Nieuw hier en even voorstellen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2006 21:14 #624979
door V300 register
Nieuw hier en even voorstellen is gemaakt door V300 register
Hallo Volvo 300 fans
In april heb ik als "tussenauto"om de motor van mijn Volvo745Diesel op te knappen een 360GLT gekocht.
Het is een metallic zwarte 5-deurs. Hoewel ik in het begin wel moest wennen, o.a.geen stuurbekrachtiging en de hogere zit dan bij de 745
heeft die GLT het inmiddels wel zover geschopt dat het een blijvertje wordt(al is mijn vriendin het daar niet helemaal mee eens. Die vindt een Volvo wel genoeg.)
Hij is van maart 1987 en heeft inmiddels 230duizend gelopen. Hij is echt helemaal zwart, ook de velgen vandaar dat ik nightrider als gebruikersnaam heb gekozen.
Vandaag ging hij zonder extra kosten door de APK dus is het joepie gevoel compleet.
Ik heb alleen nu wel een paar vraagjes.
De koplampwissers en de hoedeplank ontbreken, wie heeft die, of waar kan ik die op de kop tikken.
Is er een bedrijf of sloperij die veel doet met de 300 serie
En last but not least, bij lage toeren, zo rond de 1500 wil hij nogal schokken bij het gasgeven, dit doet zich vooral voor bij het rijden door een woonwijk met drempels. Voor het beste resultaat moet ik dan even ontkoppelen. Dat moet beter kunnen lijkt me.
Wie weet raad??
O ja het is de versie zonder kat. er zit een open luchtfilter op en die buizen van de pulsair zijn afgedopt.
Bert Bomer
360GLT S6
In april heb ik als "tussenauto"om de motor van mijn Volvo745Diesel op te knappen een 360GLT gekocht.
Het is een metallic zwarte 5-deurs. Hoewel ik in het begin wel moest wennen, o.a.geen stuurbekrachtiging en de hogere zit dan bij de 745
heeft die GLT het inmiddels wel zover geschopt dat het een blijvertje wordt(al is mijn vriendin het daar niet helemaal mee eens. Die vindt een Volvo wel genoeg.)
Hij is van maart 1987 en heeft inmiddels 230duizend gelopen. Hij is echt helemaal zwart, ook de velgen vandaar dat ik nightrider als gebruikersnaam heb gekozen.
Vandaag ging hij zonder extra kosten door de APK dus is het joepie gevoel compleet.
Ik heb alleen nu wel een paar vraagjes.
De koplampwissers en de hoedeplank ontbreken, wie heeft die, of waar kan ik die op de kop tikken.
Is er een bedrijf of sloperij die veel doet met de 300 serie
En last but not least, bij lage toeren, zo rond de 1500 wil hij nogal schokken bij het gasgeven, dit doet zich vooral voor bij het rijden door een woonwijk met drempels. Voor het beste resultaat moet ik dan even ontkoppelen. Dat moet beter kunnen lijkt me.
Wie weet raad??
O ja het is de versie zonder kat. er zit een open luchtfilter op en die buizen van de pulsair zijn afgedopt.
Bert Bomer
360GLT S6
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2006 10:19 #652188
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier en even voorstellen
Pulsair kan je beter aangesloten laten, EGR zou ik wel afdoppen!
Dat zou ook dat bokken kunnen oplossen misschien.
Of bedoelde je de EGR (Exhaust Gas Recirculation) die afgedopt is?
Dat zou ook dat bokken kunnen oplossen misschien.
Of bedoelde je de EGR (Exhaust Gas Recirculation) die afgedopt is?
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2006 11:07 #652189
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Nieuw hier en even voorstellen
Welkom Bert!
Puls-air maakt inderdaad niks uit, en voor de CO afstelling is het zeker noodzakelijk.
EGR heb ik laatst bij mij weer aangesloten en ik merk bijna geen verschil. Misschien is die klep nog goed op mijn motor. Maar als de auto aan het schudden is bij laag toerental kan het een goede oplossing zijn.
