Remmen blokeren soms HELP

Lees meer
17-07-2017 09:16 #170534 door René Ruiter
Remmen blokeren soms HELP is gemaakt door René Ruiter
Bij mijn amazon combi 67, enkel systeem, blijven de remmen soms vast zitten, dit euvel is even later weer weg en alles doet het dan weer goed.
Ik heb vervangen de remklauwen, slangen voor en achter, remcilinder en rembekrachtiger, hele systeem is een paar keer geheel doorgespoeld met nieuwe remolie.
ik kan een tijd rijden met goed werkende remmen en ineens merk je bij het verkeerslicht dat de remmen vast zitten, trek ook rottig op. Soms voel je ook bij het remmen dat het pedaal erg hard wordt, andere keren voelt het pedaal normaal aan maar blokeren ze toch.
De hoofd remcilinder heb ik nu al een paar keer nagekeken maar alles ziet er goed uit, geen dubbel rubbers etc.
Omdat het niet steeds voorkomt zoek ik met wild.
Wat zie ik over het hoofd, wat doe ik fout????????
Als ik de auto op de krik zet, bij een blokade dan zitten beide voorremmen vast, even later zijn ze weer los. Ik weet niet of ook de achterwielen blokkeren, dat heb ik niet gecontroleerd. Het is een enkel systeem dus het moet wel.
Het voelt aan alsof de slangen van binnen slecht zijn en als ventiel werken, maar beide wielen met nieuwe slangen????? Ik weet dat nieuw niet wil zeggen dat het niet fout kan gaan, daar heb ik te veel voorbeelden van gezien dat het wel fout ging.
Wie kan mij op weg helpen. Het is geen consante dat maakt het zoeken moeilijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 09:44 #170535 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Remmen blokeren soms HELP
Probleem met de bekrachtiger?

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 10:07 #170537 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Remmen blokeren soms HELP
Het probleem doet zich ook voor bij uitgeschakelde motor, dan zou de bekrachtiger niet werken. En de bekrachtiger is nieuw???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 10:57 - 17-07-2017 10:58 #170538 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Remmen blokeren soms HELP
Toch heb ik hetzelfde gehad en het was wel degelijk de bekrachtiger, die na een tijdje volkomen automatisch ging remmen, waarbij het rempedaal hard bovenin zat..bij het losmaken kwam er trouwens ook remolie uit...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 11:05 #170539 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Remmen blokeren soms HELP
Hopelijk heb je geen Chinese Powertune rembekrachtiger. Zie ook dit draadje: www.volvokv.nl/forum/remmen/23761-rembek...iet-mee?limitstart=0

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
17-07-2017 11:17 #170542 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Remmen blokeren soms HELP
Met de losse rembekrachtiger die in serie staat met de remleiding zoals bij de amazon heb ik geen ervaring.

Ik heb wel een suggestie waar je misschien wat aan hebt.
Om te kunnen zien of het probleem veroorzaakt wordt door druk die op je remleidingen blijft staan zou ik tijdelijk even een controlelampje improviseren welke paralel staat aan je remlichten.
Omdat de amazon een hydraulische drukschakelaar heeft kan je mooi zien of er nog (rest) druk in het systeem heerst.

Weet iemand bij welke druk de schakelaar inschakelt? Je zou met een helper kunnen afspreken het pedaal net voldoende in te drukken om te kijken hoeveel remvermogen de wielen hebben als de lamp net oplicht.......

Weet je ook 100% zeker dat het compensatiegaatje van de hoofdremcilinder altijd vrij is bij pedaal in rust?
Dwz kan de remolie ten alle tijden vrij terugstromen als pedaal in rust is?


Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 11:29 #170544 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Remmen blokeren soms HELP

Omdat de amazon een hydraulische drukschakelaar heeft kan je mooi zien of er nog (rest) druk in het systeem heerst.


Jan,

Leg 'ns uit : over welke hydraulische drukschakelaar heb jij het (bij Ama, =< '67, enkel systeem) ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
17-07-2017 12:01 #170545 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Remmen blokeren soms HELP
Ha Rob,

De remlichtschakelaar die op het T-stukje zit tegen het schutbord in de buurt van de stuurkolom en achterzijde motorblok.

Of hebben latere modellen al een schakelaar die mechanisch wordt bediend door het pedaal zelf?
Zo ja, excuses dan gaat de vlieger niet op.

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 12:26 - 17-07-2017 12:31 #170547 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Remmen blokeren soms HELP
Jan,

Helder - negeer mijn vraag

(ik heb zo'n soort drukschakelaar in mijn combi (model '67), maar dacht dat dat was omdat ik een enkel voor / achter gescheiden remsysteem heb : daar dient het om drukverschil in de voor / achter circuits te signaleren. Had mij niet gerealiseerd dat er bij een standaard enkel systeem ook een drukschakelaar zit, maar dan om de remlichten te bedienen .... Remlichten worden bij mij bediend middels een schakelaar op het rempedaal)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2017 12:57 #170548 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Remmen blokeren soms HELP
Dag Rene,
Het kan ook zijn dat het compensatie gaatje in de hoofdremcilinder gedeeltelijk dicht zit b.v. met roest of vuil.
Je hoeft de remvloeistof niet te verwijderen.Het gaatje is 0,5MM en kan met een dun stopnaaltje doorgeprikt worden.
Dit gaatje diend voor de terug voer van de remvloeistof als je het rempedaal weer loslaat.
Vriendelijke Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.