- Berichten: 2145
140/164
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 10:26 #121765
door Boele Braaksma
Thanks. Ik zal ook een mailtje sturen naar het Sportregister. Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem.
Zijn de remschijven van een 164 groter? Leuk om het remvermogen te vergroten.
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 140/164
"Ronald Zwerus" schreef:
Probeer het eens met remblokken van ferodo zij hebben verschillende soorten remblokken ook voor zwaar gebruik
Thanks. Ik zal ook een mailtje sturen naar het Sportregister. Ik zal vast niet de enige zijn met dit probleem.
Zijn de remschijven van een 164 groter? Leuk om het remvermogen te vergroten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30-12-2012 20:37 #121795
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 140/164
Boele je hebt een aantal opties, de geventileerde schijven van de latere 146E met bredere Girling remklauwen, dit past 1:1 op je 1800E.
Kijk ook eens bij Brembo, die leveren dezelfde klauwen in het mooie Rally rood, ook geventileerde én geperforeerde schijven voor nog meer koeling en Rally blokken
Circuit ??. hou je hem dan wel op de weg.....anders kan je weer opnieuw beginnen.
Kijk ook eens bij Brembo, die leveren dezelfde klauwen in het mooie Rally rood, ook geventileerde én geperforeerde schijven voor nog meer koeling en Rally blokken
Circuit ??. hou je hem dan wel op de weg.....anders kan je weer opnieuw beginnen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 189
30-12-2012 21:26 #121802
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic 140/164
Wat misschien ook een optie is om koelslangen vanaf de gaten in je spoiler naar de remmen te leggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2145
30-12-2012 23:06 #121807
door Boele Braaksma
Ik heb totaal geen last van brake failure tijdens het scheuren. Wellicht zijn de originele Volvo blokken gewoon onvoldoende.
Research levert dat EBC Greenstuff goede blokken heeft voor de Girling klauwen. Prijzen van ferrodo nog niet tegengekomen.
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 140/164
Daar zat ik ook aan te denken."Ronald Zwerus" schreef:
Wat misschien ook een optie is om koelslangen vanaf de gaten in je spoiler naar de remmen te leggen
Ik heb totaal geen last van brake failure tijdens het scheuren. Wellicht zijn de originele Volvo blokken gewoon onvoldoende.
Research levert dat EBC Greenstuff goede blokken heeft voor de Girling klauwen. Prijzen van ferrodo nog niet tegengekomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2162
02-01-2013 09:18 #121892
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic 140/164
Hallo Ed,
je schrijft "de geventileerde schijven van de latere 146E met bredere Girling remklauwen, dit past 1:1 op je 1800E".
Daar de standaard 140/160 voorste remschijven niet op de 1800E passen verwonderd het mij dat de geventileerde wel zouden passen.
groeten, Rudi
je schrijft "de geventileerde schijven van de latere 146E met bredere Girling remklauwen, dit past 1:1 op je 1800E".
Daar de standaard 140/160 voorste remschijven niet op de 1800E passen verwonderd het mij dat de geventileerde wel zouden passen.
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.