Rempedaal erg diep - Part II

Lees meer
11-02-2008 23:01 #88207 door Marco Kedde (GAST)
Beantwoord door Marco Kedde (GAST) in topic Rempedaal erg diep - Part II
<p>Hallo luitjes even een reactie uit Apeldoorn</p><p>Neem voor het remsysteem het volgende ter hand en dan met name als het gaat om nieuwe delen monteren achter.</p><p>Achteremmen : gooi de handremkabels los en stel de voerring zo dicht mogelijk tegen de trommels.</p><p>Daarna goed ontluchten en dan moet het goed zijn is de slag van het pedaal dan te groot dan zitten de voeringen nog te ver van de trommels.</p><p>dit is makkelijk te controleren , trap twee keer snel achter elkaar of trek na het monteren van de handremkabels de handrem erop.</p><p>word het dan beter of is de slag beter, dan opnieuw de voering afstellen naar de trommels toe.</p><p>Na een paar keer rijden kan de slag van het pedaal weer iets meer worden dit komt omdat de voerring zich moet zetten of inslijt op de trommel.</p><p>Zoals ik het verhaal lees met de slag die niet goed zou zijn zou ik dit willen adviseren en dan zeker na een tijdje er mee te hebben gereden nog eens controleren.</p><p>Zoek het niet in de vloeistof zeker niet als het pedaal hard is en de druk niet wegvalt.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2008 19:49 #88206 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Rempedaal erg diep - Part II
<p>Misschien overvolledig, maar:</p><p>Ik denk dat het een goed idee is om het ontluchten nog een keer te doen zonder de rembekrachtiger. Ik heb een hoop ellende gehad met die bijgeplaatste bekrachtiger. O&oacute;k met een nieuwe en &oacute;&oacute;k met een gereviseerde.</p><p>E&eacute;n van de twee presteerde het ooit zelfs om halverwege Frankrijk spontaan zelf te gaan remmen!. Dus het tegenovergestelde effect: rempedaal knetterhard bovenin en pas na enkele keren hard trappen weer normaal! En na 20 kilometer weer hetzelfde feest! </p><p>Weliswaar in een amazone, maar het is hetzelfde ding?</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2008 22:38 #88205 door Dick Groot Boerle
Beantwoord door Dick Groot Boerle in topic Rempedaal erg diep - Part II
<p>Marco, Tom,</p><p>Dank voor jullie reacties, mooi dat er zo meegedacht wordt! Het verhaal van Marco lijkt in zoverre te kloppen dat als ik de handrem aantrek het pedaal wel bovenin zit en ook harder is en blijft zolang het me lukt om kracht te blijven zetten op het pedaal. Ik zal nog eens opnieuw de voeringen afstellen zoals Marco aangeeft. Wat Tom zegt over de bekrachtiger herken ik van de gereviseerde Girling, tijdens remmen voel je opeens iets in je pedaal en zit de rem in &eacute;&eacute;n keer veel hoger. Spontaan remmen werd het niet, maar wat later wel lekkage en heb ik een nieuwe van het VOD ingebouwd, maar er nauwelijks mee gereden en kwam vervolgens het erg diepe pedaal. Ik ga eerst de trommels opnieuw stellen en dan met druk op het remreservoir ontluchten. Tom: hoe is het dan afgelopen met je bekrachtiger ? Ontluchten zonder bekrachtiger kan wel, maar ik neem dat je vervolgens zonder bekrachtiger blijft rijden. groeten, Dick </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Dick Groot Boerle 1800 S - 1963

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2008 14:19 #88204 door Dick Groot Boerle
Beantwoord door Dick Groot Boerle in topic Rempedaal erg diep - Part II
Mijn pedaal zit inmiddels een stuk hoger! De tip van Marco bleek uitstekend te zijn: handremkabel los en de stelnok indraaien tot dat de trommel niet meer te draaien is. Ik had daar aan beide zijden ca. 10 kliks voor nodig (de nok heeft &eacute;&eacute;n klik per halve slag). Daarna terugraaien en toen bleek na 5 kliks de trommel bijna vrij te zijn. Blijkbaar zijn de remschoenen op deze wijze beter te centeren dan door de rem een aantal keren in te trappen. Groeten, Dick

Dick Groot Boerle 1800 S - 1963

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2008 15:49 #88203 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Rempedaal erg diep - Part II
<p>Dick,</p><p> </p><p>voor de volledigheid: bij oa. "trommelremmen amazon" van denis wauters
(GAST) (30-05-2007) staat foto van deze stelnok. Ik dacht dat het 1 "klik"
was per 1/4 slag (het soort draad is UNF = 24 gangen per duim, of ongeveer
1mm per slag), correspondeert in elk geval met de foto, waar het consiche
uiteinde 4 vlakke kanten heeft. 5klikken terugdraaien betekent dus een
speling van ongeveer 1.25mm tussen remschoenen en remtrommel.</p><p> </p><p>Nog wat info ivm stelnok etc vind je oa. bij "handrem afstellen" van Johan
(12-6-2006).</p><p> </p><p>Groeten, Willy</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2008 18:08 #88202 door Dick Groot Boerle
Beantwoord door Dick Groot Boerle in topic Rempedaal erg diep - Part II
<p>Willy,</p><p>Je hebt gelijk: het is inderdaad 1/4 slag per klik. Het verhaal over dechandrem afstellen is zinvol; het blijft lastig om te zoeken in de database omdat je allen maar op de titel kunt zoeken en niet op trefwoorden in de inhoud. </p><p>groeten, Dick</p>

Dick Groot Boerle 1800 S - 1963

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2008 18:49 #88201 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Rempedaal erg diep - Part II
<p>Dick, </p><p>er is inderdaad al een massa nuttige info over om 't even welk onderwerp op
dit forum verschenen, alleen is het inderdaad een hele puzzel om precies
die info te vinden die je nodig hebt. </p><p>
Wie zal er nu aan denken voor bvb. stelnok/stelschroef te zoeken naar
"remtrommeltrekker - schroefdraad" [van Ren&eacute; Oudman (12.12.2005)]. Doe je
dit, dan vind je op einde van mijn bijdrage aldaar een tip om te vermijden
dat je nog ooit het 4-kante uiteinde van de stelnok/stelschroef (van de
remmen) om zeep helpt, of platte sleutel breekt.</p><p>Succes, Willy</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.