Repareren rembekrachtiger

Lees meer
21-02-2024 22:43 #1044103 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Repareren rembekrachtiger
Dank Eric! Dan weet ik alvast dat ik het opgeef als er sprake is van oxidatie. Ik hecht geen 750 euro aan originaliteit.

Hij is eerder uit elkaar geweest en hij ziet er op het eerste gezicht nog fris uit. Het vacuum gedeelte werkte nog, alleen lekte er dus olie uit het hydraulische deel naar het vacuum deel. 

Ik ben ondertussen druk bezig met mijn masterscriptie dus dit is een van de projecten die blijft liggen (ik moet nog de kussens van de stoelen vervangen). In het eerst volgende vrije weekend is hij aan de beurt. Eerst met opa het beugeltje uit de manual maken om de borgveer veilig te verwijderen. Hij vindt het op zijn oude dag (87) ook mooi om te helpen.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Berend Jan Ulderink
  • Berend Jan Ulderink's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
26-02-2024 12:40 #1044184 door Berend Jan Ulderink
Beantwoord door Berend Jan Ulderink in topic Repareren rembekrachtiger
Goedemiddag, momenteel ben ik ook bezig om te kijken of ik de orginele lockheed rembekrachtiger kan reviseren. Die van mij heeft 30 jaar stil gestaan. Bij die van mij kwam er een hoop bagger uit. Iemand nog tips om de zuiger uit het aluminium huis te krijgen? die van mij zit goed vast. Daarnaast nog iemand tips en tricks om de membraam van de zuiger uit te wisselen? volgens het onderdelenboek zou deze deelbaar moeten zijn. Volgens mij zit de membraam tussen deze twee delen geklemd. 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2024 13:31 #1044185 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Repareren rembekrachtiger
Berend Jan, ik ben bang dat als de zuiger er zo vast in zit, de boel voorbij repareerbaar is hoor. Als er pitjes in de cilinderwand zitten, kun jet het vergeten.
Tenzij je een hoop geld uitgeeft om hem op te laten boren en er een bus in te laten zetten met bijbehorende zuiger..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2024 12:33 #1044614 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Repareren rembekrachtiger
Heren,

Vandaag in het zonnetje de bekrachtiger uit elkaar gehaald. Eigenlijk snap ik niet waar hij nu heeft gelekt.
 


 

De wanden van de cilinders zien er m.i. nog erg goed.
Wat vinden jullie op basis van deze foto's?

 

De bovenste zuiger was best wel vuil. Dat is degene die met een c-clipje vastzit
Deze dus: 

​​​​​​ 

 

De andere cilinder was goed gangbaar en de afdichting leek nog wel goed (zuigend geluid). Dat is deze dus:
 

​​​​​​

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2024 15:55 - 29-03-2024 15:55 #1044618 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Repareren rembekrachtiger
Ja, het is wat met die Lockheed rembekrachtigers. Ik zit er nu ook mee te stoeien voor mijn 123GT. Ik ga proberen de wandbeschadigingen te repareren, door er een laagje overheen te zetten en dan op de originele maat uit te boren. Moet toch kunnen, 750 euro is wel erg veel.
Laat wel weten of het is gelukt

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2024 15:03 - 30-03-2024 15:05 #1044658 door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic Repareren rembekrachtiger
Ja Ed, inderdaad is 750 euro veel, maar dan kan het nooit meer oxideren. Denk dat het u zoveel jaar later al niet meer zal lukken voor 750 euro. Ik vraag mij wel af hoe jij er zelf zomaar een laagje kunt overheen zetten ???? in de huidige putten? en dan uitboren???? Alles moet immers super GESLEPEN zijn (kruislings) als je een goede en BLIJVENDE afdichting wil garanderen. Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2024 15:36 #1044660 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Repareren rembekrachtiger
Ik ben ook benieuwd, maar 750 euro vind ik het niet waard, maar gezien de staat heb ik goede hoop op reparatie.

De randen voelen in ieder geval strak. Ik voel geen oneffenheden met mijn vinger of nagel. Wel blijkt het rubber op de zuiger verkeerd om te zitten. Dat is ook de zuiger die lekte. 

Bovendien mis ik een ring tussen die zuiger en de circlip. Volgens mij dient die uitsluitend ter bescherming van de circlip, maar ik plaats er toch graag iets terug. Het is 662764 in het onderdelenboek.

Mocht iemand afmetingen hebben van die ring, dan hoor ik het graag!

​​​​

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2024 23:37 #1044665 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Repareren rembekrachtiger
Zijn er geen sleeves te koop voor de cilinders, lijkt mij het uitzoeken wel waard.
misschien deze www.melling.com/cylinder-sleeves/
Er zijn er veel op dit gebied.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.