Het kan echt ook de oorzaak van een foutief afgestelde smoorklep. Ik geef dit heel vaak als de oorzaak voor dingen, maar hij hoort echt goed afgesteld te zijn anders kan het je rijcomfort echt benadelen.
Puls-air maakt inderdaad niks uit, en voor de CO afstelling is het zeker noodzakelijk.
EGR heb ik laatst bij mij weer aangesloten en ik merk bijna geen verschil. Misschien is die klep nog goed op mijn motor. Maar als de auto aan het schudden is bij laag toerental kan het een goede oplossing zijn.
Het kan echt ook de oorzaak van een foutief afgestelde smoorklep. Ik geef dit heel vaak als de oorzaak voor dingen, maar hij hoort echt goed afgesteld te zijn anders kan het je rijcomfort echt benadelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2006 11:24 #652190
door V300 register
Alvast bedankt voor jullie reacties
@ Diede. Hetgeen wat afgedopt is zijn die twee buizen die aan de voorkant(bijrijderzijde)van het blok omhoog komen. Volgens de Olving van de 740 heet dat Pulsair. EGR heb ik nog niet kunnen ontdekken maar het zijn dat ik me vergis natuurlijk.
@Thomas. Die smoorklep zie ik ook wel wat in. Het lijkt of hij te wild opengaat, of dat er speling zit in de afdrijflijn. Stationair draaien doet hij perfect. Het leek overigens wel of hij gisteren beter liep na de keuring. Misschien hebben ze er iets aan gedraaid om de CO test te halen.
Het vervolg horen jullie over een paar dagen, want ik vanmiddag een paar daagjes werken dus wees niet boos als ik pas a.s.dinsdag weer on-line ben.
Bert
@ Diede. Hetgeen wat afgedopt is zijn die twee buizen die aan de voorkant(bijrijderzijde)van het blok omhoog komen. Volgens de Olving van de 740 heet dat Pulsair. EGR heb ik nog niet kunnen ontdekken maar het zijn dat ik me vergis natuurlijk.
@Thomas. Die smoorklep zie ik ook wel wat in. Het lijkt of hij te wild opengaat, of dat er speling zit in de afdrijflijn. Stationair draaien doet hij perfect. Het leek overigens wel of hij gisteren beter liep na de keuring. Misschien hebben ze er iets aan gedraaid om de CO test te halen.
Het vervolg horen jullie over een paar dagen, want ik vanmiddag een paar daagjes werken dus wees niet boos als ik pas a.s.dinsdag weer on-line ben.
Bert
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2006 11:43 #652191
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2006 12:51 #652192
door V300 register
Ik heb ergens in de kelder nog een stel koplampwisser motoren liggen. Volgens mij ook de beugeltjes die erbij horen. Hoe het verder zit aangesloten weet ik niet maar losse stukken kabelboom trek ik met genoegen uit mn auto als z enodig zijn. Enige dat ik volgens mij mis is 1 wisserblad. Je mag de boel hebben voor 2 pilsjes als je denkt er iets aan te hebben. Als je alleen de wisserjes zelf moet hebben kun je denk ik beter ff op de slopen je geluk beproeven.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2006 14:37 #652193
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Nieuw hier en even voorstellen
Bij de dealer zijn ze nog gewoon te krijgen. Dan zit je meteen goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2006 20:06 #652194
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2006 23:38 #652195
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2006 22:51 #652196
door V300 register
Voor onderdelen kan je ook naar
Volvo demontage Jan De Boer
De wuijver 4
Noord Scharwoude
0226 314157
Heeft echt heel veel onderdelen op voor raad
tegen normale prijzen
Volvo demontage Jan De Boer
De wuijver 4
Noord Scharwoude
0226 314157
Heeft echt heel veel onderdelen op voor raad
tegen normale prijzen
Moderators: Mark Smeets