- Berichten: 303
Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
- Jan Oudijk
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
11-06-2017 21:16 #169654
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
Hallo Peter,
Er moet ten alle tijden een terugslag klep in de vacuüm leiding zitten.
Gr Jan.
Er moet ten alle tijden een terugslag klep in de vacuüm leiding zitten.
Gr Jan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2050
11-06-2017 23:57 #169664
door Rudi Dortangs
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
Hallo Jan,
in de leiding zelf zit er origineel geen omdat er origineel een terugslagklep in de aansluiting in de rembekrachtiger zit. Dat is ook zo bij de rembekrachtigers gescheiden remsysteem amazon en 140.
groeten,
Rudi
in de leiding zelf zit er origineel geen omdat er origineel een terugslagklep in de aansluiting in de rembekrachtiger zit. Dat is ook zo bij de rembekrachtigers gescheiden remsysteem amazon en 140.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 1953
12-06-2017 06:52 #169665
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
Hey Rudi, je uitleg over de ingebouwde terugslagklep klopt helemaal, maar:
"(de nippel op het spruitstuk voor deze slang heeft bewust een kleine opening)"
geldt volgens mij niet voor deze slang maar voor de slang van de carterontluchting.
"(de nippel op het spruitstuk voor deze slang heeft bewust een kleine opening)"
geldt volgens mij niet voor deze slang maar voor de slang van de carterontluchting.
Groet, Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 213
12-06-2017 11:29 - 12-06-2017 11:29 #169668
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Beantwoord door Peter Rumen in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
Vanmorgen nog even de vacuüm slang bij het inlaatspruitstuk losgemaakt en door de slang geblazen. Lucht inblazen gaat NIET en ZUIGEN gaat wel, wat betekent dat er wel degelijk een terugslagklep in de rembekrachtiger aanwezig is. Ik ga eerst de remleidingen ontluchten omdat de pedaaldruk nog steeds sponzig aanvoelt. Dan kan ik hierna in ieder geval uitsluiten dat er lucht in de remleiding zit. Eigenlijk vreemd want met de oude rembekrachtiger had ik geen sponzige pedaaldruk!
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 1142
12-06-2017 11:49 #169669
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
Een sponzig pedaal is een relatief begrip.
Je geeft aan dat je terugslagklep werkt; dat is prima.
Je zegt dat je aan de bekrachtiger kunt zuigen. Maar kun je ook blijven zuigen? Op een gegeven moment moet dat ophouden als er voldoende vacuüm is opgebouwd.
Deze test moet je twee keer uitvoeren: een keer zonder het rempedaal in te trappen en een keer met ingetrapt rempedaal.
Ik verwacht dat je zonder het pedaal in te trappen maar een paar keer kunt zuigen, met ingetrapt pedaal kun je volgens mij blijven zuigen. Dat zou dan betekenen dat je bekrachtiger lek is. (op het moment dat je op de rem trapt)
Dit komt dan overeen met je omschrijving die je geeft dat je toerental dramatisch in elkaar zakt op het moment dat je op de rem trapt.
Overigens is het normaal dat je toerental iets zakt op het moment dat je remt.
PS. laatst nog iemand aan de duur gehad war het toerental omhoog ging tijdens het remmen maar dei auto stond ook veel te rijk afgesteld.
Je geeft aan dat je terugslagklep werkt; dat is prima.
Je zegt dat je aan de bekrachtiger kunt zuigen. Maar kun je ook blijven zuigen? Op een gegeven moment moet dat ophouden als er voldoende vacuüm is opgebouwd.
Deze test moet je twee keer uitvoeren: een keer zonder het rempedaal in te trappen en een keer met ingetrapt rempedaal.
Ik verwacht dat je zonder het pedaal in te trappen maar een paar keer kunt zuigen, met ingetrapt pedaal kun je volgens mij blijven zuigen. Dat zou dan betekenen dat je bekrachtiger lek is. (op het moment dat je op de rem trapt)
Dit komt dan overeen met je omschrijving die je geeft dat je toerental dramatisch in elkaar zakt op het moment dat je op de rem trapt.
Overigens is het normaal dat je toerental iets zakt op het moment dat je remt.
PS. laatst nog iemand aan de duur gehad war het toerental omhoog ging tijdens het remmen maar dei auto stond ook veel te rijk afgesteld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2050
12-06-2017 19:21 #169681
door Rudi Dortangs
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
Halo Hans,
je hebt natuurlijk gelijk, bij de rembekrachtiging is er een grote opening, sorry voor de vergissing (blijkbaar moet ik niet te laat op de avond antwoorden).
groeten,
Rudi
je hebt natuurlijk gelijk, bij de rembekrachtiging is er een grote opening, sorry voor de vergissing (blijkbaar moet ik niet te laat op de avond antwoorden).
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 1152
12-06-2017 19:30 #169682
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
Ik sluit mij aan bij de conclusie van Han.
terugslagklep werkt goed , er lekt echter motorvacuum weg in de bekrachtiger , dat wordt verklaard door het wisselende motortoerental.
rembekrachtiger is dus m.i. lek.
terugslagklep werkt goed , er lekt echter motorvacuum weg in de bekrachtiger , dat wordt verklaard door het wisselende motortoerental.
rembekrachtiger is dus m.i. lek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Rumen
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 213
21-06-2017 23:14 #169933
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Beantwoord door Peter Rumen in topic Nieuwe rembekrachtiger met nukken!
De auto remt nu beter als voorheen;
Wat heb ik in de tussentijd nog gedaan om de remmen weer in orde te krijgen. De P1800S moest vanwege de Mata Hari Mistery Tour een geldige APK hebben. Met de monteur natuurlijk ook de problemen met de remmen besproken. Hij heeft de achterremmen flink bij moeten stellen omdat deze erg laat ingrepen. Hij had als probeersel een terugslagklep van een VW aangesloten en de remmen nogmaals ontlucht, maar hier kwam geen lucht meer uit. Vervolgens heeft hij de auto getest op de remmentestbank en de auto remde zeer goed en ook recht.
Dus met een nieuwe rembekrachtiger-hoofdremcilinder en beide remverdelers zijn de remmen nu in goede staat. Het VW terugslagklepje heb ik nu vervangen voor een nieuwe.
Wat heb ik in de tussentijd nog gedaan om de remmen weer in orde te krijgen. De P1800S moest vanwege de Mata Hari Mistery Tour een geldige APK hebben. Met de monteur natuurlijk ook de problemen met de remmen besproken. Hij heeft de achterremmen flink bij moeten stellen omdat deze erg laat ingrepen. Hij had als probeersel een terugslagklep van een VW aangesloten en de remmen nogmaals ontlucht, maar hier kwam geen lucht meer uit. Vervolgens heeft hij de auto getest op de remmentestbank en de auto remde zeer goed en ook recht.
Dus met een nieuwe rembekrachtiger-hoofdremcilinder en beide remverdelers zijn de remmen nu in goede staat. Het VW terugslagklepje heb ik nu vervangen voor een nieuwe.
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.