- Berichten: 474
Repareren rembekrachtiger
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
Mijn remvloeistof verdween elke keer weer langzaam. Zonder sporen van lekkage (nieuwe cilinders, leidingen en slagen), was de rembekrachtiger opnieuw verdacht. Dat bleek te kloppen want het huis met de vacuümpot zat vol remvloeistof.
Het is een originele Girling rembekrachtiger.
Nu zijn er nog reparatiesets te koop en de uitleg in de manual is behoorlijk duidelijk, maar heeft iemand ervaring? Is het ook te doen?
Ik ben benieuwd!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
vriendelijke groet, Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
- Afwezig
- Elite-lid
- Berichten: 273
Een absolute voorwaarde is dat de cilinder geen putjes of krassen vertoont.
Is dat wel het geval dan heeft reviseren geen zin.
met vriendelijke groet,
Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Probleem is dat die zwarte plastic dopjes op een perfect plat rond vlakje moeten rusten, helaas is dit vaak aangedaan.
Dit is het mechaniek gedemonteerd, ziet er ingineus maar niet heel sterk uit...
niet door roest aangedaan
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 474
Achter de deksel met het buisje die jij laat zien Ed (dat mechanisme), trof ik geen remvloeistof aan dus mogelijk valt het mee. Ik heb het enkel in de 'vaccuümpot' aangetroffen.
Maar jullie reacties stellen mij gerust. Het is te doen dus ik ga het uit elkaar halen en goed inspecteren op de putjes / krassen waar Rob het over heeft! Als dat er goed uitziet, zal ik daarna de reparatieset bestellen. Geeft alle vrijwilligers voorlopig de rust tijdens de VKO verhuizing !
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Als de putjes dieper zijn, is hij zonder twijfel niet te redden.
Ik heb sindsdien een Lockheed in reserve liggen, maar die gebruik ik liever niet, hij ziet er niet uit als origineel.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 474
DIt is dus de derde in bijna 4 jaar, dus het zou leuk zijn als deze weer tot leven kan komen. Voor nu rijd ik zonder bekrachtiger. Koppie erbij, maar ik heb gelukkig nog jonge benen .
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Een keihard pedaal en als je dan hard trapte was het weer even weg. Die kon ik toendertijd nog vervangen door een ander exemplaar, die tijden zijn voorbij!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Eric Dezittere
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 132
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.