- Berichten: 108
1968 voor remmen enke of dubbel
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-10-2016 09:37 #164157
door Foppe Talman
1968 voor remmen enke of dubbel is gemaakt door Foppe Talman
Hallo,
De titel verklapt het al, hoort een 1968 combi de dubbele girling klauw te hebben zoals op een ES?
Ik had het verwacht maar mijn combi heeft een dubbele hoofdrem cylinder maar enkele klauwen...
Ik begrijp het niet...
De titel verklapt het al, hoort een 1968 combi de dubbele girling klauw te hebben zoals op een ES?
Ik had het verwacht maar mijn combi heeft een dubbele hoofdrem cylinder maar enkele klauwen...
Ik begrijp het niet...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-10-2016 09:50 #164158
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
In modeljaar 1968 is er voor de Amerikaanse markt een hybride / half dubbel systeem geweest.
Dus dubbele HRC en enkele klauwen.
Zie ook www.volvokv.nl/forum/remmen/18599-waarsc...nden?start=10#108951
Dus dubbele HRC en enkele klauwen.
Zie ook www.volvokv.nl/forum/remmen/18599-waarsc...nden?start=10#108951
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1916
13-10-2016 20:28 #164172
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
Ja,dat klopt Lars. Mijn zoon heeft ook een B18 amazon 1967 uit Californië USA. Deze had bij aankoop ( 16 jaar geleden)een dubbele hoofdremcilder op het schutbord .Een rembekrachtiger van het oude type .Voor en achter gescheiden.En achter een heel apart systeem voor de trommelremmen.Staat ook allemaal in het onderdelenboek.Ik heb dat toen allemaal vervangen door een geheel nieuw normaal enkel systeem.Wel heb ik alle oude spullen bewaard.
Modeljaar 1968 begon al in september 1967!
Modeljaar 1968 begon al in september 1967!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 108
13-10-2016 23:18 #164176
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
toch raar allemaal, ik heb volgens mij een nederlandsche auto (het kenteken is uit de tijd)
de rembekrachtiger is nummer 676256-1 op een 673567-4 bracket, wat beide circuits bekrachtigd maakt dan toch?
Maar dat zou dan niet kloppen met de achter en voor scheiding van het systeem...
waren de nederlandse combies uit die tijd dan wel met dubbel voor?
de rembekrachtiger is nummer 676256-1 op een 673567-4 bracket, wat beide circuits bekrachtigd maakt dan toch?
Maar dat zou dan niet kloppen met de achter en voor scheiding van het systeem...
waren de nederlandse combies uit die tijd dan wel met dubbel voor?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-10-2016 09:51 - 14-10-2016 10:31 #164181
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
De nummers zeggen me niet beide wat. Het eerste nummer verwijst naar een bekrachtiger voor B20 (dus gescheiden systeem).
Het zou ook nog kunnen dat het kenteken en de body van origine niet bij elkaar horen.
Dat bleek ook de verklaring bij een auto die ik eerder bekeek met hydraulische koppeling op een 1969-er.
Wat voor koppeling heb jij?
Wat natuurlijk ook kan is dat de auto niet origineel meer is, en dat iemand het later naar deze configuratie heeft omgebouwd.
Heb je een foto van hoe het zit?
Het zou ook nog kunnen dat het kenteken en de body van origine niet bij elkaar horen.
Dat bleek ook de verklaring bij een auto die ik eerder bekeek met hydraulische koppeling op een 1969-er.
Wat voor koppeling heb jij?
Wat natuurlijk ook kan is dat de auto niet origineel meer is, en dat iemand het later naar deze configuratie heeft omgebouwd.
Heb je een foto van hoe het zit?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Laatst bewerkt 14-10-2016 10:31 door Lars Rengersen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 120
14-10-2016 13:06 #164187
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
Mijn 68-er (Belgische assemblage) heeft het dubbel gescheiden remsysteem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-10-2016 13:09 #164188
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
En welke koppeling Robert? Ik vermoed kabel.
Een 1968-er kan een modeljaar 1969 zijn.
Welke modelletter zit er in je chassisnummer?
Een S (vermoed ik) of een P?
Een 1968-er kan een modeljaar 1969 zijn.
Welke modelletter zit er in je chassisnummer?
Een S (vermoed ik) of een P?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 108
14-10-2016 23:09 #164207
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-10-2016 10:50 #164213
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
Ja, is '69 model met gescheiden triangels en voor dubbel remsysteem
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 120
17-10-2016 13:18 #164254
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic 1968 voor remmen enke of dubbel
@Lars:
Volgens mij hebben ze de mijne in elkaar geknutseld met oude en nieuwe serie-onderdelen.
Serieletter is P, koppeling hydraulisch en een B20B (alhoewel die laatste mogelijk niet origineel is; maar zou ook maar zo maar wel kunnen; ik ken de historie van de auto verder niet dan zoals ik em gekocht heb)
Volgens mij hebben ze de mijne in elkaar geknutseld met oude en nieuwe serie-onderdelen.
Serieletter is P, koppeling hydraulisch en een B20B (alhoewel die laatste mogelijk niet origineel is; maar zou ook maar zo maar wel kunnen; ik ken de historie van de auto verder niet dan zoals ik em gekocht heb)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.