Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES

Lees meer
15-12-2014 14:38 #146443 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES
Het is maar de vraag of jouw auto wel de oorzaak van het "probleem" van te weinig remdruk is.
Is de garage toevallig overgestapt van het meten met een remvertragingsmeter naar meten met een platenremtestbank of rollenremtestbank? Dan worden verschillen die voorheen onopgemerkt bleven nu wel zichtbaar.

Op het moment dat je al ongeveer halverwege (maar dus niet heel laag) al echte remdruk hebt, dat je dan de stang niet hoeft te stellen zoals ik had. Daarbij zat het pedaal erg diep.

Op basis van jouw verhaal kan ik nog twee dingen bedenken:
- Remslangen zijn aan vervanging toe
- Remdrukvertragers zijn aan vervanging toe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2014 15:09 #146445 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES
Hoe de garage de remmen test weet ik niet. Ik kom voor het eerst op dit adres.

Ik heb halverwege geen remdruk. Alleen tegen het eind aan. Maar ik moet wel zeggen dat de wagen voor mijn gevoel (ik heb uiteraard geen meetapparatuur om de remvertraging te meten) goed remt. Wel moet ik het pedaal bijna tegen de bodem duwen om de wielen te blokkeren.

Alle remslangen zijn nog goed en de remdrukvertragers werken ook. Dat is allemaal al nagekeken. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat deze simultaan de geest geven en ik had dit moeten merken met ontluchten.

Het is vreemd dat dit probleem plotseling opduikt na het wisselen van de remklauwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2014 16:35 #146448 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES
Tijdens het ontluchten zonder externe pomp kan je wel de cupjes van de HRC gesloopt hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2014 17:47 #146450 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES
Ik kan me niet voorstellen dat je het niet merkt als de hoofdremcilinder kapot is. Daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat je bij pompen een drukverschil zou moeten merken. De wagen remt, afgezien van het diepe rempedaal, normaal.

Ik ga er vanavond met een bevriende automonteur naar kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2014 22:32 #146461 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES
Toch wel gezien,dat er drie ! ontluchtingsnippels op de remklauwen voor zitten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2014 22:46 #146463 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES
Ja Niek, dat heb ik gezien. Het is niet de eerste keer dat ik de remmen van de Volvo ontlucht.

Het rempedaal zat toen ik vanavond de auto startte weer op de oude stand. Hoe kan dat?? Toch een luchtbelletje ergens?
Maar goed, ik heb vanavond met een mede oldtimerclublid (1ste automonteur + APK keurmeester) die ut de tijd van deze wagens komt naar de auto gekeken. Hij heeft het complete remsysteem nagelopen en nog maar eens ontlucht.

Conclusie: de wagen mankeert helemaal niets. De rembekrachtiger en hoofdremcilinder zijn niet kapot en de remmen werken naar behoren. Wel vervormen 2 nieuwe remslangen van de linker voorrem behoorlijk, wat bij keihard op het pedaal trappen een iets sponzig gevoel zou kunnen geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.