Hardnekkig probleem met remmen

Lees meer
24-04-2018 23:16 #176614 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Hardnekkig probleem met remmen

Gideon Los schreef : Het kan zijn dat er toch nog lucht in het systeem ziy door verkeerd ontluchten.

Houd de volgorde aan die in het boek beschreven staat en zorg dat aan de voorkant beide nippels tegelijkertijd (per klauw) ontlucht worden( die nippels die aan de zijkanten zitten) Dit is erg belangrijk, anders blijft er zeker lucht in het systeem zitten.

Ik heb een vroege 245 met hetzelfde systeem en ontlucht met de methode beschreven in haynes. Werkt perfect.


Dit is de volgorde. Welke twee moeten dan tegelijk ontlucht worden?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2018 23:22 #176615 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Hardnekkig probleem met remmen
5 en 6 tegelijkertijd opendraaien, en dan weer dichtdraaien. Vervolgens naar de linkerkant en dan 7 en 8 tegelijkertijd op en draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2018 13:54 #176621 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Hardnekkig probleem met remmen
Waar ik aan zit te denken is dat er lucht in de hoofremcilinder is blijven zitten, als daar een luchtbel in zit heb je de zelfde problemen.
Wat te doen: remleidingen los maken bij de hoofdrem cilinder, remleidingen er niet uithalen, los er in laten zitten, iemand het rempedaal intrappen en ingetrapt houden, remleidingen weer vast draaien, dit ongeveer twee keer herhalen. Misschien dat het helpt, ik heb dit vaker bij de hand gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2018 10:15 #176804 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Hardnekkig probleem met remmen
Hoe is het afgelopen met de remmen? Problemen opgelost?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2018 09:02 #176816 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Hardnekkig probleem met remmen
Nee nog steeds niet opgelost. De garage waar nu de auto staat krijgt het niet opgelost. De monteur meende dat de nieuwe rem cilinder kapot was en heeft een nieuwe besteld maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Mijn vader wil graag een garage er naar laten kijken die bekend is met oude volvo's. Ergens in Midden-Limburg / Oost-Brabant. Hij heeft al Swedish Classics in Liessel gebeld maar die heeft de komende drie weken geen tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2018 21:39 #176821 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Hardnekkig probleem met remmen
van Dinther in Milheeze of Schmidt in Gemert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2018 21:51 #176822 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Hardnekkig probleem met remmen
De monteur belde vandaag dat hij het probleem heeft gevonden. De remblokken van links en rechts achter waren omgewisseld. Mij vader is nog niet wezen kijken maar dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, en misschien zelfs onmogelijk. Wat is jullie ervaring?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
09-05-2018 22:45 #176824 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Hardnekkig probleem met remmen
Je bedoelt misschien de remklauwen? Die kunnen omgedraaid zitten maar dan zit de ontluchtingsnippel aan de onderzijde en kan je nooit goed ontluchten. Ik hoop alleen niet dat zulke fouten gemaakt worden.... Als de blokken verkeerd zitten, kan je gewoon ontluchten alleen rem je ijzer op ijzer. Ik ben benieuwd...

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2018 09:07 - 10-05-2018 09:09 #176829 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hardnekkig probleem met remmen
Ten eerste over welk systeem praten we Girling of Ate ?.
Als de klauwen zijn omgedraaid krijg je hetzelfde, maar dan komt hij nauwelijks op druk...je kunt niet goed ontluchten.
Ja, net als anderen denk ik ook aan de hoodremcilinder, met alle wisselingen en ontluchten is hier aardig druk op gekomen.
Heb al een paar keer meegemaakt dat hij dan de geest geeft, past bij het wegvallen van de remdruk.
Je systeem moet inderdaad een druk verklikker hebben, maar die gaat dus niet branden.
Het verhaal van de remblokken zou niet kunnen, als je een paar keer hebt geremd is dat verschil weg....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2018 22:10 #176877 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic Hardnekkig probleem met remmen
Mijn vader heeft inderdaad de remklauwen verkeerd om gemonteerd. Met de ontluchtingnippel naar onder i.p.v. boven. Het staat duidelijk in de beschrijving maar dit is een typisch gevalletje waar hij de beschrijving niet leest 'want ik ken het toch wel'. Hopelijk een wijze les. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.