- Berichten: 1418
Remleiding wartels
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 23:34 #150117
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Remleiding wartels
Reinoud, ik zie dat er bij de "European style" ook andere wartels zitten. Met een vlak aanlegvlak. Die ben ik nog nooit tegengekomen!
Nog een vraag, als UNF de F van Fine is, weet iemand dan waar de C van UNC voor staat? Ik dacht dat een grotere spoed was?
Hans
Nog een vraag, als UNF de F van Fine is, weet iemand dan waar de C van UNC voor staat? Ik dacht dat een grotere spoed was?
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
- Berichten: 1270
02-04-2015 23:40 #150118
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Remleiding wartels
C staat voor coarse, ruw/grof grove draad dus.
Hier kan je alles lezen over de div. draden; en.wikipedia.org/wiki/Unified_Thread_Standard
Hier kan je alles lezen over de div. draden; en.wikipedia.org/wiki/Unified_Thread_Standard
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
03-04-2015 07:56 #150124
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Remleiding wartels
Als je naar die flares kijkt zou je denken dat de single gebruikt wordt voor een conische boring en de double misschien voor een boring met pinnetje...?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1418
03-04-2015 08:31 #150125
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Remleiding wartels
Arno, je kunt wel eens gelijk hebben!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
03-04-2015 08:38 #150126
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Remleiding wartels
Perfectionisme van Japanners?
Hoe dan ook zal een double flare goed in een single flare conische boring aangedrukt worden
Hoe dan ook zal een double flare goed in een single flare conische boring aangedrukt worden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1725
03-04-2015 08:41 #150127
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Remleiding wartels
Common Types of Automotive Flares
In the automotive industry there are four main types of tubing flares: 45-degree double flare, 45-degree single flare, 37-degree single flare, and the bubble flare. The most common type of flare you’ll find on domestic and street rod applications is a 45-degree double flare. The double flare is used on high pressure circuits like the brake and clutch system. The tubing is folded over on itself, creating a thicker lip that makes a stronger seat surface for the flare nut to tighten against. A 45-degree single flare has the same 45-degree taper without the folded lip portion and it’s usually used for systems that require less fluid pressure like carbureted fuel lines.
A 37-degree single flare is typically used with stainless steel brake lines where AN-type fittings are needed. AN (Army Navy) fittings were a military standard and are now used on race cars and many street rods. By design, AN fittings cannot be interchangeable with any other type of fitting. The last type of flare is most commonly referred to as the bubble flare, but can be referred to as ISO, DIN, or Metric-style flare. The bubble flare is usually found on European imports, and towards the late 1980 started becoming more popular on domestic applications.
In the automotive industry there are four main types of tubing flares: 45-degree double flare, 45-degree single flare, 37-degree single flare, and the bubble flare. The most common type of flare you’ll find on domestic and street rod applications is a 45-degree double flare. The double flare is used on high pressure circuits like the brake and clutch system. The tubing is folded over on itself, creating a thicker lip that makes a stronger seat surface for the flare nut to tighten against. A 45-degree single flare has the same 45-degree taper without the folded lip portion and it’s usually used for systems that require less fluid pressure like carbureted fuel lines.
A 37-degree single flare is typically used with stainless steel brake lines where AN-type fittings are needed. AN (Army Navy) fittings were a military standard and are now used on race cars and many street rods. By design, AN fittings cannot be interchangeable with any other type of fitting. The last type of flare is most commonly referred to as the bubble flare, but can be referred to as ISO, DIN, or Metric-style flare. The bubble flare is usually found on European imports, and towards the late 1980 started becoming more popular on domestic applications.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 379
03-04-2015 09:22 #150128
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Remleiding wartels
OK, dat wist ik niet.
Bij de Metrische versie heb je wel nippels met een lange neus nodig wellicht in de imperial versie ook
www.tools.vocor.nl/data/articles ... s_2938.jpg
Bij de Metrische versie heb je wel nippels met een lange neus nodig wellicht in de imperial versie ook

www.tools.vocor.nl/data/articles ... s_2938.jpg
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 799
03-04-2015 13:04 #150130
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Remleiding wartels
jawel: de remleiding nr 671808, die in de remklauw van AM enkel circuit gaat, heeft op 1 uiteinde zo'n langere 3/8"UNF wartel/nipple (op foto te zien in VOD lijst), lengte draad is ong. 1/2"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.