Verzekering

Lees meer
11-12-2020 10:17 #191421 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Verzekering
Ik ben tevreden met de polis bij de KNAC.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2020 11:39 #191424 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic Verzekering
Kijk goed uit of de voorwaarden aansluiten bij je wensen, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Ik heb mijn Amazon all-risk verzekerd bij Unigarant. Bij veel oldtimer verzekeringen mag de auto alleen recreatief worden gebruikt. Woon-werk of een boodschapje doen zou dan bv niet of beperkt all-risk verzekerd zijn. Omdat ik af en toe met mooi weer het ook fijn vindt om met de Amazon naar mijn werk te rijden, ben ik gaan zoeken naar een maatschappij die hier geen beperking in heeft.

Premie technisch is het ook een prima verzekering.

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 12:27 #191493 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verzekering
Unigarant leek mij ook een mooie, tot ik dit las

Clausule 52. Nachtclausule
Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met (poging tot) diefstal of vandalisme dient het verzekerde motorrijtuig tussen 23.00 en 8.00 uur in een afgesloten ruimte te zijn gestald.

Dan maar weer verder zoeken.

Wat ik inmiddels lastig vind in de zoektocht is wat nu het "eindpunt" is.
Er zijn een heleboel tussenpersonen en het lijkt wel of het steeds weer wordt doorgeschoven/doorverkocht.
Ik dacht even dat GIO / Johan Knegt adviesgroep zo'n "eindpunt" was, maar nee.
Die valt tegenwoordig dan weer onder Heinenoord...

BeneVia Heinenoord neemt alle activiteiten over van Frank Musters. Daaronder vallen bemiddelingsbedrijf Johanknegt Adviesgroep, volmachtbedrijf Honestas Assuradeuren en klassiekerverzekering Gio.

En als ik daar dan weer op de site kijk lees ik:

Heinenoord Assuradeuren werkt samen met veel tussenpersonen in Nederland. Wij zijn geen verzekeringsmaatschappij, maar wij zijn de schakel tussen grote verzekeraars en uw tussenpersoon.

Toch maar weer eens aankloppen bij Hendriks wat zij kunnen betekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
15-12-2020 12:43 - 15-12-2020 12:44 #191494 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Verzekering
Hallo Lars,

toch zijn die tussenpersonen belangrijk voor de afwikkeling van de schade.

Helaas had ik met 2 verschillende oldtimers binnen 1 week schade gereden, 1 in zuid Spanje; ja met de ama cabrio! en met de combi bij mijn knutselruimte en ik moet zeggen dat de schade bij Gio/Johan Knecht uitstekend werd geregeld.

Na taxatie van de schade had ik binnen enkele dagen het schadebedrag gestort gekregen op mijn rekening!

