- Berichten: 113
Enkel rem systeem vervangen voor dubbel.
- Pieter
- Offline
- Expert lid
Klinkt als een goed alternatief voor mijn '65 amazon.Arco Ruighaver schreef : Ik heb mijn enkele systeem omgebouwd naar een dubbel *voor/achter" gescheiden systeem. Zo is het vanaf 1967 in de USA origineel geleverd geweest. Hierbij een dubbele hoofdremcilinder met een gescheiden voor/achter systeem.
Ik moet toch de remleidingen opnieuw gaan leggen, ivm beschadiging.
Kan je wat foto's maken, hoe dat onder de motorkap eruit ziet? En is jouw emdrukbegrenzer van volvo of een aftermarket onderdeel?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Ik heb de originele Volvo Remdruk begrenzer (zat al op de auto). Wil je ergens specifiek foto's? van dan maak ik deze even zodra ik bij de auto ben.
1. één leiding loopt vanaf je hoofdremcilinder naar de rembekrachtiger, en vervolgens naar het verdeelblok tegen het schutboard en stuurt daarmee de voorwielen en de remlichten aan.
2. andere leiding welke vanaf het verdeelblok naar achteren liep wordt naar de 2e aansluiting op de hoofdremcilinder gelegd en op het verdeelblok wordt deze aansluiting afgedopt. Deze loopt rechstreeks van de hoofdremcilinder naar de remdrukbegrenzer, om vervolgens met een slang naar de achteras te lopen en gesplits te worden in het linker en rechter wiel.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
De situatie welke je beschrijft geldt voor een dubbel systeem.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Arco Ruighaver schreef : Ik heb mijn enkele systeem omgebouwd naar een dubbel *voor/achter" gescheiden systeem. Zo is het vanaf 1967 in de USA origineel geleverd geweest. Hierbij een dubbele hoofdremcilinder met een gescheiden voor/achter systeem.
Ha Ed,
Ik heb geen enkel systeem. Het systeem waar we het hier over hebben betreft het ombouwen van een enkel systeem naar een dubbel systeem volgens 1967 USA Specificaties.
Dat wil zeggen, voor en achter gescheiden met de rembekrachtiger alleen op de voorwielen. Hierdoor is het enkele systeem met alleen het vervangen van de Hoofdremcilinder relatief "eenvoudig" om te bouwen naar een dubbel.
gr Arco
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
Hoe dan ook, een simpel gescheiden systeem voor en achter geeft toch wat meer zekerheid dan een enkel systeem. Maar belangrijk is dan ook, elk jaar je hele systeem uitputtend controleren: dat geeft de meeste zekerheid. En bij elke tankbeurt: Olie, koelvloeistof en rem-en koppelingsolie peilen controleren.
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.