Verzekering

Lees meer
30-12-2020 13:36 #191757 door Kees Kleinendorst
Beantwoord door Kees Kleinendorst in topic Verzekering
Ik heb de oldtimers ondergebracht bij de KNAC: hier kan het zowel W.A. als all-risk.
Voorwaarde is wel dat er niet meer dan 7.000 km/jaar wordt gereden én dat er (binnen de familie) en auto voor "dagelijks gebruik" is.
Logisch eigenlijk, gezien de gunstige premies.
Kortom: W.A. wordt veelal wel geaccepteerd bij veel maatschappijen; All-risk (of W.A.plus) alleen onde4r voorwaarden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
13-09-2021 13:03 #195646 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Verzekering
Beste forumgenoten.

Ik heb een Volvo C202 en ben aan het kijken voor een verzekering.
De ANWB neemt geen auto's aan met een ledig gewicht boven de 1750 kg.
Unigarant geeft aan telefonisch contact op te nemen als ik een gewicht in vul van >1750 kg.
Iemand enig idee waarom?
Bij de Rabobank doen ze eigenlijk over alles moeilijk, krijg niet eens een offerte en de website werkt niet,
Kunnen jullie mij adviseren?
Zijn er zaken waar je special op moet letten?
Ik rijdt niet veel met de auto ( max 7500 km per jaar) maar wil er wel mee naar het buitenland (Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk).
Wil hem gebruiken voor vakanties, ritten, boodschappen e.d 
Ik heb een tweede auto en ga naar mijn werk op de fiets.

Groet Luigi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2021 13:49 #195650 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Verzekering
informeer eens bij de KNAC, misschien kunnen zij je helpen.
070-3855558

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
14-09-2021 14:43 #195674 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Verzekering
Iemand ervaring met Unive?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2021 15:14 #195675 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Verzekering
Hey Luigi,

​​​​​​Ik ben verzekerd via GIO en dan weer bij het overkoepelende JohanKnegt adviesgroep dat inmiddels Fidus heet (snap jij het nog?). Het is een tussenpersoon dus uiteindelijk ben je verzekerd bij Bovenmij.
Ik heb mijn Ama als normale auto verzekerd zodat ik er ook woon-werk mee kan rijden. Max km is 20.000 km per jaar waar ik nooit aan kom, maar het kan ook minder tegenover een lagere premie.
Toen ik mijn auto kocht was ik 21 en was dit de enige verzekering waar ik geen +100 euro per maand moest betalen. Voor een oldtimerverzekering heb je vaal een 'hoofdauto' nodig en die heb ik niet dus zo was de keuze snel gemaakt. 
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je ook in de categorie 18-22 zit dan kan je wellicht daar dus even informeren.
Let op! Over het algemeen heb je voor alles behalve WA een taxatierapport nodig.
even off-topic.....
Tip van mij: word lid van de club! Ik zie dat je nog gast-lid bent dus dan mis je de voordelen zoals:
- je kan je klassieker goedkoop laten taxeren bij de club. Handig + leerzaam dankzij de mensen van de TC!
- je kan meedoen / meerijden met activiteiten;- toegang tot de onderdelen-voorziening die 99% van de tijd goedkoper is dan de commerciële vrienden (+ je sponsort de club natuurlijk extra);
(Ik ga er even vanuit dat jouw C202 techniek gebruikt van andere klassieke Volvo's).

Qua verzekering hoor ik verder goede verhalen over KNAC en in sommige gevallen over de ANWB Autoverzekering, maar e.e.a. is afhankelijk van je leeftijd en of je andere auto's hebt natuurlijk.

Succes! 
​​​​​

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.