Overigens zijn mijn meeste oldtimers getaxeerd en AR verzekerd.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 13:24 #191496 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Verzekering
Klopt Lars, feitelijk ben ik verzekerd bij Bovemij N.V., via Johan Knegt Advies groep/GIO en de achterliggende B.V. Heinenoord die gevolmacht zijn door Bovemij.
Zolang de polisvoorwaarden bij je passen lijkt mij dat geen probleem. Voor de normale autoverzekering geldt dat GIO kennelijk iedereen bij Bovemij onderbrengt (alleen hun polisvoorwaarden staan op de site van GIO).
Ik was 21 toen ik mijn auto kocht en kon hem nergens verzekeren voor dagelijks gebruik i.v.m. een leeftijdsgrens van 23 jaar. Na een taxatierapport was dat wel mogelijk via GIO dus was de keus snel gemaakt. Vervolgens werd ik doorverwezen naar Johan Knegt Advies en die hebben alles geregeld.
Het eerste jaar was ik WA verzekerd bij Honestas, na aanpassing van mijn verzekering met betere dekking ging ik naar Bovemij.
Er zullen vast nog meer maatschappijen zijn, maar de prijs was/is goed dus ik heb geen tot nu toe geen reden om over te stappen.
Ik zie verder niet wat er mis kan zijn met een gevolmachtigde tussenpersoon.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 15:56 #191501 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verzekering
Mijn aarzeling met (te) veel tussenschakels is dat het dan misschien vervaagt.
Ik heb eens gehad dat een tussenpersoon aangaf "incidenteel woon werk is prima", maar toen ik de voorwaarden van degene die het risico droeg en de polis erop nasloeg stond er "alleen recreatief". Zie ook mijn blogpost over de oldtimerverzekering .
Dus wat is dan leidend?
Juist daarom wil ik zo dicht mogelijk op de bron zitten om ruis te voorkomen. Maar goed, bij een gevolmachtigde tussenpersoon zit je dan vermoedelijk wel goed.
Ik had een aanbod van Advies Verzekerd maar het bleek dat dat eigenlijk weer Johan Knegt was en uiteindelijke verzekeraar Turien was.
Dus dank! Ik ga dan ook maar een mijn licht opsteken bij Johan Knegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 16:35 #191504 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Verzekering
Aha ja dan ben je niet blij als dat is gebeurd!
Ik weet niet of Advies Verzekerd (Meppel) hoort bij Johan Knegt Advies. Het lijkt niet zo, maar wie weet. Ik heb in ieder geval tot nu toe een positieve ervaring bij deze verzekering, maar zonder schade is dat ook makkelijk praten natuurlijk ;) ;)
Het lijkt trouwens je je bij Bovemij niet als particulier kan laten verzekeren dus dat verklaart waarom er zo'n tussenpersoon-constructie bij zit.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 17:07 #191506 door Maarten Leerling
Beantwoord door Maarten Leerling in topic Verzekering
Advies verzekerd en Johan knegt zijn gekoppeld aan elkaar

Ik heb de verzekering bij advies verzekerd afgesloten en kreeg papieren van Johan knegt.

Volvo S40 (2)
Volvo V40
Volvo V70 (3)
en nu een Amazon !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 19:27 #191507 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic Verzekering

Lars Rengersen schreef : Unigarant leek mij ook een mooie, tot ik dit las
"Clausule 52. Nachtclausule
Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met (poging tot) diefstal of vandalisme dient het verzekerde motorrijtuig tussen 23.00 en 8.00 uur in een afgesloten ruimte te zijn gestald."

Dan maar weer verder zoeken.


Is me bekend en voor mij geen probleem, auto staat thuis altijd binnen en op vakanties e.d. zijn de eisen minder streng. ;) Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen belemmerend kan zijn. Ik was voorheen met de Amazon verzekert bij De Europesche en deze had volgens mij een soortgelijke clausule er destijds ook in staan.

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2020 20:18 #191508 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Verzekering
Ach, verzekeringen is voor iedereen weer anders. Ik had een aantal jaren geleden het idee mijn oude Alfa bij de KNAC te verzekeren maar na het aanmelden belde mij toen een ongeloofelijk arrogante aardappel die bij hoog en laag beweerde dat ik de Alfa dagelijks ging gebruiken en dat ie hem daarom niet wilde verzekeren. Jammer dat ik zijn naam niet meer weet, het Alfaatje heeft in 15 jaar maar liefst 30.000Km. gereden..
Gio deed niet zo moeilijk en gelukkig heb ik ze in die 15 jaar niet nodig gehad. Moet wel zeggen dat ze ook op geen enkele wijze verassende toegevoegde waarde of positief of negatief verrast hebben. Wel heb ik er een naar gevoel bij dat ik een rekening kreeg voor het verwerken van een nieuw taxatierapport nadat het oude verlopen was. Heb daar op de beurs in Rosmalen met een vertegenwoordiger over gesproken en zij vonden dit normaal i.v.m. de nieuwe transparantie. Ik zie dat datumpje en eventueel waardeverandering in het systeem toch echt iets als service.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.