Even voorstellen: Kevin en zijn 340 1.4
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Leuk dit forum. Dat er toch nog zoveel mensen zijn die deze Volvo een warm hart toedragen. Ik zal me even voorstellen verder:
Ik ben Kevin Kloosterman uit Den Haag. Ik volg in Den Haag ook mijn opleiding elektrotechnicus niveau 4. En ben sinds december 18 jaar. Ben begin februari begonnen met rijlessen. En op 4 april m'n roze pasje gehaald. De eerste dag meteen met de V70 van Pa wezen scheuren. Heerlijk. Maarja ik wilde toch ook een eigen autootje. Maar ja wat moet je? Je bent 18, studeer nog, en een V70 kunnen we echt niet betalen. En die studiefinanciering is ook niet veel. Wat ga je dan kopen? Een Golf? Dacht het niet. Daar rijden de mede klasgenoten in. Verlaagd met keiharden geluiden uit de pijp. Niet nodig. Een Sunny? Micra? Polo? Waarom zou ik? Pa werkt bij de Volvo in het magazijn. En heeft jaren bij toen nog Volvo Den Haag (importeur) gewerkt. En die heeft wel aan heel wat 300-jes gesleuteld. Dan maar kijken voor een leuke Volvo 340. Niet duur in aanschaf, goedkoop in wegenbelasting. En problemen? Dan hebben we Pa in de buurt. Goed het moest en zou een leuke 300 worden. Tot Pa opeens kwam, er staat een leuke in Zwolle. Wij Zag er netjes uit. Helaas linker portier een deuk. En op de motorklep een roestplekje. Maar verder super goed. Het was ook nog eens een handbak (5). Ook wel handig als beginnend bestuurder. Het gave vond ik nog de originele staat van de auto. Spatlappen zaten er zelfs nog onder! (moet wel het Volvo weer even wit gaan maken) Dan ook nog hele mooie velgen. Bandjes waren ook nog niet zo oud. Van binnen ook zo goed als nieuws. En de 1.4 liep hartstikke mooi. Starten lopen. Het lager van de startmotor maakt wat herrie. Maar dat is "normaal" volgens Pa. Kreeg van de vorige eigenaar er nog een goede startmotor bij. Het kenteken is afgegeven op 2 jan '92. Maar volgens mij is hij van '91 ofzo. Pa vertelde iets van dat de laatste 300'en 5 deurs Variomatic waren. Maar doet er verder niet toe. Hele mooie auto voor weinig geld. Er was ??n kleinigheidje hij stond dus in Zwolle. Maar dat is een mooie test rit! Ging perfect. Enigste minpuntje was nog een gebroken scharnierpen van het linker voor portier. Maar die had Pa gelukkig nog in het magazijn. Dat zijn ook geen extreme uitgaven gelukkig. En met het speciale gereedschap was het 3 minuten werk. Hieronder nog een foto met op de achtergrond de Duinen van het mooie Den Haag. Leuk was nog dat Pa uit een donker stoffig hoekje van het magazijn een mooi rubberen kuip matten setje had gevonden! Ideaal schoonmaken! :humor: :groovy:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Waar ergens in Den Haag woon je? Ik woon in Delft, das ook nie ver weg.
- V300 register
- Verbannen
-
wel snel lid worden van de club he:)
gr ronald
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
antiekeradio;34570 schreef : kijk, zo'n pa heb je wat aan!! zat het 'lambda sonde' embleempje al op de grill of heb je dat er ook bij getoverd?
Nee dat zat er al op.
Ik heb eigenlijk nog een klein vraagje? Weet niet of ik dat hier moet doen. Maar goed. Ik kan voor weinig aan een compleet nieuw set koplamp wisser komen. Lijkt mij wel wat. Maar is dat moeilijk in te bouwen? Is dat al voor bedraad? (ofwel: liggen de stekkers er al?) Pa wist het niet zeker. Pa is morgen vrij, anders had hij het op kunnen zoeken in het boek op de zaak. Maar misschien dat iemand hier dat weet?
- V300 register
- Verbannen
-
mijn gok is dat de draden er bij jou NIET liggen.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Woon beetje in de richting van het Centrum. Omgeving Apeldoornselaan.
Waar woon jij in Delft? Ben daar ook wel een beetje bekend.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Daar was ik al bang voor. En dan is het veel meer werk waarschijnlijk. Waar zouden deze stekkers zitten als ze in zouden zitten? Dan werp ik morgen eens een blik onder de kap.
@ Ronaldromme
Denk dat ik inderdaad maar lid moet worden!
- V300 register
- Verbannen
-
Welkom!
Mooie wagen, en m?t GLT velgen.:worship:
(Twijfel zelf al dagen om een set te kopen maar vind de standaard doppen ook niet lelijk.)
- V300 register
- Verbannen
-
Eh... en stel dat je je koplampwissers niet inbouwt, misschien wil ik mezelf wel op offeren om jou ervan af te helpen