Volvo 360 Estate
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2009 23:18 #810751
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 Estate
was natuurlijk wel de goedkoopste optie: men neme een 300 sedan, en knippe en plakke daarop een estate achterkant. dan kun je de achterportieren ongemoeid laten, scheelt tijd, geld en moeite. maar dan krijg je helaas ook die spijtige c-stijl, waardoor alles wat erachter zit niet bij wat ervoor zit lijkt te horen. op de goede weg weliswaar, en toch maar half werk!
overigens...lost een 300 estate eigenlijk niet een probleem op dat er niet is? ik bedoel, in mijn 626 gaat niet zo gemakkelijk een fiets achterin als in mijn 340 :worship:
overigens...lost een 300 estate eigenlijk niet een probleem op dat er niet is? ik bedoel, in mijn 626 gaat niet zo gemakkelijk een fiets achterin als in mijn 340 :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-12-2009 23:44 #810756
door V300 register
Zie hier 1 van mijn vorige auto's, in normale vorm overgenomen van mijn broer.
In Belgie een achterklep in exact de goeie kleur op de kop getikt.
Helaas gaf kort daarna de CVT de geest en dan is het bij een 440 einde verhaal.
Maar die klep was leuk:groovy:
Kreeg erg veel aandacht van volvo-rijders.
N>B> Voor de 440-liefhebbers: heb de klep ook weer verkocht.
In Belgie een achterklep in exact de goeie kleur op de kop getikt.
Helaas gaf kort daarna de CVT de geest en dan is het bij een 440 einde verhaal.
Maar die klep was leuk:groovy:
Kreeg erg veel aandacht van volvo-rijders.
N>B> Voor de 440-liefhebbers: heb de klep ook weer verkocht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-12-2009 10:16 #810769
door V300 register
Twas ook maar een mockup. Ik denk niet dat het nog veel had uitgemaakt om die auto in 1985 of 1986 op de markt te brengen, de 300-serie was toen eigenlijk al rijp voor vervanging. Een definitieve Estate was wellicht wat appetijtelijker vormgegeven geweest, waarbij de c-stijl van de sedan was ge?ntegreerd in het ontwerp en de achterklep symmetrisch daaraan schuin had afgelopen. Waar je echter mee zit in een 300 is de balk met achterlichten en kentekenplaat, die een enorme tildrempel oplevert. Dat maakt het 'naar binnen schuiven' van allerlei zooi natuurlijk ontzettend onhandig. Ik denk dat de Van daarom ook geen succes was:
Jammer van die 440 Wim; de levensduur van deze CVT is inderdaad waardeloos maar als het rijdt, werkt het waarschijnlijk fantastisch.
Jammer van die 440 Wim; de levensduur van deze CVT is inderdaad waardeloos maar als het rijdt, werkt het waarschijnlijk fantastisch.
Moderators: Mark Smeets