2007 00:07 #680816 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen: Kevin en zijn 340 1.4
toerenteller is niet moeilijk maar ook weer wel een beetje type afhankelijk
bij de winner is het geloof ik niet voorbedraad zeg maar,dus bij de dl en gl(special) zou het geen probleem moeten zijn

ik heb het bij mijn 340gl 1988 vario ook gedaan
en was gewoon de cockpit eruit halen
open schroeven de klok eruit toerenteller erin
print er weer op maken (voorzichtig)
en het werkte dus plug and play
en natuurlijk weer inbouwen

er is hier al veel over besproken
probeer de zoekfuntie ook eens!:)

gr ronald

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 00:14 #680817 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Even voorstellen: Kevin en zijn 340 1.4
@ Ronald

Ik ga morgen maar een flink door het forum spitten denk ik! Staat een hoop info op! :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 04:42 #680819 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen: Kevin en zijn 340 1.4
Mooie kleur, ziet er goed uit. Wil je pa niet hofleverancier van de Volvo club worden?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2007 10:10 #680828 door Kevin Kloosterman
@ Erik

Hehe. Ze hebben nog een aantal 340's in onderhoud. Hij weet altijd nog wel ergens iets vandaan te halen. Maar mocht je ooit iets nodig hebben dan kan ik dat wel aan hem vragen. Kan ik de prijs weer doorgeven. Mits het er nog is uiteraard.

Groeten, uit een totaal niet zonnig Den Haag op dit moment.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2007 10:28 #680831 door V300 register
Kevin: Ik woon nu nog op de coenderstraat, maar ga verhuizen naar de Frank van Borselenstraat, vlakbij het politiebureau.
Allemaal in dat wijkje achter het station.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 23:30 #705155 door Kevin Kloosterman
Even een updateje, inmiddels bijna een jaar Volvo 300 ervaring rijker en verder! Inmiddels heb ik een 360 gekocht, wel bekend bij jullie, namelijk de oude auto van Rob Valk. Ben er erg blij mee, rijd ontzettend lekker. Jullie zullen je afvragen waarom een 360? :S Nou eigenlijk eerder omdat ik een Sedan mooier vind. Heb altijd gezegd dat als ik tegen een mooie sedan aan loop dat ik hem zou kopen!

Hier een fotootje van de 360 samen met een DAF (Hainje) uit Heerenveen op de achtergrond. (beide uit 1987) Daar over een andere keer meer. De 340 heeft inmiddels ook een nieuwe eigenaar gevonden. Een zeer zorgzame, de nieuwe eigenaar had een Golf uit '93 die slooprijp was. En is een DAF 66 aan het restaureren, en was op zoek naar een nieuwe dagelijkse auto. En daar de 340 best veel overeenkomsten met de 66 heeft leek het hem wel wat. Ook is de beste man medewerker bij het Tram Museum in Den Haag. Dus de 340 krijgt een zorgzaam leven. Nu nog even lid maken :yeah:.

Maar de 360 ga ik opknappen. Er zitten wat kleine plekjes. Zoals de spatbord randjes, bekend probleem. Van de zomer ga ik proberen haar op te knappen. Heb inmiddels de spatlappen van m'n 340 over gezet. Alleen de achterste niet, die zijn dus anders. Op zoek naar de goede! En de sneeuwkap moet er nog op. Nog een grondige poetsbeurt en dan kan ze er tegen aan! :groovy:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2008 23:39 #705156 door V300 register

Kevin;52355 schreef : En daar de 340 best veel overeenkomsten met de 66 heeft leek het hem wel wat.

Hij weet toch wel dat jouw 340 een handbak heeft? :)
Leuke 360!

Maarre, hebben jullie nu ook een Mercedes O408 in de collectie? Zijn die al aan het einde van hun diensttijd?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 23:45 #705157 door Kevin Kloosterman
Ja, dat weet hij wel ;-) De CVT is geen overeenkomst! Nee die O408 is voor het zwemvervoer. We hebben wel binnenkort een O405N in de collectie. Namelijk de enig overgebleven in Den Haag, HTM-840 . Overigens is de 485 samen met de 419 in dienst voor het zwemvervoer. Ze komen hier en daar wat wagens tekort. Denk alleen niet dat het de bedoeling is dit allemaal hier op het forum te zetten niels (beetje off-topic). Overigens knap dat je die O408 zo herkent ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2008 23:53 #705158 door V300 register
Goede koop, die 360! Daar zit maar heel weinig werk aan, als je alles per se perfect wilt hebben.

Persoonlijk vind ik een sedan niet mooier, maar het toeval wil dat er alleen maar sedans op mijn naam komen te staan. En ook nog steeds van hetzelfde bouwjaar, vandaar dan de '85iger maar in de verkoop gaat.....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC