- Berichten: 113
Remmen blokeren soms HELP
- René Ruiter
- Offline
- Expert lid
Ik heb vervangen de remklauwen, slangen voor en achter, remcilinder en rembekrachtiger, hele systeem is een paar keer geheel doorgespoeld met nieuwe remolie.
ik kan een tijd rijden met goed werkende remmen en ineens merk je bij het verkeerslicht dat de remmen vast zitten, trek ook rottig op. Soms voel je ook bij het remmen dat het pedaal erg hard wordt, andere keren voelt het pedaal normaal aan maar blokeren ze toch.
De hoofd remcilinder heb ik nu al een paar keer nagekeken maar alles ziet er goed uit, geen dubbel rubbers etc.
Omdat het niet steeds voorkomt zoek ik met wild.
Wat zie ik over het hoofd, wat doe ik fout????????
Als ik de auto op de krik zet, bij een blokade dan zitten beide voorremmen vast, even later zijn ze weer los. Ik weet niet of ook de achterwielen blokkeren, dat heb ik niet gecontroleerd. Het is een enkel systeem dus het moet wel.
Het voelt aan alsof de slangen van binnen slecht zijn en als ventiel werken, maar beide wielen met nieuwe slangen????? Ik weet dat nieuw niet wil zeggen dat het niet fout kan gaan, daar heb ik te veel voorbeelden van gezien dat het wel fout ging.
Wie kan mij op weg helpen. Het is geen consante dat maakt het zoeken moeilijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Ruiter
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 113
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Foederer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 613
P544B B16A, P220VE B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Ik heb wel een suggestie waar je misschien wat aan hebt.
Om te kunnen zien of het probleem veroorzaakt wordt door druk die op je remleidingen blijft staan zou ik tijdelijk even een controlelampje improviseren welke paralel staat aan je remlichten.
Omdat de amazon een hydraulische drukschakelaar heeft kan je mooi zien of er nog (rest) druk in het systeem heerst.
Weet iemand bij welke druk de schakelaar inschakelt? Je zou met een helper kunnen afspreken het pedaal net voldoende in te drukken om te kijken hoeveel remvermogen de wielen hebben als de lamp net oplicht.......
Weet je ook 100% zeker dat het compensatiegaatje van de hoofdremcilinder altijd vrij is bij pedaal in rust?
Dwz kan de remolie ten alle tijden vrij terugstromen als pedaal in rust is?
Mvg Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Omdat de amazon een hydraulische drukschakelaar heeft kan je mooi zien of er nog (rest) druk in het systeem heerst.
Jan,
Leg 'ns uit : over welke hydraulische drukschakelaar heb jij het (bij Ama, =< '67, enkel systeem) ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
De remlichtschakelaar die op het T-stukje zit tegen het schutbord in de buurt van de stuurkolom en achterzijde motorblok.
Of hebben latere modellen al een schakelaar die mechanisch wordt bediend door het pedaal zelf?
Zo ja, excuses dan gaat de vlieger niet op.
Mvg Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Helder - negeer mijn vraag
(ik heb zo'n soort drukschakelaar in mijn combi (model '67), maar dacht dat dat was omdat ik een enkel voor / achter gescheiden remsysteem heb : daar dient het om drukverschil in de voor / achter circuits te signaleren. Had mij niet gerealiseerd dat er bij een standaard enkel systeem ook een drukschakelaar zit, maar dan om de remlichten te bedienen .... Remlichten worden bij mij bediend middels een schakelaar op het rempedaal)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 194
Het kan ook zijn dat het compensatie gaatje in de hoofdremcilinder gedeeltelijk dicht zit b.v. met roest of vuil.
Je hoeft de remvloeistof niet te verwijderen.Het gaatje is 0,5MM en kan met een dun stopnaaltje doorgeprikt worden.
Dit gaatje diend voor de terug voer van de remvloeistof als je het rempedaal weer loslaat.
Vriendelijke Groeten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.