algemene vragen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
En dan ook echt blazen!
V-Power verder lekker in de pomp laten zitten.
Dat heeft eigenlijk alleen effect als je je motor op zijn top laat werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bodejodel;24249 schreef : Alleen tanken om een keer schoon te blazen.
En dan ook echt blazen! ...
Dat heeft eigenlijk alleen effect als je je motor op zijn top laat werken.
misschien was dat het wondermiddel waar m'n '86 480 op zat te wachten..
binnenkort eens proberen - platen verwisselen en even telefoontje..
m'n verzekeringsagent kent m'n 'maniertjes' ondertussen wel al.. hehe:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wil er nog steeds een hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;24296 schreef : heb jij ook nog een 480?
wil er nog steeds een hebben
ik weet: dit is de 300club en niks anders, maar omdat Konrad intresse heeft, kon ik het niet laten
m'n tweede en derde volvo waren beide 480ES'en. Die tweede staat nu op stal, omdat ik het zonde zou vinden hem weg te doen in zijn huidige staat (differentieel kapot -> nieuwe versnellingsbak nodig) .. maar: weinig plaats..
Kan een hele mooie worden, is '86 met 80.000kms!. beetje roest bijwerken, hier en daar likje verf, bumpers kuisen --> mooie classic! (maar zoals gezegd, heeft denk ik V-power nodig of motor nazicht.. ?n versnellingsbak)
Mocht jij intresse hebben laat maar iets weten h?... (denk het niet, aangezien de kosten.. alhoewel je in Nederland beter geholpen kan worden als ik hier ter plaatse)
Je zou van mij eerst volledige historie van de auto meekrijgen (oa ook de dingen die de verkoper er niet bijgezegd heeft) en ik help je dan (mail-telefoon) om hem terug tip-top te krijgen (advies, adressen in nederland waar ik zelf niet geraak, enz..

Als ik wil rijdt ie binnen 2 dagen rond in Polen, ben ik er van af, maar dan zijn wij er w??r een kwijt LOL (--> polen heeft z'n eigen 480club..)
Ik weet dat dit niet de plaats is om een 'niet-300reeks' volvo te promoten, maar hij kwam tenslotte ook uit Born h?h..
De '86 ES is qua 1700cc prestaties eigenlijk de beste.. een goede '86 schiet sneller vooruit dan b.v. een jongere '94 Turbo.. ! (maar trager dan een goede 360 2liter injectie, denk ik.. tenzij in de bocht

Ik wist hier in belgie ook een goeie '93 480 ES 2liter te koop staan, dat zijn eigenlijk de meest betrouwbare motor-versies.. En ook sneller dan de Turbo's.. zwart/rode bies met leer interieur, 160.000km
Moest ik nu niet voor een 300reeks gekozen hebben, was het waarschijnlijk die geweest.. maar: 1000euro vraagprijs.. ik denk dat jullie daar in nederland minder voor betalen (geen idee eigenlijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb nu ongeveer 800kms gedaan met de 1700cc.. nog steeds een beetje last van stotteren bij hoge toeren, maar voor de rest heel tevreden met de motorblok.. hij geeft veel kracht (koppel) bij lage toeren..
Na de eerste 500km ben ik een beetje harder gaan rijden, dwz niets opdringen maar luister en voelen wat de motor nu z?lf kan en wil doen..
Het is best wel een snelle wagen, moet ik zeggen..
(ook zuinig? ja, maar toch niet zoals een 1.7injectie motor denk ik)
Ik beleef er veel plezier aan, zo'n carburator-motor met RWD. Lijkt me ook een leuke wagen om zelf aan te (leren) sleutelen.. Er is al zo'n 'Haynes workshop manual' onderweg Hihi in combinatie met een vraagbaak komt dat wel in orde..
Het is nu wel een feit geworden dat ik de smaak echt te pakken heb..
Zolang het kan tegen normale prijs (wetgevingen wegentaksen europa zullen misschien gaan veranderen ivm vervuiling?) blijf ik met een 300reeks rijden.
In elk geval heel blij met m'n (instap-)300 volvo!!
groeten
maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvopower;24536 schreef : maar: 1000euro vraagprijs.. ik denk dat jullie daar in nederland minder voor betalen (geen idee eigenlijk)
dat denk ik eigenlijk niet...
ik hou marktplaats dagelijks in de gaten... ook surf ik vaak langs de 480's... die zijn vrij aan de prijs in NL... een teamgenoot van mij heeft vorig jaar in de zomer een 480 1.7 turbo gekocht voor 1000 euro en dat was echt een koopje...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
:eek: Hopelijk blijft het een koopje, meestal zijn zulke goedkope Turbo's toch echt wel probleemkindjes... Deze auto's moeten perfect onderhouden worden om een beetje betrouwbaarheid te kunnen garanderen.sien;24646 schreef : een teamgenoot van mij heeft vorig jaar in de zomer een 480 1.7 turbo gekocht voor 1000 euro en dat was echt een koopje...
Een maat van mij heeft voor 800 euro een '88 Turbo gekocht, en hij heeft er daarna direct nog eens voor het driedubbele aan versleuteld. Scheelt dat hij zelf bij Volvo heeft gewerkt.
Gekocht van een Volvomonteur die hem in eerlijkheid alle gebreken heeft gemeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
nog een opmerking is dat de versnellingbak (differentieel) veel te zwak is (niet duurzaam) voor een auto met zulke sportieve ophanging..
maar dat is (voorlopig) voor mij allemaal verleden tijd hehe..
laatste wat ik zeg over 480: hmm dan was die '93 480es 2liter echt wel een koopje..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.