Robert340;254407 schreef : Ok dit gaat niet echt over de 440 :snif:, maar goed toch leuk om het erover te hebben :halo:
Ik weet niet hoeveel het scheelt met de handgeschakelde versie, maar mijn 960 automaat deed al 3000 toeren bij 110 km/u in de hoogste versnelling.
Ik vind persoonlijk een latere S90/960 3.0 station ook heel mooi, maar ik zou echt geen automaat meer willen ervan.
Ik heb een '95 2.5 en een '97 3.0, beide met automaat.
De '97 heeft een ander differentieel en doet daarom iets minder dan 2500rpm bij 110. De '95 doet inderdaad 3000 bij 110. Ik heb nog een 'lang' differentieel liggen voor een eventuele ombouw maar eigenlijk geen behoefte aan want herrie maken ze geen van beiden. met de 3.0 heb ik over bijna 200K km een gemiddelde van 1:9.8 waarbij ik elke dag gruwelijk lang in de file sta en verder als het wel kan 130 rij. Ik weet dat in de vakantieperioden het verbruik beter dan 1:10 wordt doordat er minder files staan, maar helaas is dat maar een paar dagen per jaar.
de 2.5 heb ik nog bijna niks mee gereden, maar die lijkt iets meer te lusten. 1:9.5 ofzo. Maar dat kan ook liggen aan de motronic 1.8 vs de 4.4 die toch net iets simpeler is qua regeling.
Ik zou er geen handbak van willen. de automaat is ontspannen en de motor is sterk genoeg om hoe dan ook goed weg te komen. niet dat je eerst moet wachten op de kickdown, maar gewoon lekker duwen in elke versnelling

maargoed, wellicht ligt mijn voorkeur aan het file-leed. een uur lang tussen de 1, de 2 en de vrij heen en weer pielen is gewoon een stomme bezigheid..