Don'ts en Do's voor de Volvo 300
- V300 register
- Verbannen
-
variomagic;23800 schreef : Ik denk dat bovenstaande een kleine toevoeging nodig heeft:
over langere afstand!
De tekst is oorspronkelijk bedoeld voor de luchtgekoelde-twee-cilinder-langeslag-daf-motortjes zodat ze niet over hun toeren draaien als je met ingeschakelde bergrem van een berg afrijdt.
De toevoeging over langere afstand is van toepassing op de vario: bij langdurige hoge toerentallen van de vario kunnen de keerringen gaan lekken...
ik had laatst een 'grapje' met de bergrem; ik kwam van de snelweg met een gangetje van 80 a 90, over een vrij lange baan tussen uitvoegstrook en kruising, en ik dacht, eens kijken of de bergrem het nog goed doet.
hij werkte inderdaad fantastisch. het toerental begon lekker op te lopen en de auto dus op de motor te remmen. na een aantal seconden zo remmende op de motor zag ik ineens dat het zicht naar achter door een grote blauwe wolk versperd werd....
ik denk dat de klepsteelhoedjes een beetje versleten zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
ik had net mn vader aan de lijn en die schijnt momenteel ook een plaatselijke zonsverduistering op sleep te hebben.

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
is pas iets voor als de BB op de weg is.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;23846 schreef : ...na een aantal seconden zo remmende op de motor zag ik ineens dat het zicht naar achter door een grote blauwe wolk versperd werd....
ik denk dat de klepsteelhoedjes een beetje versleten zijn
Dat had ik dus ook met de 360 op het circuit.... en ik zag dat heel veel meer auto's daar last van hadden. Dus bij veel toeren het gas loslaten, dan kan je blauwe rook krijgen. Dat is dus olie dat de motor wordt 'uitgegooid'.

- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Frans;24026 schreef : Don't: Beetje voorzichtig met richtingaanwijzer-pookje. Al 2 keer gehad dat de boel stuk ging. Uit de losse hand mieterde ik hem altijd naar boven of beneden.
Dat klopt. Ik heb een chronisch tekort aan deze "pookjes". Vooral het schakelaartje van het grootlicht werkt vaak niet meer. Het afbreken van de nokjes voor de bevestigingsschroefjes is wel goed oplosbaar:) .
Don't: Stuur terugzetten terwijl het richtingaanwijzerpookje niet in neutraal staat. Je kunt het afslagmechaniekje vernielen (Het plasticje wat uitsteekt als je de richtingaanwijzer gebruikt en weer terug geduwd wordt door het draaien van het stuur, waardoor de richtingaanwijzer weer in neutraalstand gaat)