Remleiding wartels
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 20:46 #150099
door Arno Pfennings
Remleiding wartels is gemaakt door Arno Pfennings
Een paar vraagjes:
Wat was ook alweer de juiste maataanduiding van de amazon remnippelwartjes...is dan 3/8 (buitendraadwartel) ....maar dan nog iets van NPT oid erachter?
Dan heb ik een remleiding T-stukje waar in elke opening een conische boring onderin zit. Met een stukje dubbelgefelsde remleiding erin gewarreld sluit het goed af bij doorblazen, dus een goede lekdichte afsluiting.
Nu kijk ik bovenin de wartelaansluiting van het originele Kruis-stuk-blokje op het schutbord (met voorop de remlichtschakelaar) dan zie ik hierin niet alleen een conische boring maar ook een middenpijpje.
Is die van het T-stukje zonder pijpje verkeerd of kan het gewoon beide (of is de schutbordversie een oude uitvoering zoals ze die tegenwoordig niet meer gebruiken)?
Dan nog een....
Is er een schutbordblokje te krijgen met alleen 3 aansluitingen EN een remlichtaansluiting voorop (dus geen vierde aansluiting aan de onderkant)?
Wederom dank!
Arno
Wat was ook alweer de juiste maataanduiding van de amazon remnippelwartjes...is dan 3/8 (buitendraadwartel) ....maar dan nog iets van NPT oid erachter?
Dan heb ik een remleiding T-stukje waar in elke opening een conische boring onderin zit. Met een stukje dubbelgefelsde remleiding erin gewarreld sluit het goed af bij doorblazen, dus een goede lekdichte afsluiting.
Nu kijk ik bovenin de wartelaansluiting van het originele Kruis-stuk-blokje op het schutbord (met voorop de remlichtschakelaar) dan zie ik hierin niet alleen een conische boring maar ook een middenpijpje.
Is die van het T-stukje zonder pijpje verkeerd of kan het gewoon beide (of is de schutbordversie een oude uitvoering zoals ze die tegenwoordig niet meer gebruiken)?
Dan nog een....
Is er een schutbordblokje te krijgen met alleen 3 aansluitingen EN een remlichtaansluiting voorop (dus geen vierde aansluiting aan de onderkant)?
Wederom dank!

Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 20:51 #150100
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Remleiding wartels
Een vraag is al beantwoord denk ik (als er geen afwijkende maten ergens worden gebruik in de amazon)
VOD: Nippel remleiding 3/8"X24 (Uitw.)
VOD: Nippel remleiding 3/8"X24 (Uitw.)
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
02-04-2015 21:05 #150102
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Remleiding wartels
De maat van de nippel is inderdaad 3/8x24 zoals je zelf aan geeft.
Omdat het 24 gangen per inch zijn wordt het fijne draad genoemd, dus UNF de "f" van fine
Dus 3/8 UNF zegt net zo veel als 3/8x24
Ik ben trouwens geen andere draadsoorten tegen gekomen op mijn combi.
Wat dat buisjesverhaal betreft; dat snap ik niet heemaal, ik heb zelf pas een t-stuk geplaatst van Vocor en die had ook alleen maar conische vlakken.Heb het systeem ook al getest en blijkt lekvrij te zijn.
Kan je misschien een plaatje tekenen of foto maken wat je precies bedoelt?
Bij mijn weten zijn er geen verdeelblokjes met 3 aansluitingen plus remlichtschakelaar.
Maar kan/wil je geen mechanische schakelaar plaatsen?
Je remlichten reageren net wat eerder en het is een beproeft systeem.
groet, Jan
Omdat het 24 gangen per inch zijn wordt het fijne draad genoemd, dus UNF de "f" van fine
Dus 3/8 UNF zegt net zo veel als 3/8x24
Ik ben trouwens geen andere draadsoorten tegen gekomen op mijn combi.
Wat dat buisjesverhaal betreft; dat snap ik niet heemaal, ik heb zelf pas een t-stuk geplaatst van Vocor en die had ook alleen maar conische vlakken.Heb het systeem ook al getest en blijkt lekvrij te zijn.
Kan je misschien een plaatje tekenen of foto maken wat je precies bedoelt?
Bij mijn weten zijn er geen verdeelblokjes met 3 aansluitingen plus remlichtschakelaar.
Maar kan/wil je geen mechanische schakelaar plaatsen?
Je remlichten reageren net wat eerder en het is een beproeft systeem.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 21:10 #150103
door Arno Pfennings
Jan, goede uitleg mbt UNF!
Dat Vocor T-stuk heb ik ook en werkt goed. Ik zag alleen dat de binnenkant van het schutbordblokje nog een dun pijpje in het midden had zitten.
Een mechanische remlichtschakelaar zou mijn probleem oplossen door gewoon een vocor T-stuk op het schutbord te zetten ter vervanging van het originele 4-weg+Remdrukschakelaar-blokje.
Maar eens op het forum zoeken hoe de mechanische schakelaar wordt gemonteerd.
Arno
Dat Vocor T-stuk heb ik ook en werkt goed. Ik zag alleen dat de binnenkant van het schutbordblokje nog een dun pijpje in het midden had zitten.
Een mechanische remlichtschakelaar zou mijn probleem oplossen door gewoon een vocor T-stuk op het schutbord te zetten ter vervanging van het originele 4-weg+Remdrukschakelaar-blokje.
Maar eens op het forum zoeken hoe de mechanische schakelaar wordt gemonteerd.
Arno
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
02-04-2015 21:19 #150106
door Jan van Bochove
"Ik zag alleen dat de binnenkant van het schutbordblokje nog een dun pijpje in het midden had zitten."
Een pijpje dat als het ware ín de remleiding valt?
Ik zal morgen eens kijken naar zo'n blokje dat ik nog ergens moet hebben liggen.
Pas heb ik deze beugel gemaakt;
kantelbeugels en amazon combi project (één na onderste foto)
Beugel over de hele breedte om ook op koppelingspedaal schakelaar te zetten voor cruisecontrol.
Er staan op het forum ook foto's van eenvoudiger beugeltjes.
Dit is helemaal een mooie en goed gedocumenteerde;
[url=http://volvokv.nl/forum/?f=142&t=22790&hilit=remlichtschakelaar">viewtopic.php?f=142&t=22790&hilit=remlichtschakelaar
Een pijpje dat als het ware ín de remleiding valt?
Ik zal morgen eens kijken naar zo'n blokje dat ik nog ergens moet hebben liggen.
Pas heb ik deze beugel gemaakt;
kantelbeugels en amazon combi project (één na onderste foto)
Beugel over de hele breedte om ook op koppelingspedaal schakelaar te zetten voor cruisecontrol.
Er staan op het forum ook foto's van eenvoudiger beugeltjes.
Dit is helemaal een mooie en goed gedocumenteerde;
[url=http://volvokv.nl/forum/?f=142&t=22790&hilit=remlichtschakelaar">viewtopic.php?f=142&t=22790&hilit=remlichtschakelaar

- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 21:36 #150108
door Arno Pfennings
Jan, klopt. Het pijpje zou in de leiding moeten vallen (om te voorkomen dat het koper van de leiding wordt dichtgedrukt denk ik).
Ik kan ook de onderkant van het remblokje afdichten met:
www.qspproducts.nl/blind-plug-ma ... R2Zl7oajzI
OF ....een aan de binnenkan van een remwartel met buitendraad ook binnendraad tappen en hier een bout indraaien ...maar dat is wellicht niet al te veilig
Ik kan ook de onderkant van het remblokje afdichten met:
www.qspproducts.nl/blind-plug-ma ... R2Zl7oajzI
OF ....een aan de binnenkan van een remwartel met buitendraad ook binnendraad tappen en hier een bout indraaien ...maar dat is wellicht niet al te veilig
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
02-04-2015 21:41 #150110
door Jan van Bochove
Ik zou voor de blindplug uit de link gaan, ziet er goed uit.
Wat mij trouwens opviel aan het T-stuk op de achteras; de wartel gaat er maar een paar gangen in.
Dan vind ik het Vocor T-stuk een veiliger idee.
Maar ja, aan de andere kant heb ik nog nooit gehoord dat er een remleiding uit floepte......
Wat mij trouwens opviel aan het T-stuk op de achteras; de wartel gaat er maar een paar gangen in.
Dan vind ik het Vocor T-stuk een veiliger idee.
Maar ja, aan de andere kant heb ik nog nooit gehoord dat er een remleiding uit floepte......

- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 21:54 #150113
door Arno Pfennings
Voor het T-stuk op de achteras is het anders want hier gaan slangen in ...dacht ik
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 22:18 #150115
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Remleiding wartels
T -stuk voor het schutboard is niet meer leverbaar bij VKV 3 x 3/8 x 24 UNF double flare
Vocor T stukje is anders heeft single ISO flare aansluiting en nippels M10 x 1
T stukt op de achteras heeft een 3/8 x 24 UNF slangaansluiting en 2 keer 3/8 x 24 UNF double flare
ISO en double flare zijn niet compatibel
Mijn originele T stukje was ook niet meer goed, heb nieuwe nippels en gedeeltelijk andere flares en aan gemaakt
Vocor T stukje is anders heeft single ISO flare aansluiting en nippels M10 x 1
T stukt op de achteras heeft een 3/8 x 24 UNF slangaansluiting en 2 keer 3/8 x 24 UNF double flare
ISO en double flare zijn niet compatibel
Mijn originele T stukje was ook niet meer goed, heb nieuwe nippels en gedeeltelijk andere flares en aan gemaakt
Stel niet uit, maar doe het vandaag
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-04-2015 22:28 #150116
door Arno Pfennings