Ethiek
- V300 register
- Verbannen
-
Bas, had een vraag over benzineslangen.
Enthousiast melde ik hem om met zijn vraag het forum op te gaan. Ik kon hem geen antwoord geven.
Kort wordt er gereageerd op zijn vraag en er volgt daarna, alsof Bas niet bestaat, geklets over niets.
Ik moest even lachen in mijn vuistje dat een nieuw lid aan zijn trekken komt bij een andere (in dit geval 240) club en serieus antwoord krijgt. Bas heeft ook een 240. Maar eigenlijk schaamde ik mij ook wat.
Het valt mij sowieso op dat er soms een forumsituatie onstaat welke is terug te vinden in forums zonder doel of inhoud.
Laten we het zo zeggen, als iemand iets vraagt laten we serieus blijven en "lekker kletsen" in het juiste onderwerp of topic doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb me namelijk ook 2 keer bedacht toen ik lid wilde worden. De feedback vanuit Daf Club Nederland was namelijk (op jouw hulp, en die van Wouter na) wel nuttig te noemen.
We moeten duidelijk gaan scheiden denk ik: hulpvragen en liefhebbersgeneuzel..

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Alleen je zet er een post met je probleem en krijgt vaan 3-5 mailtjes met hulp aangeboden... da's toch even wat anders

Maar... daf is niet haalbaar de komende jaren... dus maar tevreden met mijn beauty...
En.... je moet wellicht ook wat investeren (en de club niet alleen als kennis-melkkoe gebruiken)

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar nu even niet over de Dafclub, ik herken op zichzelf het probleem waar Frans mee komt wel, en ik beken meteen me daar zelf ook wel eens schuldig aan te maken (wat een understatement:no_comment:).
Ik zal m'n uiterste best doen om verder wat serieuzer te doen, wat overigens vreselijk moeilijk is.... :woops: Als elke spam-koning hier dat nou doet, moet het helemaal goed komen

- V300 register
- Verbannen
-
Dat hoop ik hier eigenlijk te kunnen voorkomen!
O.a. door redelijk streng op te treden tegen sfeerverstorende berichten/schrijvers.
mogelijk is het tijd om ook tegen 'gezellig off-topic geklets' harder te gaan optreden, als het gebeurt op plekken waar dat niet de bedoeling is.
nu klinkt dit topic mij wel een beetje als een herhaling van zetten want pas geleden is al ergens anders gezegd dat het off-topic gaan in threads van nieuwe forumgebruikers niet OK was. Dat is dus nu nog maar een keer bevestigd (met een hele dramatische titel erboven

@Harry als je kijkt naar de verhouding tussen de 'knowledge base' van wat er bij de dafclub als geheel (offline) beschikbaar is, en wat er via het forum/website (online) gevonden kan worden, en als je dit vervolgens vergelijkt met de situatie V3C, doen wij het hier met een clubje van 150 leden LANG niet slecht!!! toch?
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;27697 schreef : @Harry als je kijkt naar de verhouding tussen de 'knowledge base' van wat er bij de dafclub als geheel (offline) beschikbaar is, en wat er via het forum/website (online) gevonden kan worden, en als je dit vervolgens vergelijkt met de situatie V3C, doen wij het hier met een clubje van 150 leden LANG niet slecht!!! toch?
Helemaal mee eens!! Ik doelde natuurlijk niet op de kennis die je gewoon in pdf-formaat kunt downloaden, maar ik doelde meer op actieve forumgebruikers. De informatie die je van deze site af kunt halen is grandioos!! :groovy:
- V300 register
- Verbannen
-
nou helpt een enigszins logische indeling en een zoekfunctie die ook echt resultaten geeft natuurlijk al een heleboel :+
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;27739 schreef : ik doelde ook op de technische kennis op het forum... valt ??k lang niet tegen, verhoudingsgewijs.
nou helpt een enigszins logische indeling en een zoekfunctie die ook echt resultaten geeft natuurlijk al een heleboel :+
Oke, ook daarin heb je helemaal gelijk. Whahaha, die zoekfunctie op het Dafforum is gewoon een aanfluiting! :lol: