trap door de rem heen..

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
28-09-2014 14:12 #143950 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic trap door de rem heen..
Goed dat je het gevonden hebt!

Wel even goed alles van remolie ontdoen want het ontlakt net zo goed als afbijtmiddel :o
Als e.e.a. in je (isolatie)matten is getrokken kan je die denk ik beter weggooien, t'zou zonde zijn als je over een paar jaar ook nog moet gaan lassen aan je bodemplaat/schutbord.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2014 14:13 #143952 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic trap door de rem heen..

"Hans Wassink" schreef:
Hoofdremcilinder lekt niet.. Dus nogmaals met mijn zoon trappend op het pedaal onder de auto gelegen. Nergens lekken, en toch zakt het pedaal weg.

Wat blijkt, de remleiding naar het rechter voorwiel loopt niet via de kortste weg vanaf het verdeelblokje horizontaal naar het subframe/ de draagarm.. Net voorbij het kachelhuis loopt hij omhoog, strak langs het kachelhuis. Daarna strak tegen de paravan (onderkant) helemaal achter de accu en het motorkapscharnier langs naar de hoek. Dan naar voren, op de naad waar het spatbord geschroefd zit op het binnenscherm. Vervolgens langs de spanningsregelaar en het ruitensproeiertankje naar beneden, en vervolgens naar de aansluiting met de rubberen remslang die naar het fuse loopt.
Precies boven in de hoek, achter het motorkapscharnier lekt hij. Door zit een soort "lucht" gaatje (gewoon een gat in gerot zeg maar..) naar binnen. De remolie die weglekt sijpelt dus zo naar binnen, zo het isolatie materiaal in. Scheelt lekkage op de vloer, maar ik ben blij dat ik het gevonden heb. Nu kan ik verder met de remmen klaarmaken....

Hans

Tsja waarom makkelijk als het ook moeilijk kan :D

Fijn dat je het gevonden hebt iig.

Groet Jeroen

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-09-2014 15:05 #143959 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic trap door de rem heen..
Isolatie idd weg en schoonwassen doe ik. Was is daarvoor een goed middel? Nu gebruik in remmenreiniger

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD