Wegvallende remdruk

  • Elmar Heemskerk (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05-12-2008 22:38 #90565 door Elmar Heemskerk (GAST)
Beantwoord door Elmar Heemskerk (GAST) in topic Wegvallende remdruk
Beste mede Volvo liefhebbers, ik heb vandaag een aantal testjes gedaan en naar de hoofdremcilider gekeken. Ik heb de auto van het contact gehaald terwijl de auto nog aan het rollen was, remmen ging toen zwaarder. Daarnaa weer met de auto gereden en nu moet ik het rempedaal ineens tot de bodem intrappen om nog een beetje te kunnen remmen. Als de motor loopt is het pedaal makkelijk in te trappen en gaat tot de bodem. Als de motor uit is gaat het zwaar en kan ik het pedaal niet tot de bodem intrappen. Nog even naar de hoofdremcilinder gekeken, zie je weing aan. Hij was een beetje vettig aan de onderkant, maar niet zeiknat. Zou dit de DOT4 olie uit het reservoir kunnen zijn wat er boven op zit gemoteerd. Persoonlijk denk ik dat de rembekrachtiger zijn werk wel doet, omdat het pedaal makkelijker gaat als de motor loopt. Ik denk nu dus dat het de hoofremcilider is. <strong>Wat zeggen jullie?</strong>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2008 13:23 #90564 door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic Wegvallende remdruk
<p>Volgens mij is de hoofdremcilinder de schuldige.</p><p>Een hoofdremcilinder kan ook stuk zijn zonder dat hij lekt, dit is dan te wijten aan de rubberen afdichtingen in de cilinder.</p><p>Je kan je rembekrachtiger testen door, met stilstaande motor, een paar keer op je rem te pompen (tot het vacuum uit de bekrachtiger is opgebruikt) en dan terwijl je start de rem ingedrukt houden. Als de pedaal lichtjes wegzakt is alles in orde, als er niks gebeurt is de bekrachtiger stuk. Maar dit lijkt in dit geval niet zo te zijn.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Elmar Heemskerk (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-12-2008 20:18 #90563 door Elmar Heemskerk (GAST)
Beantwoord door Elmar Heemskerk (GAST) in topic Wegvallende remdruk
Vandaag even onder de auto gelegen om het differentieel van de achteras te vullen met olie en de bouten beter aan te draaien. Tot mijn grote verbazing zag ik dat er vettige strepen over de linker achterband liepen. Even beter gekeken en toen zag ik dat er aan de trommel ook druppels olie hingen. Ik ga dus maar eens een trommeltrekker regelen en kijken wat daar loos is. Ik hou jullie op de hoogte. Vind het zelf namelijk altijd vervelend dat je op het forum af en toe niet ziet wat het daadwerkelijke probleem was, omdat ze dat er niet opzetten als het probleem eenmaal opgelost is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2008 21:00 #90562 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Wegvallende remdruk
<p>Elmar, </p><p>wat info bij aftrekken en terug monteren van remtrommels (het kan wel eens
moeilijk gaan!) vind je bij:</p><p>
"Remtrommels 544 demonteren", "remtrommeltrekker - schroefdraad"</p><p>
Je bent in elk geval 1 probleem op het spoor, nml een serieus lekkende
remcylinder. Mogelijks is tegelijk je rempedaal probleem opgelost!</p><p>
Succes met reparatie</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.