Welke rembekrachtiger

Lees meer
07-08-2018 21:48 #178180 door Stefan Lambrechts
Welke rembekrachtiger is gemaakt door Stefan Lambrechts
Weet iemand welke rembekrachtiger dit is en of er revisie sets voor zijn. Heel de inhoud van mijn rempotje zat hierin en waarschijnlijk door de carburateur gegaan door zijn vacuum. Kan dit kwaad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2018 00:31 #178183 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welke rembekrachtiger
revisie van dit soort rembekrachtigers is water naar de zee dragen beter is een vervangend type te kopen de club heeft ze in twee prijsklasses waar ook weer de meningen over verdeeld zijn.
Of ombouwen naar een geschijden systeem voor en achter geschijden met een rembekrachtiger van de sloop die je passend maakt.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2018 12:40 #178186 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Welke rembekrachtiger

Heel de inhoud van mijn rempotje zat hierin en waarschijnlijk door de carburateur gegaan door zijn vacuum. Kan dit kwaad?

Als je veel remolie via de carburateur het motorblok in gaat dan krijg je de volgende verschijnselen:
  1. Witte rook uit je uitlaat
  2. Hij pingelt als een gek
Ik heb het zelf ooit een keer meegemaakt, na het vervangen van de rembekrachtiger heeft dat blok nog jaren lang gewoon dienst gedaan.
Dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor schade aan je motorblok

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2018 13:33 #178188 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Welke rembekrachtiger
Beste,
Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd, groet Peter

Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2018 23:40 #178554 door Stefan Lambrechts
Beantwoord door Stefan Lambrechts in topic Welke rembekrachtiger
Weet iemand of de rembekrachtiger van een 140 serie redelijk makkelijk pas te maken is en of anders een enkel remsysteem zonder
bekrachtiger ook door de apk komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2018 00:32 #178556 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Welke rembekrachtiger
Beste Stefan als de auto van 67 of later is kan het moeilijk worden.
Ik heb eens een buurman gehad die de rembekrachtiger weg had gelaten en die kwam door de APK, maar of dat in jouw geval is durf ik niet te zeggen het is mar net hoe goed de schoenen od de schijven en trommels pakken.
Je zou het kunnen proberen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2018 08:30 - 24-08-2018 08:36 #178558 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Welke rembekrachtiger
Je kunt de rembekrachtiger er tussenuit halen, vaak werd de auto zo geleverd en werd de Girling later toegevoegd door de dealer. Ik geloof dat ze dan ook de hoofdremcilinder vervingen door één met een andere diameter cupjes, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb ooit twee jaar zonder gereden en hij kwam er gewoon mee door de apk.
Ik heb de Girling gereviseerd, er is inderdaad een revisiesetje voor. Maar meestal zijn de boringen zo gepit, dat je het niet goed krijgt.
Die van mij heb ik heel lang gepolijst en tot nu toe doet hij het goed.....maar ik heb een nieuwe Lockheed klaar liggen voor het geval dat!

Oh, ik had wel een tooltje gekocht (op ebay) om de cilinder naar beneden te houden bij het monteren. Kostte 8 euro.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2018 21:09 - 25-08-2018 21:10 #178579 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Welke rembekrachtiger
Ik heb er nog één liggen (zelfde als de foto's) die mag je zo hebben staat is onbekend. Ik woon alleen niet in de buurt; Haarlem...

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-08-2018 22:56 #178625 door Stefan Lambrechts
Beantwoord door Stefan Lambrechts in topic Welke rembekrachtiger
Beste Tom, ik heb hem nu open gemaakt en de cilinder ziet er eigenlijk nog goed uit dus ik denk dat ik het risico ga nemen om hem te reviseren
nou wou ik vragen waar jij je revisie set hebt gekocht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2018 10:32 #178632 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Welke rembekrachtiger
Persoonlijk ben ik geen fan van de Girling bekrachtigers.
Ik zou je sowieso aanraden om een doorzichtig opzet potje op je hoofdremcilinder te zetten al dan niet in combinatie met een niveau sensor.
Dit om verlies van remvloeistof tijdig op te merken. Als je rembekrachtiger het leegzuigt sta je zonder remmen.
Je zou ook eens in dit topic kunnen kijken www.volvokv.nl/forum/remmen/21445-dubbel...r-voor-enkel-systeem voor inspiratie voor gebruik van een dubbelwerkende bekrachtiger uit een Audi.
Verder lijkt het erop dat het "nattig" is in je motorruimte. Mocht dit remvloeistof zijn zou ik je aanraden dit zo snel mogelijk en goed schoon te maken.
Remvloeistof is namelijk corrosief, tast je lak aan en veroorzaakt dus roest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.