Woestijn preparatie
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2004 18:24 #624476
door V300 register
Woestijn preparatie is gemaakt door V300 register
Hallo, ik ben een gast en ik ga op 7 nov meedoen aan de Amsterdam Dakar challenge. We hebben een 340 benzine van dealer in A'dam gekregen om deze trip te volbrengen (autos mogen niet duurder zijn dan 500,- en worden ter plaatsen weggegeven
www.amsterdamdakar.com (team 1100)
Vraag: kunnen jullie ons tips geven hoe we onze truza het beste kunnen prepareen voor de woestijn?
vr gr Bruno
www.amsterdamdakar.com (team 1100)
Vraag: kunnen jullie ons tips geven hoe we onze truza het beste kunnen prepareen voor de woestijn?
vr gr Bruno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2004 19:09 #639652
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Uit nieuwsgierigheid, wat is/was het kenteken van de 340? Volgens mij weet ik welke het is........
Succes in ieder geval!
Succes in ieder geval!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2004 21:01 #639653
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Woestijn preparatie:
-een GOED luchtfilter (of een paar goede)
-bredere banden, met een flinke wang, zodat je in de woestijn wat lucht er uit kan laten lopen en zo meer grip hebt
-airco?????
-
-
-
(voor de anderen om aan te vullen)
-een GOED luchtfilter (of een paar goede)
-bredere banden, met een flinke wang, zodat je in de woestijn wat lucht er uit kan laten lopen en zo meer grip hebt
-airco?????
-
-
-
(voor de anderen om aan te vullen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2004 21:25 #639654
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Open dakje is niet handig, want dan ontstaat er onderdruk in de cabine zodat er langs lekkende deurrubbers en zo woestijnzand naar binnen wappert! (Ervaring)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2004 22:01 #639655
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
bij de parijs-dakar daf's werd juist achteraan de auto, dus zijruit achter, een speciale luchthapper in het raam gemonteerd met een gaas erin; zodoende werd juist een overdruk opgebouwd, en kon eventueel zandstof achterin de auto neerslaan voor het bij de rijders kwam.
technische voorbereiding; waarschijnlijk heeft het weinig zin maar je zou een extra ruitensproeier reservoir met pompje kunnen monteren om de radiator te besproeien.
als je ergens komt stil te staan en de motor moet blijven draaien (als je vast komt te zitten ofzo) kan het misschien net het verschil maken tussen overkoken en verder rijden?
ook zou ik de elektrische fan met een schakelaar aansluiten (extra naast de sensor)
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
technische voorbereiding; waarschijnlijk heeft het weinig zin maar je zou een extra ruitensproeier reservoir met pompje kunnen monteren om de radiator te besproeien.
als je ergens komt stil te staan en de motor moet blijven draaien (als je vast komt te zitten ofzo) kan het misschien net het verschil maken tussen overkoken en verder rijden?
ook zou ik de elektrische fan met een schakelaar aansluiten (extra naast de sensor)
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-09-2004 22:18 #639656
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Betreft de Volvo 340 een handgeschakelde versie of een automaat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-09-2004 15:09 #639657
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Dank voor jullie reacties, het is een vijf bak en hij staat bij Furness in A'dam
ik ga er morgen even een proefrit in maken.
ik zal iedergeval een extra v-snaar, luchtfilter meenemen. We proberen hem nog wat meer bodemspeling te geven en de radiator te beschermen. Geen airco en zand komt er toch wel in. Twee reservewielen op het dak met een paar verstralers. Trekkaak zal ook wel van pas komen......
ik ga er morgen even een proefrit in maken.
ik zal iedergeval een extra v-snaar, luchtfilter meenemen. We proberen hem nog wat meer bodemspeling te geven en de radiator te beschermen. Geen airco en zand komt er toch wel in. Twee reservewielen op het dak met een paar verstralers. Trekkaak zal ook wel van pas komen......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-09-2004 18:27 #639658
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Is het de YV-73-TT Toevallig??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-09-2004 01:13 #639659
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Mischien is het mogelijk een tweede ventilator aan te sluiten? Heeft mn vader bij zn 164 gedaan omdat ie op gas en met de caravan erachter nogal warm werd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-09-2004 12:51 #639660
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Woestijn preparatie
Zorg dat je aanzuigpunt van je luchtfilter zo hoog mogelijk komt te zitten en bij voorkeur door een aparte stofbak laten ciruleren die het leeuwendeel dan op vangt.
banden zo breed mogelijk en zo glad mogelijk in het zand.
los zand banden spanning zo laag mogelijk.
Het beste is daar om binnenbanden geplaatst hebben dan kan de spanning flink om laag zonder dat je het risico loopt dat je tubles in een bocht in eens leegstaat.
maak een goede olie keuze en zorg voor koeling en warmte behoud(het kan daar ook goed koud zijn en nat)
belangrijkste: communicatie middel en water voor je zelf.
suc6 met de rit
banden zo breed mogelijk en zo glad mogelijk in het zand.
los zand banden spanning zo laag mogelijk.
Het beste is daar om binnenbanden geplaatst hebben dan kan de spanning flink om laag zonder dat je het risico loopt dat je tubles in een bocht in eens leegstaat.
maak een goede olie keuze en zorg voor koeling en warmte behoud(het kan daar ook goed koud zijn en nat)
belangrijkste: communicatie middel en water voor je zelf.
suc6 met de rit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets