- Berichten: 245
Enkel rem systeem vervangen voor dubbel.
- Chris Caenen
- Offline
- Elite-lid
Want zijn de voordelen behalve een meer betrouwbaar systeem? Remt een dubbel systeem ook beter?
Zijn er zaken waar je rekening mee moet houden bij het verwisselen naar een dubbel systeem?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Er gaat meer druk naar de voorremmen, doordat de remdrukbegrenzers dat voor de achterzijde regelen.
Het hele ding is dat bij een dubbel systeem twee keer beide voorremmen druk krijgen en vanuit ieder systeem de linker en achter rem een enkele.
Dus bij uitval van een systeem houdt je druk li en re voor met een achter en je verklikkerlamp gaat aan.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Saskia De Vos
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 350
Simpeler en eveneens een verbetering voor de veiligheid, zij het uiteraard minder ideaal en iets minder doeltreffend dan twee triangels is dus een apart circuit maken voor de voor- en eentje voor de achterste remmen. En dat valt best mee, het is al vaker op die manier omgebouwd dan je zelf denkt hoor. Ook op dit forum al gelezen. Dus: heb je minder middelen en wil je toch iets meer veiligheid, dan is dat wel degelijk een optie.
EDIT: o.a. Johan Geers en Reinoud ter Braake hebben dit gedaan.
...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...mbi-project?start=50
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Maar goed, het kan functioneren.maar ik denk dat hier goedkoop een veel minder safe oplossing is.
Jan, heeft je systeem de APK al doorstaan ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Denk maar niet dat dan alles vogelvrij is, er is sowieso een regeling "permanente eisen" waaraan voldaan moet worden. Ook al kan daar ook een nuance zijn mbt bouwjaar, de remvertraging moet gewoon aan de beschreven waarde voldoen.
Dat is even wat ik mij er in grote lijnen van herinner. Pin mij er dus niet op vast, zijn bezoek is inmiddels ook weer twee jaar geleden dus wie weet wat er inmiddels veranderd is
Overigens had ik verwacht dat die APK- plicht er inmiddels wel eens af zou zijn maar ambtelijke molens......
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gr Arco
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.