waarschuwingslampje remmen blijft branden.

Lees meer
17-12-2011 12:24 #108928 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Aha ik dacht dat een amazon alleen een waarschuwingslampje had als je handrem had aangetrokken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
17-12-2011 16:06 #108932 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Bedankt voor de info lars, dit is de situatie:

Handrem schakelaar lijkt in orde, word ingedrukt en de kabel is aangesloten.
Remvloeistof reservoir is vol, geen niveau verschil.
Wanneer ik het kabeltje van het verdeelblokje los neem gaat het handrem lampje uit.
Toch lijkt er geen niveau verschil.

Lars, ik weet niet of ik er doorheen trapte. Het was meer alsof ik geen bekrachtiger meer had, maar hij remt hartstikke goed.
Ik zie ook nergens lekkage, heb ook bij de remtrommels gecheckt wanneer ik de remmen oppomp met de motor uit, bouwt hij gewoon druk op, alleen heb ik het idee dat het rempedaal wat zompig aanvoelt. Kan aan mij liggen.

Wanneer ik vervolgens de motor start zakt het pedaal weg tot bijna tegen de bodem. Wanneer ik opnieuw op de rem trap zakt hij niet zo ver door, lijkt alsof ik dan druk op kan pompen?
Wanneer de motor loopt lijkt hij normaal te remmen, maar het pedaal voelt lichter, hoeft minder hard ingedrukt te worden.

Bij al deze handelingen is het remvloeistof niveau niet veranderd.


Moet ik inderdaad die sensor van het verdeelblokje verdenken? Of misschien het zuigertje erin?
Of misschien toch echt een probleem met het remsysteem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2011 17:27 #108933 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Heb je het blokje er al uit gedraaid?
Gewoon het draadje eraf, het blokje eruit sleutelen, een paar keer remmen en het blokje weer terug schroeven. Draadje erop en als het lampje uit blijft na het remmen is het goed. als het lampje na het remmen weer aangaat, heb je een drukverschil in het systeem en moet je gaan zoeken!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2011 22:21 #108938 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Even voor de volledigheid, het gaat om het verwijderen van de sensor in de procedure van Tom van hierboven.
Het verdeelblokje zelf kan blijven zitten.

In het blokje zit een pen die kan schuiven. Als de druk in beide circuits gelijk is, dan blijft hij mooi in het midden.
Valt de druk in een van beide circuits weg, dan schuift die pen naar die kant. Daardoor wordt dat circuit afgesloten en houd je (of krijg je opnieuw) druk op je systeem op het andere circuit.

Ik begin me haast af te vragen of je niet een overgangs systeem hebt, zoals in deze:

Zou je een foto kunnen maken van het remdeel onder je motorruimte?

De symptomen klinken als een defecte rembekrachtiger van een enkel systeem in combinatie met de beveiliging van het gescheiden systeem.

Bij een Girling rembekrachtiger van een enkel systeem kan daar namelijk de remvloeistof heen gezogen worden. Bij een rembekrachtiger van het gescheiden systeem kan dit niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2011 09:26 #108942 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Dat kan ook, Lars, heb ik ook ooit gehad: de bekrachtiger ging op lange ritten zelfs spontaan zelf remmen!
Maar je hebt dan wel remvloeistofverlies natuurlijk.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2011 10:18 #108944 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Een overgangs systeem is er naar mijn mening nooit geweest en zeker niet zoals op de foto te zien is.
Op de foto is het niet goed zien hoe de remleidingen lopen, maar ik kom tot de conclusie dat de rembekrachtiger maar één
circuit bekrachtigd. Als dat zo is lijkt mij het geheel niet te lekker werken.
Dit is werk van hobby bob.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2011 10:27 #108945 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.

"Kees Vos" schreef:
Een overgangs systeem is er naar mijn mening nooit geweest en zeker niet zoals op de foto te zien is.
Op de foto is het niet goed zien hoe de remleidingen lopen, maar ik kom tot de conclusie dat de rembekrachtiger maar één
circuit bekrachtigd. Als dat zo is lijkt mij het geheel niet te lekker werken.
Dit is werk van hobby bob.

In dit geval is de kans dat het een hobby modificatie is geweest niet zo groot.
De foto komt namelijk uit de fotoserie van deze auto ZGAN amazon te koop over de oceaan
Ik had het ook nog nooit eerder gezien, maar voor de US markt zijn soms rare dingen dingen in elkaar gezet omdat het soms net iets eerder moest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2011 13:47 #108951 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Het getoonde systeem is nmm zeker een origineel systeem en het is dan ook geen werk van een hobby-bob.

Het is origineel voor een amazon B18 uit 67 die voor de USA markt was bestemd.In het onderdelen boek voor de B18 is het ook duidelijk te vinden onder groep 5 pagina 31.

Ik heb dit systeem ongeveer 10 jaar geleden verwijderd van een 67 USA amazon van mijn zoon en er een gewoon enkel systeem op gemaakt.De hoofdremcilinder is nogal aan de prijs ,maar is nog steeds te koop.De achterremmen wijken ook sterk af van de andere modellen.Zie groep 5 blz 21.Ik heb de hele boel in een aparte bak bewaard.De achterremmen zijn in dit systeem inderdaad niet bekrachtigd .Het is alleen voor en achter gescheiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2011 14:18 #108952 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Niek,
Ik had al gehoopt dat je zou reageren, als jij het niet weet weet niemand het.
Weer wat geleerd, prettige feestdagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
19-12-2011 11:49 #108971 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic waarschuwingslampje remmen blijft branden.
Hoi lars, er staan wat fotos in mijn topic: ik en mijn 2x zo oude bak.
ik en m'n 2x zo oude bak.

Ik heb de sensor er nog niet uit gehad, zit vast. Ik probeer het vandaag of morgen nog eens. Ik ga hem wel snel stallen denk ik..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.