Jouw ideale 300 serie
- V300 register
- Verbannen
-
beetje vergelijkbaar met de daf P900 / volvo 343; hij was al bijna productierijp toen de zaak werd overgenomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Ik weet nog wel toen we hem kochten... Het laatste model 309. Toen was het een prachtige auto...

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Mijn ideale 360 ga ik een beetje bijstellen...
Mijn oude 360 was eigenlijk wel mijn ideale 360, alleen een Turbootje erbij zou leuk geweest zijn.
De 360 Duvedec die ik nu ergens anders op het forum ineens zag lijkt me ook wel wat. Prachtig en uniek!
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;27457 schreef : Flauw is dat he, dat de verzekering gelijk zo veel duurder wordt als je een gafe motor onder de kap wil en je nog geen 21+ bent...
Tja dat is wel weer zo!, maarja in iedergeval als ik 18 ben een 340 gl:D, en dan kan er later altijd nog een 360 komen!

- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;27457 schreef : Flauw is dat he, dat de verzekering gelijk zo veel duurder wordt als je een gafe motor onder de kap wil en je nog geen 21+ bent...
nog lulliger, je wordt er op afgerekend op het rijgedrag van petjes volk...
en dat zelfs tot je 24e

- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;27500 schreef : nog lulliger, je wordt er op afgerekend op het rijgedrag van petjes volk...
en dat zelfs tot je 24e
Bij jou is het glas dus duidelijk halfleeg. Je kan het ook anders zeggen: ... en dat tot en met je 23ste. Scheelt weer een jaartje

- V300 register
- Verbannen
-
Ik was wel benieuwd wat een pas beginnende 18-jarige bestuurder minstens aan maandelijkse WA-premie moet ophoesten voor een mooie V300 uit, even als voorbeeld, maart 1988. Here goes:
Volvo 340 1.4 GL Special aut. (w00t) ? 45
Volvo 360 2.0 GLT ? 73
Scheelt dus een slok op een borrel. Bovendien is een 340 1.4 (even als voorbeeld) voor een beginner een goedkope manier om schadevrije jaren danwel no-claim op te bouwen. Deze site geeft je een inzichtje in hoe de bonus-malusladder werkt. Een schadevrij jaar is, zeker als je net een jaar onderweg bent, goud waard! www.voorbeginners.info/autoverzekering/bonusmalus-ladder.htm
Nog even dit: verzeker je auto altijd zelf en zet hem niet op naam van je ouders. Ten eerste zou je fraude plegen - en ben je zwaar de blote arie als het tot een aanrijding komt - en ten tweede heb je alsnog nul schadevrije jaren op het moment dat je wel zelf een verzekering afsluit. Waardoor je alsnog je bespaarde geld verdampt als je een 360 wil verzekeren.
Wat onverlet laat dat een 360 ook leuk is.

- V300 register
- Verbannen
-
Niels;27511 schreef : Nog even dit: verzeker je auto altijd zelf en zet hem niet op naam van je ouders. Ten eerste zou je fraude plegen - en ben je zwaar de blote arie als het tot een aanrijding komt - en ten tweede heb je alsnog nul schadevrije jaren op het moment dat je wel zelf een verzekering afsluit. Waardoor je alsnog je bespaarde geld verdampt als je een 360 wil verzekeren.
Volgens mij maakt het niet uit als je je auto op naam van je ouders zet, als je maar meldt dat je zelf de auto 'regelmatig stuurt.' Tenminste, ik ken een hoop mensen die dat zo doen, en die hebben er geen problemen mee (gehad). Dat laatste, daar ben ik het helemaal meeeens. Ik heb de auto ook gewoon op mijn naam, en ik heb nu al een schadevrij jaartje. Scheelt altijd!